Bericht openen
CIS global forum wenen

CIS Global Forum Vienna

Global Forum Vienna
Council of International Schools

Deelnemers over de hele wereld komen samen

VKOZ organiseerde voor en samen met Council of International Schools het jaarlijkse Global Forum on International Admission & Guidance. In 2018 hebben wij dit in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen georganiseerd. Hiervoor hadden we het Austria Center Vienna afgehuurd. Van 7 tot 9 november kwamen 900 internationale scholen en universiteiten uit 116 landen over de hele wereld bij elkaar.

live event

Congres

locatie

Wenen

deelnemers

900

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

42

piano

1

De mooiste locatie van Oostenrijk

Om de deelnemers een divers programma te bieden, hebben we onder andere het volgende georganiseerd: een muzikale opening, 42 diverse workshops, twee beurzen, drie prijsuitreikingen en drie netwerkrecepties. Eén van deze recepties organiseerden wij in Das Rathaus. Dit prachtige monument is gebouwd tussen 1872 en 1883. De bezoekers werden hier naartoe vervoerd per bus vanaf het Austria Center Vienna. In de Festivalzaal van 71 meter lang en bijna 20 meter hoog werd de openingsreceptie gehouden. Ook trad de band van Michaela Rabitsch op: zangeres, componiste en beste vrouwelijke jazztrompettist van Oostenrijk!

We hadden contracten afgesloten met verschillende hotels door de hele stad. Het ACV ligt vlak bij een metrostation. Wanneer de deelnemers hier uitstapten, werd het meteen duidelijk welke kant zij op moesten door de led schermen op het station en de stickers op straat in eventbranding van CIS.

Vergroot je impact met een eventapp

Voor dit event hadden we een app ontwikkeld zodat deelnemers zicht hadden op onder andere het uitgebreide programma en de plattegrond. Deelnemers konden in de app onder andere met elkaar connecten en chatten. Het was ook mogelijk om foto’s te delen op social media, welke te zien waren op het event. Deelnemers kregen ook verschillende meldingen vanuit de app. Daarnaast kon er data opgehaald worden waarmee de ROI bepaald kon worden na afloop van het event.

Wij besteedden veel aandacht aan de communicatie: voor, tijdens en na het event. De onlinecommunicatie werd getoond op een groot scherm waar ook de tijdlijn van Facebook en Twitter op te zien was. Wanneer deelnemers een foto postten, was dat op het scherm te zien. De communicatiemedewerkers waren actief bezig om hier gebruik van te maken door content te delen op social media. We vroegen mensen daarnaast om leuke foto’s te maken met de shoebag, welke wij als gadget weggaven aan alle deelnemers. Wij van VKOZ zijn trots dat wij dit grootse event mochten organiseren voor CIS.

Bekijk hier de slideshow voor een impressie van CIS

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS Global Forum

Zoom in op:
Austria Center Vienna, het grootste en eerste groene conferentiecentrum van Oostenrijk. Deze grenst aan het 
Vienna International Centre, het hoofdkantoor van veel VN-agentschappen in Wenen.

VKOZ communicatie app

Wist je dat...
Je de impact van je event kan vergroten door middel van de eventapp? Zo laat je bezoekers van je event ook online deelnemen en verloopt veel soepeler.

Meer weten?
Lees ons blog over het inspireren van mensen met een sterk communicatieplan. 

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
MKB Ledenfestival in Sparta Stadion

MKB Ledenfestival

MKB Ledenfestival
MKB Rotterdam Rijnmond

Een vernieuwend concept voor het netwerkevent

MKB Rotterdam Rijnmond is een stichting die zorgt dat het ondernemersklimaat in regio Rijnmond zo optimaal mogelijk is. Met meer dan 800 leden en partners wordt dit mogelijk gemaakt. Het hele jaar door vinden netwerkevents plaats met vaak dezelfde bedrijven en mensen. Om hier verandering in te brengen is in 2018 het MKB Ledenfestival ontwikkeld en geproduceerd door VKOZ. Als locatie hadden wij gekozen voor het Sparta Stadion. We hadden het hele gebouw tot onze beschikking waarbij beneden de registratie was, een verdieping hoger de ontvangstruimte met uitzicht op het voetbalveld en de hele bovenste etage voor de workshops.

live event

Netwerk-event

locatie

Rotterdam

deelnemers

200

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

productie VKOZ

Productie

sparta stadion

1

Programma waar de deelnemers energie van krijgen

Met een afwisselend programma konden de leden netwerken, inspiratie delen en kennis opdoen. Er konden workshops gevolgd worden met actuele onderwerpen als personeel, financiën, groei, aanbesteding en automatisering. Deze werden gegeven door leden of partners van MKB in verschillende rondes. Deelnemers konden hiernaast zakelijk speeddaten met Jack Kriek, deelnemen aan een pubquiz met Michel van Keulen en een eigen pannenkoek laten printen van Sander van Mook! Zo konden de deelnemers zelf hun eigen programma samenstellen. VKOZ heeft daarnaast het ‘MKB Netwerker van het Jaar Award!’ traject ontwikkeld waarbij de award op het event wordt uitgereikt.

Groot succes!

Het event werd afgesloten met een netwerkborrel waarbij het nieuwe MKB-magazine werd gelanceerd. Het nieuwe netwerkevent was een groot succes door de hoge opkomst en energie die aanwezig was. Daarnaast was het uitnodigend dat mensen met elkaar in contact kwamen, waarmee we het doel van het event ‘meer slapende leden aantrekken’ behaald hebben. Daarom wordt het event nu jaarlijks georganiseerd.

