Bericht openen
Inntel Hotels Utrecht

Innovatie Forum

Innovatie Forum
Erasmus University

Een initiatief vanuit Erasmus University

De naam zegt het al, het Innovatie Forum houdt zich bezig met innovatie door middel van het professionaliseren van innovatiemanagement en new business development van Midden- en Grootbedrijven. De leden nemen kennis van de laatste theoretische inzichten en de ervaringen van innovatiemanagers van grote corporaties. Tevens wisselen zij praktijkervaring uit met peers. Eén persoon is belangrijk bij het opzetten van dit initiatief, namelijk Jan van den Ende. Hij is professor Innovation and Technology Management bij Rotterdam School of Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

live event

Conferentie

locatie

Utrecht

deelnemers

20

totaalaanpak

Totaalaanpak

1,5 meter

1,5 meter

solo borrelplank

20

Innovatieve locatie voor een conferentie

Bij elk evenement behandelt het Innovatie Forum één topic, welke is gekozen door de deelnemers en het meest actueel is. Deze keer was dat Innovatiestrategie: wat is het en hoe kom ik eraan? Dit topic werd behandeld in de conferentie die in 2021 plaatsvond. Het live event is georganiseerd in het Inntel Utrecht, geheel volgens de geldende maatregelen op dat moment. VKOZ was voor dit event verantwoordelijk voor de totaalaanpak: meedenken met het programma, projectmanagement, communicatie met de deelnemers en het coördineren van de conferentie.

Voor de conferentie hebben we gebruik gemaakt van de zalen ‘Spoor 3’ en ‘Spoor 4’. De ontvangst vond plaats in ‘De Halte’ op de 11e etage met uitzicht over de stad en de borrel was in de ‘U-bar’. Namen die passen bij het hotel, het is namelijk handig gelegen naast Utrecht Centraal Station.

Tijdens de conferentie was Jan van den Ende naast de initiatiefnemer van het Innovatie Forum ook de academische spreker. Uit het bedrijfsleven waren er drie sprekers van de volgende bedrijven uitgenodigd: Danone, Nutricia en Rabobank. De deelnemers voerden discussies in werkgroepjes om de informatie te bespreken.

Online aanvulling in de vorm van een webinar

Het tweede event van het Innovatie Forum vond vanwege de maatregelen online plaats in de vorm van een webinar in 2022. ‘Een webinar is combinatie web en seminar, ook wel een online seminar genoemd.’ Het voordeel van dit webinar was dat door de kleinere groep, het makkelijker was voor de deelnemers om vragen te stellen en ervaring uit te wisselen. Op deze manier leek het bijna alsof de deelnemers 1 op 1 advies kregen. Dit werd als zeer positief ervaren door de aanwezige deelnemers. Er werd gezorgd voor een optimale kennissessie waarbij gebruik werd gemaakt van break-out sessies met virtuele kamers en online netwerken.

De conferentiezaal Inntel Utrecht

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
Jan van den Ende. Bekijk hier wie Jan is en wat hij doet.

Wist je dat...
Inntel Hotels als eerste hotelgroep in Nederland het keurmerk Safe Health Protocol invoert? Hiermee kan zij aantonen dat alle stappen zijn gezet om de kans op besmetting met het coronavirus te beperken.

Meer weten?
Lees ons blog over het organiseren van een zakelijk event op 1,5 meter afstand.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
CIS Exploration Days image online event

CIS University Exploration Days

University Exploration Days
Council of International Schools

Mooie internationale samenwerkingen

Council of International Schools, afgekort CIS, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. De CIS-gemeenschap omvat meer dan 740 scholen en 610 hogescholen en universiteiten uit 122 landen. Een belangrijk onderdeel van de dienstverlening van CIS is het organiseren van wereldwijde events. Doordat het hoofdkantoor is gevestigd in Leiden, maken zij gebruik van samenwerkingen met een Nederlands evenementenbureau en wij zijn trots om te mogen zeggen dat wij dat zijn.