Bekijk de aftermovie, inclusief interviews, gemaakt door Razende Reporter Eric van der Velden van De Film Makelaar

"Samen sterker ondernemen."
MKB Rotterdam Rijnmond

Zoom in op:
Sparta Rotterdam als eventlocatietip. Het stadion heeft 12 ruimtes waar events georganiseerd kunnen worden!

Wist je dat...
Je je eigen pannenkoek kunt laten printen? Je kunt het zo gek niet bedenken, het wordt voor je geprint op een pannenkoek!

Meer weten?
Lees ons blog met 9 tips over het organiseren van een geslaagd netwerkevenement. 

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

FinTech Event

CONFERENTIE

Serious Game ‘Wie Helpt?’

NATIONALE PUBLICITEIT
Bericht openen
Koning Zuidplas Theatertour

Gemeente Zuidplas

Koning Zuidplas Theatertour
Gemeente Zuidplas

Dochters van de koning strijden om de eer

Theatertour Gemeente Zuidplas werd georganiseerd om de vier dorpen die met elkaar één gemeente vormen, te verbinden. VKOZ is door Hans Heesterbeek gevraagd om de productie van dit event, ook wel Koning Zuidplas Theatertour, te regelen. Het is een groot openluchtspektakel met onder meer theater, muziek en dans. De verhaallijn van Koning Zuidplas is als volgt: de koning regeert de gemeente, maar is moe. Hij zoekt opvolging en laat zijn vier dochters, prinsessen, strijden om die eer. Zij mogen zich presenteren in alle vier de dorpen.

live event

Parade

locatie

Zuidplas

deelnemers

43.000

productie VKOZ

Productie

Dorp

4

1

Een evenement dat mensen met elkaar verbindt

In elk dorp werd gevraagd aan lokale verenigingen om een optreden te verzorgen. Hierbij gaven amateurs in elk dorp een professioneel optreden, wat een onderdeel was van het complete optreden. Daarbij konden inwoners van andere dorpen meekijken op grote videoschermen. Ook kon het publiek meerijden met een speciale cabriobus.

Er ontstaat een probleem, want in het verhaal krijgen de zussen gaandeweg ruzie. De prins van Oud-Verlaat kan dit niet oplossen, waardoor Bert van Leeuwen, EO-presentator van Het Familiediner, bijspringt.

Het Familiediner

In Nieuwerkerk aan den IJssel vond Het Familiediner aan een lange tafel in De Dorpsstraat plaats. Winkeliers in deze straat verzorgden dit afsluitende diner, wat zorgde voor een feest in het dorp. Bert van Leeuwen legde op deze manier de ruzies van de zussen bij. De vier dorpen zijn door deze parade nader tot elkaar gekomen.

Bekijk de samenvatting van de Koning Zuidplas Theatertour

"Bij elkaar komen is een begin
bij elkaar blijven is vooruitgang
met elkaar samenwerken is succes."
Henry Ford

Zoom in op:
Eén van de vier diensten van VKOZ: productie. Bekijk onze pagina om erachter te komen hoe het inzetten van deze dienst werkt.

Hans heesterbeek

Wist je dat...
VKOZ eerder heeft samengewerkt met Hans Heesterbeek voor de productie van het CHIO Rotterdam in het Kralingse bos? 

Meer weten?
Lees ons blog over hoe je sponsoren aantrekt bij je evenement. Een theatertour als deze kan namelijk niet georganiseerd worden zonder sponsoren.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Serious Game ‘Wie Helpt?’

NATIONALE PUBLICITEIT

MKB Ledenfestival

NETWERKEVENT
Bericht openen
Mobike Rotterdam promotie

Mobike Rotterdam

Mobike Rotterdam
Mobike

Rotterdamse primeur van Mobike in Nederland

Mobike, ’s werelds eerste en grootste aanbieder van deelfietsen, startte in november 2017 met een pilot in Rotterdam. Hierbij werd gekozen voor een gefaseerde aanpak, waarbij in eerste instantie 150 fietsen werden geplaatst. Het doel van de pilot was om het gebruik van de hightech fietsen intensief te monitoren, op basis waarvan de opzet zoveel mogelijk kon worden afgestemd op de wensen van de gebruikers en andere belanghebbenden in Rotterdam. Mobike heeft gekozen voor Rotterdam vanwege het internationale en ondernemende karakter van de stad en de no-nonsense mentaliteit. Daarnaast werkt Mobike goed samen met de gemeente en andere belanghebbenden, om rekening te houden met de verschillende belangen en de lokale wensen.

mobike logo
live event

Promotie

locatie

Rotterdam

deelnemers

500

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

VKOZ projectmanagement

Project

kerstmuts

200

Oranje merchandise door de hele stad

VKOZ was benaderd door Public Matters uit Den Haag, ‘een public affairs & lobbyadviesbureau dat is gespecialiseerd in beleidsbeïnvloeding en strategische communicatie’. Zij waren op zoek naar een lokale partner om de Mobike fietsen te lanceren in Rotterdam en hebben ons tevens in contact gebracht met het International Expension team van Mobike uit Londen, met wie wij hebben samengewerkt. Omdat wij toen nog een kantoor midden op de Coolsingel hadden, was dit de ideale plek om een promotiedag te starten, welke op 23 december plaatsvond.

We hadden via een ander bedrijf een promotieteam samengesteld dat door de stad reed op Mobike deelfietsen. Zij deelden kerstmutsen en andere giveaways uit, zoals coupons voor 20 gratis ritten om de Mobike fiets uit te proberen.

Mobike gaat viral met #MobikeSanta

Ook gingen we online te werk om de deelfietsen te promoten: er liep via social media een #MobikeSanta actie, waarmee deelnemers kans maakten op een jaar lang gratis fietsen. De promotie leverde ook mooie foto’s van Rotterdam op! Het team had een social media frame, waar iedereen die iets kreeg op de foto ging. Door het zowel online als offline promoten van Mobike, hebben we voor een zo groot mogelijk bereik gezorgd. Dit hebben wij voornamelijk gedaan door het promotieteam merchandise te laten verspreiden en goed gebruik te laten maken van communicatie naar de mensen.

Mobike Santa

Op social media ging de hashtag #MobikeSanta viral!

"Rotterdam. Make it Happen."

Zoom in op:
Guerrilla marketing. Lees ons blog over het gebruik hiervan om je event onvergetelijk te maken.

Branding mobike

Wist je dat...
Een sterke branding van je event voor naamsbekendheid zorgt? Je naam en logo worden hierdoor zichtbaar.

Meer weten?
Je kent vast de quote "Rotterdam. Make it Happen." wel. maar weet je ook waar het voor staat? Bekijk de gedachte erachter.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Serious Game ‘Wie Helpt?’

NATIONALE PUBLICITEIT

MKB Ledenfestival

NETWERKEVENT
Bericht openen
CIS forum barcelona

CIS Forum Barcelona

CIS Forum Barcelona
Council of International Schools

Een gevarieerd driedaags programma

VKOZ organiseerde het CIS Forum Barcelona: een jaarlijks terugkerend internationaal evenement voor bezoekers om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en te leren over de huidige trends. CIS, Council of Internationaal Schools, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Het evenement duurde drie dagen waar we een speciaal programma voor hadden ontwikkeld. Zo hadden we onder andere twee beurzen, 50 workshops, twee netwerkborrels en een award uitreiking georganiseerd. Daarnaast hadden we ook verschillende contracten afgesloten met hotels in de stad.

live event

Congres

locatie

Barcelona

deelnemers

800

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

50

eventapp

1

Veel uitdagingen, maar toch een groot succes

Wij organiseerden het congres in het conferentiecentrum in het Fira Barcelona Montjuic. Deze werd in 1929 gebouwd voor de EXPO en is gelegen in het centrum, vlak bij de beroemde Magic Fountains. Inmiddels is de locatie herbouwd en wordt het gebruikt als conferentiecentrum. Een grote uitdaging hierbij was het verdelen van de grootste hal in twee delen. De deelnemers hadden hier eerst een uitgebreide zittende lunch met meteen daarna de beurs met minimaal 400 standhouders. Niet elke locatie is geschikt voor een congres als deze aangezien we naast de plenaire zaal, ook een grote hal en tien break-outzalen nodig hadden. Dankzij ons event designplan paste alles gelukkig toch. Door onder andere bij de lunch rekening te houden met verschillende uitgiftepunten en alvast een aantal koude gerechten al op tafel te zetten.

Veel aandacht voor interactiviteit

We hadden tijdens het event veel aandacht voor de communicatie, zoals de branding. De bezoekers zagen buiten al dat de hele gevel in de speciale eventbranding van het forum was.

Met voor het eerst dat jaar een speciale eventapp, hadden we veel aandacht voor interactiviteit. Daarnaast besteedden we hierbij veel aandacht aan nieuwsbrieven, social media en een message board. Dit bord stond midden in de centrale hal en iedereen kon hier reageren op stellingen of berichten achterlaten. De communicatiemedewerkers waren druk bezig op social media om bezoekers te activeren. Daarnaast hadden we in de entree een groot digitaal bord waar we gedurende drie eventdagen allerlei berichten op toonden.

CIS forum barcelona

Het eerste CIS Forum waarbij de eventapp, mede ontwikkeld door VKOZ, is gebruikt!

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS

Zoom in op:
Het vervullen van de behoeften van bezoekers. Lees ons blog om hier meer over te weten te komen.

message board

Wist je dat...
Het message board een leuke manier is om feedback van je deelnemers te krijgen door middel van bijvoorbeeld stellingen?

Meer weten?
De locatie Fira Barcelona Montjuic is zeer geschikt voor allerlei internationale evenementen. Bekijk wat de mogelijkheden zijn!

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
Rotterdam viert de stad

Rotterdam viert de stad!

Rotterdam viert de stad!
Rotterdam Festivals

180 treden naar het dak van het Groothandelsgebouw

In 2016 vierde Rotterdam 75 jaar wederopbouw met een culturele manifestatie. We vierden de stad met onder andere vlaggen op de brug, een reuzenrad en grote baby's op gebouwen. Daarnaast vierden we dit fenomeen ook met televisieprogramma's, pop-upstores en uiteraard met De Trap die tegen het Groothandelsgebouw stond, naast het Rotterdam Centraal Station. Het was een ontwerp van architectenbureau MVRDV en telde maar liefst 180 treden!

live event

Manifestatie

locatie

Rotterdam

deelnemers

799.000

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

communicatie VKOZ

Communicatie

Trap

1

VKOZ voegde twee campagnes toe

Om de 75 jaar wederopbouw te vieren, was er een programma voor een heel jaar ontwikkeld, waarbij alles om 75 draaide. Na een half jaar merkte de projectgroep dat het niet zo leefde in de stad. Om deze reden vroegen zij hulp aan VKOZ. Wij ontwikkelden twee campagnes:

Ik viert de stad! Dit was een oproep voor mensen die een evenement in de stad organiseerden. Zij konden aanhaken en hierbij boden we voornamelijk free publicity aan. We leverden promotiemateriaal, een speciale website waar hun evenement werd vermeld, maar hierbij moesten zij wel een link leggen met de wederopbouw. Meer dan 18 evenementen haakten aan, zoals Stadsfestival Op z'n Rotterdams, speciaal Moederdag concert van RJSO in de Doelen, Scapino Ballet en Miniworld.