Beurs

locatie

Internationaal

deelnemers

4400

projectmanagement vkoz

Project

productie VKOZ

Productie

klok

24

Online, maar toch een belevenis

Tijdens de coronacrisis zijn de live events omgezet naar online belevenissen, waarbij de deelnemers nog steeds samenkomen, maar dan virtueel. Hierbij kunnen zij alsnog leren, netwerken, ondersteunen en expertise delen. Zo ook tijdens de universiteitsbeurzen. Deze worden in verschillende steden en landen georganiseerd, zoals in Shanghai, Hong Kong, Afrika, Zwitserland, Frankrijk en de Benelux. Zo hebben we in alle 24 tijdzones een online event georganiseerd.

Het doel van een beurs als deze is dat internationale studenten kennismaken met verschillende universiteiten over de hele wereld. Om dit waar te kunnen maken, hebben wij het online platform waar gebruik van wordt gemaakt tijdens de beurs samen met GoToCollegeFairs ontwikkeld.

Persoonlijk contact in de virtuele booth

Om ervoor te zorgen dat studenten in contact komen met elkaar, kunnen universiteiten zelf hun virtuele booth inrichten. Hierin kunnen zij video’s en overige informatie plaatsen. Daarnaast kunnen deze universiteiten in contact komen met de studenten via onder andere (video)chat, live presentaties en nog veel meer. Ook kunnen studenten Educational Sessions volgen en met elkaar chatten in de Lounge.

Door deze vele toevoegingen aan het platform proberen we studenten de ervaring mee te geven die zo dicht mogelijk bij een live event in de buurt komen. Zo kunnen zij toch met elkaar in contact komen op verschillende manieren en dit vanuit hun eigen woonkamer!

FairStop: de virtuele beursomgeving

"A goal without a plan is just a wish."
Antoine de Saint-Exúpery

Zoom in op: 
Onze partner GoToCollegeFairs. Ben je benieuwd wie zij zijn? Bekijk hun website.

Wist je dat...
Online presenteren veel moeilijker is dan live? Lees hier tips over online presenteren.

Meer weten?
Ben je nieuwsgierig naar CIS? Bekijk hun website voor meer informatie.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Innovatie Forum

CONFERENTIE

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
Karel 5 Utrecht

New Business Roundtable

Congressen, seminars en webinars
New Business Roundtable

Even over de New Business Roundtable

De New Business Roundtable is een Europees netwerk van executives in New Business Development en Innovation van bedrijven zoals Google, KPN, ING, Arcadis, Eneco, AkzoNobel, Achmea, IBM, Arcadis, Damen, Boskalis en Philips.

Jan van den Ende, professor Innovation and Technology Management bij Rotterdam School of Management aan de Erasmus Universiteit is de initiatiefnemer hiervan. VKOZ organiseert vanaf 2018 de evenementen van New Business Roundtable. Zo vindt er twee keer per jaar een congres plaats en drie keer per jaar een seminar.

live event

Congres

locatie

Nederland

deelnemers

30

totaalaanpak

Totaalaanpak

locatie

9

professors

29

Twee keer per jaar een congres

Het congres wordt elk jaar in april en oktober georganiseerd, waarbij we ook in coronatijd deze congressen op een veilige manier hebben kunnen organiseren. Elke keer hebben de congressen andere onderwerpen, zoals Agile portfolio management, Ecosystem innovation en Scaling up innovation projects. Inmiddels hebben we een vaste locatie voor het congres, namelijk Karel 5 in Utrecht. Dit prachtige historische pand is op loopafstand van Utrecht Centraal station, maar het lijkt alsof je je begeeft op een landgoed.

Het doel van elk congres is om 'lessons learned' met betrekking tot de onderwerpen te delen, gebaseerd op diepgaande discussies naar aanleiding van bestaande cases van de deelnemers. De ochtend begint met een plenair gedeelte en gastsprekers van (inter)nationale universiteiten. Na de lunch wordt de groep opgedeeld in diverse werkgroepen in verschillende zalen, geleid door academici. De dag wordt afgesloten met een receptie in de mooie binnentuin.