Jouw verhaal. Deze campagne stond in het teken van een verhalenwedstijd, waarbij mensen hun verhaal konden indienen en de drie besten een prijs wonnen. De hoofdprijs was een overnachting in De Euromast! We hadden een verhalenboek waar deze verhalen uiteindelijk in kwamen te staan. De verhalenwedstrijd spoorde mensen aan hun unieke Rotterdamverhaal op papier te zetten.

75 jaar wederopbouw van Rotterdam gevierd

De Trap was een erg groot succes en zelfs bekend in het buitenland. Onverwachts werd het reuzenrad ook een groot succes, welke wij op een later moment bij de Markthal plaatsten. Met meer dan 100 projecten bereikte Rotterdam viert de stad! 10 miljoen mensen via social media en 799.000 bezoekers. Mede dankzij onze campagnes, De Trap en het reuzenrad, waarbij De Trap het meest bekend was en veel nieuwsplatformen heeft bereikt. We hebben de stad Rotterdam goed gevierd, waarbij de wederopbouw centraal stond.

reuzenrad markthal

Het reuzenrad bij de Markthal

"Rotterdam, blijf alsjeblieft een neverending story."
NRC

Zoom in op:
Architectenbureau MVRDV. Behalve mooie gebouwen, ontwerpen zij ook enorme buitentrappen, zoals 'De Trap' en 'Het Podium'.

Wist je dat...
Er een park bovenop het Groothandelsgebouw is? Zo heeft Rotterdam veel meer groene daken. Bezoek ze tijdens de Rotterdamse Dakendagen!

Meer weten?
Rotterdam Festivals wilt ervoor zorgen dat iedereen geniet van festivals en de kunst & cultuur van de stad. Bekijk hier hoe zij dat doen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
CHIO Rotterdam

CHIO Rotterdam

CHIO Rotterdam
Stichting CHIO

Vijf jaar productie van een 5-sterrenevenement

Concours Hippique International Officiel, afgekort het CHIO, is een internationale meerdaags spring- en dressuur-concours op het hoogste niveau binnen de paardensport. Dit evenement vindt jaarlijks in het Kralingse Bos in Rotterdam plaats. In 2012 heeft voormalig tv-producent Hans Heesterbeek VKOZ gevraagd voor de coördinatie tijdens de opbouw en het evenement zelf. Wij hebben vijf jaar samengewerkt aan deze grote productie.

live event

Relatie en sportevent

locatie

Rotterdam

deelnemers

50.000

productie VKOZ

Productie

kalender

4

Paard

156

Meer dan alleen paardensport

Het CHIO is meer dan alleen de paardensport; er is ook veel aandacht voor gezelligheid, zakelijk netwerken, fun for kids, shows, shoppen en entertainment. Ook wel het bekende Stroodorp. Daarnaast doet het NOS een live verslaglegging en voor de liefhebbers wordt het evenement uitgezonden op televisie. De Koninklijke familie en andere VIP’s brengen een bezoek aan het evenement als persoonlijk uitje.

Om dit vierdaagse 5-sterrenevenement te kunnen realiseren, wordt er heel het jaar aan de organisatie gewerkt en begint de opbouw twee maanden van tevoren. Daarbij hebben we veel vrijwilligers en sponsoren nodig om voor de faciliteiten te kunnen zorgen.

Op het evenement zelf is er één persoon die coördineert vanuit de centrale post en heeft contact met 12 divisies. Dit was Marjolein van VKOZ. Zo zorgden wij ervoor dat er goed werd gecommuniceerd met divisies zoals hospitality, beveiliging, EHBO, stallen, schoonmakers en catering. Voor de mindervaliden was Aafje aanwezig met golfkarretjes; zij zorgden ervoor dat mensen op de evenementenlocatie vervoerd konden worden.

Een bijzondere ervaring rijker

We zijn trots op alle partijen die met enthousiasme en plezier aan het evenement werkten. Zij zorgden ervoor dat alles soepel verliep. Zowel Hans als wij vinden het belangrijk om te investeren in relaties met alle verschillende partijen en hen goed te behandelen. Zo doet iedereen het werk met plezier. Ondanks een gecompliceerde en grote productie om dit 5-sterrenevenement waar te maken en het inspelen op elementen zoals het weer, zijn we trots dat we hieraan hebben deelgenomen en een ervaring rijker zijn. Hierdoor kunnen wij ook voor zakelijke evenementen op elke locatie een evenement produceren.

Hans heesterbeek

VKOZ ondersteunde Hans Heesterbeek met de coördinatie van het CHIO.

"Het is goed schakelen met jou en we vinden het heel knap hoe je in een productie die al bijna staat je binnen 1 dag alles eigen maakt. Écht goed!"
Marielle Franken, CHIO

Zoom in op:
Sponsoren. Zonder gesponsorde materialen hadden we het evenement niet kunnen realiseren. Lees ons blog om creatieve ideeën te krijgen voor de sponsoren van je event. 

Wist je dat...
Je voor je event een mooie tent of zelfs een tijdelijk gebouw kunt laten plaatsen op een bedrijfsterrein? Bekijk de website van Neptunus voor alle mogelijkheden.

Meer weten?
Bekijk de website van het CHIO om meer over de stichting te weten te komen. Je kunt nog veel meer informatie op de website vinden!

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Rotterdam viert de stad!

CULTURELE MANIFESTATIE
Bericht openen
London Educator Recruitment Fair

London Recruitment Fair

London Educator Recruitment Fair
Council of International Schools

Recruiters presenteerden hun school

London Educator Recruitment Fair is een jaarlijks evenement van de afdeling recruitment van het CIS (Council of International Schools). Zij zijn een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Circa 600 recruiters presenteerden gedurende deze vier dagen hun school. VKOZ werkt vanaf 2015 regelmatig voor CIS en heeft voor dit evenement voor het projectmanagement en de productie gezorgd.

CIS logo
live event

Beurs

locatie

Londen

deelnemers

900

projectmanagement

Project

productie VKOZ

Productie

kalender

4

Hotelkamer omgebouwd naar interviewruimte

Deze beurs was uniek door verschillende onderdelen die het anders maakten. Zo hadden we The Grange St Paul’s Hotel afgehuurd waar 250 kamers locatie werden voor sollicitatiegesprekken. De kamers moesten aangepast worden met een bureau en twee stoelen waardoor het een interviewruimte werd in plaats van een hotelkamer. Deelnemers konden afspraken maken voor de sollicitatiegesprekken. In het grote Atrium hingen drie grote schermen waar wij een communicatieplan voor hadden geschreven waarbij we keken wanneer en wat we toonden op de schermen.

De scholen en universiteiten presenteerden zich eerst tijdens de workshops. Daarna konden de kandidaten zich tijdens de beurs inschrijven voor sollicitatiegesprekken. Daarnaast waren er aparte lounges met allerlei faciliteiten zoals digitale borden waar vacatures op stonden en waren er een aantal gastsprekers die lezingen gaven over onderwerpen binnen het onderwijs. Ook het CIS stond paraat voor kandidaten die advies nodig hadden.

Nieuwe banen en nieuwe kansen

Tijdens dit evenement was het internet en de techniek heel belangrijk. Vanwege de verschillende digitale middelen en onze eventapp, verliep het evenement vlekkeloos. Onze eventapp werd veel gebruikt voor het programma, maar vooral voor het connecten. Voor het evenement was de locatie perfect, waardoor deze meerdere jaren voor deze beurs is gebruikt. Door de unieke opzet van het evenement waren de meeste vacatures vervuld!

cis londen

Kandidaten konden bij experts van het CIS terecht voor vragen en advies.

"A very sincere thank you for all your hard work, your commitment to this event and your care and attention."
Pauline O'Brien, CIS

Zoom in op:
Communicatie. Lees ons blog over het inspireren van mensen met een sterk communicatieplan. Dit zowel voor, tijdens als na je event.

VKOZ communicatie app

Wist je dat...
De eventapp de perfecte tool is om mensen met elkaar te laten connecten? Zo vergroot je ook nog eens de impact van je event!

Meer weten?
Bekijk wat de mogelijkheden voor zakelijke evenementen zijn op de locatie The Grange St Paul's Hotel in Londen. Tevens een prachtig hotel om in te verblijven.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CIS Global Forum Vienna

INTERNATIONAAL CONGRES
Bericht openen
CIS Forum Edinburgh

CIS Forum Edinburgh

CIS Forum Edinburgh
Council of International Schools

Begin van meerdere samenwerkingen

Council of International Schools, aangeduid als CIS, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Om deze leden bij elkaar te brengen, worden congressen op verschillende locaties georganiseerd. Dit keer in Edinburgh, Schotland. Deze editie in 2015 is voor het eerst georganiseerd door VKOZ. We kregen hier de opdracht om het bestaande evenement herkenbaar te laten, maar vernieuwende elementen toe te voegen. We hebben hiermee onze blauwdruk gezet voor het organiseren van toekomstige forums. Waar we in Edinburgh nog 800 bezoekers hadden, is dit inmiddels opgelopen tot 1200.

live event

Congres

locatie

Edinburgh

deelnemers

800

totaalaanpak

Totaalaanpak

CIS event app

1

Catchbox

8

Vernieuwend met een eventapp

Het jaarlijks terugkerend, internationaal evenement heeft als doel om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en te leren over de huidige trends en duurt in totaal drie dagen. Gedurende het event hadden we twee beurzen, 50 workshops, een netwerkborrel en award uitreiking. Het programma was tijdens dit forum voor het eerst te vinden in de eventapp. Hiernaast hadden we nog wel het bestaande programmaboekje, geheel in de eventbranding.

Communicatie tijdens dit event was erg belangrijk, waarvoor we hebben samengewerkt met de communicatieafdeling van het CIS. Dit was dan ook een onderdeel van ons eventdesignplan, waarbij we keken naar de verschillende elementen die belangrijk zijn voor de beleving en duidelijkheid op locatie voor de bezoeker.

Niet alleen een event, maar ook een stedentrip

De locatie van het conferentie center was midden in de stad, wat erg uniek is. We spreidden de registratie door beurshouders hun spullen de dag voor het event neer te laten zetten en mensen die nauw betrokken waren eerder te registreren. Het vertrouwde, maar vernieuwend congres verliep soepel door de faciliteiten en het CIS was zo tevreden dat het forum in 2017 is herhaald in Edinburgh.

Tijdens het event is er veel gebruik gemaakt van de informatiebalie van de stad. Mensen konden met de verkregen informatie en kortingsbonnen het event combineren met een stedentrip.

CIS forum edinburgh

De toenmalige directeur heette iedereen welkom op het forum.