Drie keer per jaar een andere locatie voor een seminar

De seminars worden het gehele jaar gehouden op diverse locaties zoals CIC in Rotterdam, Media Plaza, Creative Valley en Jaarbeurs in Utrecht. Elke keer verschilt het onderwerp en is er een andere academische gastspreker aanwezig. Namen zoals Professor Frank Piller uit Duitsland, Erkko Autio uit Engeland en Professor Ashish Sood uit Californië, Verenigde Staten zijn voorbijgekomen. Het doel van de seminars is het uitwisselen van ervaring op een interactieve manier. De deelnemers doen namelijk opdrachten waarin vertrouwelijke informatie wordt besproken, uiteraard op een veilige plek. De bijeenkomsten worden afgesloten met een netwerkborrel, zodat deelnemers met elkaar kunnen praten op een informele manier.

CIC Rotterdam

NBR webinar VKOZ

Een webinar is een online seminar

Het delen van kennis in de vorm van een webinar

Hier heeft VKOZ gebruik van gemaakt vanwege de coronamaatregelen. Het concept is omgezet naar een interactief onlineprogramma. De academische sprekers gaven in hun presentatie veel aandacht aan polls en Q&A’s.

Na de presentaties werd de groep opgesplitst in kleinere groepen voor een breakout-sessie en plenaire terugkoppeling. We hebben gekozen voor kleinere groepen zodat deelnemers met kennis en handvatten weer aan de slag kunnen. Professor Jan van den Ende faciliteerde hierna het online netwerken op een actieve manier door vragen stellen en mensen in contact te brengen.

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
De locatie Karel 5 in Utrecht. Een voormalig 14e eeuws klooster in het hart van Utrecht. Dit monumentaal pand heeft 13 zalen, goede gastronomie en verschillende tuinen en terrassen.

Keycords NBR

Wist je dat...
Wij keycords met twee haakjes in de huisstijl van New Business Roundtable gebruiken? Handig! En met een papieren naambadge is deze ook nog milieuvriendelijk.

Meer weten?
Bekijk alle onderwerpen en events op de website van New Business Roundtable.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
RIEC conferentie

RIEC Rotterdam

Hybride Conferentie
RIEC Rotterdam

Ondermijning zien, aanpakken, oppakken en afpakken

Het Regionale Informatie- en Expertise Centrum Rotterdam, afgekort het RIEC, richt zich op de bestrijding van ondermijnende criminaliteit. Ze verbinden informatie, expertise en krachten van de verschillende overheidsinstanties. Ondermijning is een onderwerp waar tegenwoordig veel over wordt gesproken komt en om de mid term resultaten van de Versterkingspijlers naar voren te laten komen, is in samenwerking met VKOZ deze conferentie georganiseerd. Onder deze Versterkingspijlers vallen bijvoorbeeld de politie, belastingdienst en douane. Voorafgaand aan de conferentie was een werkbezoek voor minister Grapperhaus georganiseerd.

hybride conferentie

Conferentie

locatie

Rotterdam

deelnemers

180

totaalaanpak

Totaalaanpak

Film

1

3 winnaars

3

Rotterdam op je beeldscherm

Bij deze hybride conferentie waren 140 mensen online uitgenodigd, welke later in de middag aansloten. De 40 andere deelnemers bezochten het event volledig volgens de coronaregels op locatie. We hadden de 15e en 16e etage van het Inntel Rotterdam gereserveerd om gebruik te maken van het prachtige uitzicht op de Erasmusbrug en skyline. Hiermee werd een stukje Rotterdam naar de online deelnemers gebracht om de hybride ervaring zo goed mogelijk te voltooien. De openingsfilm die is gebruikt voor de verrassende opening begon met het uitzicht vanuit de panoramazaal. In deze film werd een interview met elke pijler gehouden waarom samenwerken zo belangrijk is; het onderwerp dat naar voren moet komen tijdens het event.

De doelen van het evenement waren: successen delen en vieren, inhoud ophalen, verhalen vertellen en een onderscheidend en interactief programma. De opdracht voor VKOZ was om deze doelen te vertalen naar het programma. De dagvoorzitter Ernst Pols van het Rotterdamse OM en burgemeester Aboutaleb hebben hier ook zeker aan bijgedragen.