"You left the forum in a stronger place than where you found it."
Nunana Nyomi - Council of International Schools

Zoom in op:
De communicatie tijdens je event. Lees ons blog over het opnemen van je communicatie gedurende je event, om zo uiteindelijk inhoud op te kunnen halen.

Wist je dat...
Je een microfoon in de vorm van een kubus kunt branden om deze het publiek in te gooien? Zo'n microfoon heet een catch box en kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden.

Meer weten?
Het Edinburgh International Conference Center ligt midden in de stad en is een gezellige en functionele locatie. Wist je dat de locatie break-out rooms kan creëren door de wanden te verplaatsen? Bekijk de video over deze ruimte.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CIS Forum Barcelona

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Global Forum Vienna

INTERNATIONAAL CONGRES
Bericht openen
Ladiesrun Rotterdam

Ladiesrun Rotterdam

Ladiesrun Rotterdam
Like2Run

Succes bij het coördineren van hardloopevenementen

Na succes van het mede produceren van de Marathon Rotterdam in 2012, is VKOZ gevraagd voor het coördineren van de Ladiesrun in Rotterdam. Belangrijk hierbij was dat we de vrijwilligers rondom het evenement coördineerden. Hierna hebben wij aan drie edities bijdrage geleverd.

De Ladiesrun werd sinds 2006 georganiseerd en was jaarlijks terugkerend. Zowel de start als de finish is bij Rotterdam Ahoy en de vrouwen die meelopen (en in het roze gekleed zijn) kunnen kiezen uit drie afstanden: 5 km, 7,5 km en 10 km.

ladiesrun
live event

Publieksevent

locatie

Rotterdam

deelnemers

55.000

projectmanagement

Project

productie VKOZ

Productie

Vrijwilligers

124

Pink Ribbon staat centraal op deze dag

Met dit evenement kunnen de lopers Pink Ribbon steunen. Pink Ribbon is een goed doel dat geld ophaalt voor projecten en onderzoek om borstkanker te voorkomen en beter te kunnen behandelen.

Naast de loop was er een beurs in Ahoy, genaamd Ladiesfair. Het kantoor van VKOZ vond deze dag in Ahoy plaats. Hierbij keken we op de levendige beursvloer en konden we meegenieten van de muziek en iedereen in het roze!

Vrouwen lopen door het hele land hard

Tijdens Pink Ribbon Day, waar iedereen aangemoedigd wordt om roze te dragen en even stil te staan bij de ziekte waar Pink Ribbon geld voor ophaalt, is deze editie in andere steden georganiseerd. Zo kan niet alleen in Rotterdam de Ladiesrun gelopen worden, maar ook in Eindhoven, Utrecht en Groningen.

Bekijk hier de aftermovie van het evenement.

"Run a smile on your face."

Zoom in op:
Sponsoren. Zij zijn een belangrijk onderdeel voor het succes van publieksevenementen. Maar hoe trek je sponsoren aan voor je evenement? Lees ons blog voor verschillende tips.

Wist je dat...
Rotterdam Ahoy ook als locatie voor sportevenementen wordt gebruikt? Zo vindt er ook het ABN AMRO tennistournooi plaats!

Meer weten?
Bekijk de website van Pink Ribbon om meer te weten over waar ze voor staan en wat voor moois ze allemaal  doen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CHIO Rotterdam

RELATIE EN SPORTEVENEMENT
Bericht openen
nn marathon rotterdam

Marathon Rotterdam

Marathon Rotterdam
Like2Run

Grootste sportevenement van Nederland

De Marathon Rotterdam is het grootste jaarlijks en eendaags sportevenement in Nederland en wordt elke editie live uitgezonden op NOS. Het marathonweekend vindt plaats in april en is een mix van (top)sport en volksfeest met 925.000 bezoekers, welke mede mogelijk is gemaakt door 1.800 vrijwilligers.

De rol van VKOZ was om samen met de eindproducent van het event te werken en voor de coördinatie voor de film De Marathon. In 2012 is VKOZ hiervoor gevraagd en hierna hebben we drie edities mogen coördineren.

live event

Publieksevent

locatie

Rotterdam

deelnemers

925.000

projectmanagement vkoz

Project

productie VKOZ

Productie

Vrijwilligers

1800

Sport gecombineerd met veel gezelligheid

Tijdens de marathon is er veel aandacht voor de wedstrijdlopers en de veiligheid tijdens het gehele event. Het behouden van de veiligheid gebeurt door onder andere verkeersregelaars. De amateurlopers starten met (onze) Lee Touwers en er is gedurende de hele dag veel gezelligheid. De lopers finishen op De Coolsingel met veel muziek en bekenden die hen langs de kant aanmoedigen. Hierdoor is het elk jaar een groot feest.

Tijdens de editie van 2012 werd de film De Marathon gefilmd. Diederick Koopal was regisseur hiervan. Gedurende de opnames liepen de acteurs regelmatig mee en ook werd de bekende finishscène opgenomen tijdens het evenement.

Succesvolle ondersteuning van loopevenementen

Voor zowel VKOZ als de eindproducent is de samenwerking als positief ervaren. Alle partijen hielpen graag mee aan de typische Rotterdamse film en was zeel succesvol. Vanwege de goede samenwerking hebben wij ook andere loopevenementen voor meerdere jaren ondersteund. Door de jaren heen is De Marathon vooral door het programma eromheen alleen maar groter geworden en inmiddels staat deze op de 5e plek van snelste marathonsteden ter wereld!

Bekijk hier de aftermovie van De Marathon!

"You'll never walk alone."
Gerry & The Pacemakers

Zoom in op:
De vrijwilligers. Zonder de 1800 vrijwilligers tijdens het evenement kan De Marathon niet gerealiseerd worden. Zij helpen om het evenement tot in de puntjes goed uit te voeren.

de film marathon

Wist je dat...
De film De Marathon tijdens de editie van 2012 is gefilmd, zonder dat de deelnemers en toeschouwers hier iets van wisten? De bekende finishscène is deze dag ook opgenomen!

Meer weten?
Bekijk de website van De Marathon om meer informatie te krijgen over het evenement. Er wordt namelijk ook veel rondom het evenement georganiseerd.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Ladiesrun Rotterdam

SPORTEVENEMENT EN BEURS

CHIO Rotterdam

RELATIE EN SPORTEVENEMENT

Rotterdam viert de stad!

CULTURELE MANIFESTATIE
Bericht openen
cpc loop den haag

CPC Loop en Vredesloop

CPC Loop en Vredesloop Den Haag
Like2Run

Coördineren van meerdere loopevenementen

Like2run organiseerde zowel de CPC loop als de Vredesloop Den Haag voordat ze gingen samenwerken met sportmarketingbureau Golazo sports. Beide loopevenementen vinden plaats in Den Haag en VKOZ heeft vanaf 2012 meerdere jaren samengewerkt met de producent van meerdere loopevenementen. Naast de twee evenementen in Den Haag, hebben we bijgedragen aan de productie van drie loopevenementen in Rotterdam: De Marathon, Ladiesrun en Bruggenloop.

live event

Publieksevent

locatie

Den Haag

deelnemers

200.000

projectmanagement vkoz

Project

productie VKOZ

Productie

vredesduif

1

CPC Loop

De City Pier City Loop, ook wel de CPC Loop, is de bekendste loop van Den Haag en vond jaarlijks in begin maart plaats. Het centrale punt hierbij is het Malieveld, waardoor een soort unieke festivalsfeer ontstaat. Dit komt voornamelijk door de sponsoren die met winkeltjes stonden en de foodtrucks en andere marktkraampjes die op het veld staan. Dit Haagse familie-evenement trekt elk jaar weer tienduizenden deelnemers die worden aangemoedigd en vermaakt door enthousiaste toeschouwers en bands. Met 200.000 bezoekers is de CPC Loop het grootste evenement van de stad. Zowel nationaal als internationaal is er veel belangstelling voor de snelle halve marathon.

Vredesloop

De Vredesloop is sinds 2013 een vast hardloopevenement in het Vredesweekend in Den Haag. Het hardloopevent heeft een route rond het mooie Vredespaleis en langs diverse historische monumenten, wat zorgt voor een indrukwekkend parcours. Bij dit evenement kunnen lopers kiezen uit vier afstanden.

Bij de Haagse sportevenementen zijn Rotterdamse partners en vrijwilligers ook aanwezig om de evenementen tot een succes te brengen. Tijdens het evenement liep een “vredesduif” als mascotte rond die voor een goede sfeer zorgde.

Bekijk hier de aftermovie van de CPC Loop Den Haag.

"Run a smile on your face."

Zoom in op:
De pre-eventbriefing van je event. Je bent maandenlang met elkaar het evenement aan het organiseren en dan is het moment daar. Maar vergeet niet een goede briefing net voor het evenement te geven. Lees ons blog met verschillende tips.

Wist je dat...
Het malieveld het grootste grasveld in het centrum van Den Haag is? Het staat vooral bekend om de evenementen die er worden georganiseerd. Je kunt de locatie als kloppend hart voor je evenement gebruiken!

Meer weten?
Bekijk de website van Golazo Sports om meer over hen te weten te komen. Bijvoorbeeld over welke fiets- en wandelevenementen zij organiseren. 

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Marathon Rotterdam

SPORTEVENEMENT

Ladiesrun Rotterdam

SPORTEVENEMENT EN BEURS
Bericht openen
bruggenloop rotterdam

Bruggenloop Rotterdam

Bruggenloop Rotterdam
Like2Run

Drie edities van de Bruggenloop

De Bruggenloop is een loopevenement in Rotterdam die jaarlijks plaatsvindt in December. De deelnemers lopen over vijf bruggen en het parcours is 15 km. VKOZ heeft in 2012 na een succesvolle marathon andere loopevenementen van Like2Run gecoördineerd. Daarvan hebben wij bij drie edities van De Bruggenloop mogen helpen. Naast alle diverse werkzaamheden rond de productie was een belangrijke taak de coördinatie van de vele vrijwilligers rondom dit evenement.

logo like2run
live event

Publieksevent

locatie

Rotterdam

deelnemers

35.000

projectmanagement

Project

productie VKOZ

Productie

Erasmusbrug

5

Kerstsfeer proeven tijdens het lopen

Zowel de start als de finish zijn bij De Kuip, waar het plein helemaal is aangekleed in kerstsfeer. Iedere deelnemer krijgt ook een kerstmuts met een lampje erin. Het evenement begint later in de middag, zodat de lampjes goed zichtbaar zijn wanneer het vroeg donker wordt.

Er is ook een mogelijkheid om te lopen met collega’s en zakenrelaties door de Businessrun te doen.

Parcours over vijf bruggen

De deelnemers starten bij De Kuip, waarna ze over de Olympiaweg lopen richting het Wilhelminaplein en als eerste de Erasmusbrug en de Nieuwe Leuvebrug oversteken. De Bruggenloop gaat dan verder richting de Verlengde Willemsbrug en de Boerengatbrug naar de Maasboulevard. De laatste brug waar overheen gelopen wordt is de Van Brienenoordburg, waar de route wordt vervolgd naar de finish, ook bij De Kuip.

Bekijk hier de aftermovie van De Bruggenloop Rotterdam.

"Rotterdam. Make it Happen."

Zoom in op:
De pre-eventbriefing van je event. Je bent maandenlang met elkaar het evenement aan het organiseren en dan is het moment daar. Maar vergeet niet een goede briefing net voor het evenement te geven. Lees ons blog met verschillende tips.

Wist je dat...
Rotterdam en omgeving 111 bruggen en sluizen telt? Zo kan het verkeer op land en op water goed gecombineerd worden.

Meer weten?
Bekijk deze eventlocatietip over het organiseren van een evenement in De Kuip. Er is op deze locatie namelijk veel meer mogelijk dan je denkt!

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Marathon Rotterdam

SPORTEVENEMENT

Ladiesrun Rotterdam

SPORTEVENEMENT EN BEURS
Bericht openen
muziektheater hollands diep - stilte van saar

Muziektheater Hollands Diep

Muziektheater Hollands Diep
MHD

Cultuur heeft ook commercie nodig

Het Muziektheater Hollands Diep, afgekort MHD, in Dordrecht maakt voorstellingen met hedendaags nieuw operarepertoire en bewerkt bekende klassieke stukken tot originele muziektheatervoorstellingen. MHD onderscheidt zich van veel operagezelschappen, doordat zij vooral op unieke locaties spelen. MHD heeft VKOZ gevraagd voor hulp bij onder andere de marketingcommunicatie en het creëren van meer economische waarde. Veel organisaties in de culturele sector zijn afhankelijk van subsidies, maar moeten ook kunnen aantonen dat ze zelf inkomsten genereren. Daarnaast werkten wij aan het programma, fondsenwerving, donateurs, organisatie en communicatie.

logo mhd
live event

Publieksevent

locatie

Dordrecht

deelnemers

12.500

projectmanagement vkoz

Project

communicatie VKOZ

Communicatie

Theatervoorstellingen

7

Wereldpremière De Stilte van Saar

Het nieuwe muziektheaterstuk De Stilte van Saar, in samenwerking met VOCAALLAB, vertelt een actueel verhaal over een meisje dat zichzelf is kwijtgeraakt, omdat ze zichzelf alleen maar kan zien door ogen van anderen. De wereldpremière vond plaats op 22 februari 2012 in het toen net verbouwde Energiehuis in Dordrecht.

Om jongeren te betrekken bij de nieuwe opera De Stilte van Saar, is in samenwerking met Stichting Culturele Educatie ToBe een speciaal project opgezet: het jongerenprogramma: It’s my Voice. Het project bestond uit workshops, podiumoptredens en filmpresentaties onder leiding van ervaren coaches. Aan het begin van iedere voorstelling presenteerden leeftijdgenoten van Saar hun eigen liedjes en films over het thema van de opera.

Het hele jaar door diverse voorstellingen

MHD voerde ook andere producties uit: H. van Adem, een kindervoorstelling langs theaters en scholen in Nederland en België. Pirosmani, een act voor de grote overzichtstentoonstelling van de Georgische schilder Pirosmani in het Dordrechts Museum. The Singing Catwalk, tijdens de manifestatie Dordt Monumenteel een theaterkostuumshow, waarbij tevens een aantal kostuums werden verkocht per opbod. Klaagliedjes, een voorstelling met zes gerenommeerde zangeressen met heel verschillende muzikale stijlen zingen samen in een nieuwe compositie van de Klaagliederen. Boris Godoenov, in samenwerking met het Dordrechts Museum een nieuwe operavoorstelling van deze Russische opera van Moessorgsky. Deze voorstellingen waren het hele jaar door te bewonderen.

bachfestival

Bachfestival in Dordrecht.

theaterfestival bies

Theaterfestival BIES!

Bach op festivals

MHD maakt voorstellingen met hedendaags nieuw operarepertoire en bewerkt bekende klassieke stukken tot originele muziektheatervoorstellingen. Speciaal voor het Theaterfestival BIES! en het Bachfestival maakte MHD samen met VOCAALLAB de voorstelling Lijfmotetten: een muziektheatervoorstelling op basis van motetten van Bach, over geest en lichaam. Met tevens de gedichtenwedstrijd Lichaam en Geest. Tijdens het Bachfestival viert Dordrecht de verjaardag van Johann Sebastian Bach met verschillende concerten en activiteiten op binnen- en buitenlocaties in de historische binnenstad. BIES! is een publieksfestival voor theater in de Hollandse Biesbosch, op het Museumeiland, waarbij het unieke landschap een belangrijke rol speelt.

"Heel veel dank voor je grote zorgvuldigheid en precisie waardoor de organisatie op een hoog niveau is gekomen!"

Cilia Hogerzeil - Muziektheater Hollands Diep

Zoom in op:
Prins Bernhard Cultuurfonds. Dit fonds ondersteunt projecten op het gebied van cultuur en natuurbehoud door middel van financiële bijdragen, opdrachten, prijzen en beurzen.

theater nederland

Wist je dat...
We in Nederland 467 theaters hebben, met in totaal 671 theaterzalen? Genoeg plek voor mooie voorstellingen als deze!

Meer weten?
Bekijk de evenementenlocatie het Energiehuis in Dordrecht voor alle mogelijkheden. Er kunnen namelijk veel verschillende soorten evenementen in het Energiehuis georganiseerd worden!

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Berichten navigatie

1 2
Scroll naar boven