Om de doelen verder te behalen, zijn deze omgezet in verschillende activiteiten tijdens het afwisselende programma. Zo zorgde Mascha van de improvisatieacteurs voor de verbinding tussen live en online publiek vanuit de green room, was er een rondetafelgesprek met diverse stellingen en Q&A, een break-outsessie in virtuele kamers, een ideeënbus en een quiz met uiteraard een prijsuitreiking.

Hybride als nooit tevoren

Samen met onze partner Savvy Congress hadden wij het online platform ingericht geheel in de stijl en wensen van het RIEC. Ondanks de uitdaging is het organiseren van een hybride event erg goed gelukt. We hadden tevens een randprogrammering inclusief een afsluitende borrel voor de 40 genodigden op locatie, uiteraard volgens de geldende maatregelen. Vanwege de toen opnieuw geldende coronamaatregelen vanaf 28 september 2020 is het event verplaatst van 30 september 2020 naar 2022.

Panoramazaal Inntel Rotterdam

"Maak van jouw zakelijke event een onvergetelijk moment."
VKOZ

Zoom in op:
Onze partner Savvy Congres. Lees het blog over onze samenwerking!

RIEC Rotterdam keycord

Wist je dat...
Wij keycords met twee haakjes in de huisstijl van het RIEC gebruiken? Handig! En met een papieren naambadge is deze ook nog milieuvriendelijk.

Meer weten?
Bekijk de evenementenlocatie Inntel Rotterdam, waar je prachtig uitzicht over de Erasmusbrug hebt!

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
EventSummit 2020

EventSummit

EventSummit
VKOZ events & communicatie

Concepten brouwen in Ahoy Rotterdam

EventSummit is een groot eendaags platform voor de totale festival- en evenementenbranche. Deze keer werd de beurs georganiseerd in Ahoy Rotterdam na het grote succes in 2019. ‘Een beurs is een georganiseerde markt waar in dit geval vooral diensten worden gekocht en verkocht’. VKOZ nam hieraan deel op 30 januari 2020. Hierbij hadden we een eigen stand op de zogenaamde Rotterdam Straat. Dit is een plein waar verschillende Rotterdamse locaties met hun stand staan. Dit plein bevond zich in de hal ‘Steden & Regio’s’.

Ons doel tijdens EventSummit was om de bezoekers te verrassen en inspireren met onze activatie ‘Hier brouwen wij onze concepten’. Dit was tevens het thema van VKOZ voor de beurs. Dit omdat wij zijn gevestigd in het monumentale Heinekengebouw.

live event

Beurs

locatie

Rotterdam

deelnemers

6500

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

productie VKOZ

Productie

Beursstand eventsummit

28

Grabbelen in de Rotterdam Straat

De 13.500 m2 beursvloer was overzichtelijk ingericht in thema’s zoals entertainment, techniek, locaties, festivals en verder ingedeeld in straten. Samen met Rotterdam Partners, RDM Events, Hilton, ss Rotterdam, Wereldmuseum, Spido, De Doelen, Maritiem Museum, Luxor Theater, Theater Rotterdam en nog veel meer Rotterdamse stands zorgden wij voor een onvergetelijke belevenis.

Het brouwen van onze concepten namen wij erg letterlijk: in onze stand waren wij live aan het brouwen met de bezoekers. We dachten met hen mee en brainstormen over hun events. Daarnaast hadden wij in opdracht van EventSummit en in samenwerking met Rotterdam Partners een interactief concept ontwikkeld dat voor meer reuring in de straat zorgde. We stonden op het centrale plein met ons grabbeltonspel: een groot bierfust gevuld met verschillende kleine en grote prijzen van de 28 Rotterdamse standhouders. Om te mogen grabbelen moest de bezoeker eerst een potje memory winnen door de juiste evenementenlocaties bij elkaar te zoeken. Wij hebben daarmee veel bezoekers blij gemaakt met geweldige prijzen!

Rotterdammers leerden elkaar beter kennen

Het was een mooi moment om tijdens het event onze relatie met de Rotterdamse Partners te kunnen versterken. Door onze activatie hebben we voor een goede zichtbaarheid gezorgd van de Rotterdam Straat op EventSummit.

Bekijk hier de aftermovie

"We connect you to Rotterdam."
Rotterdam Partners

Zoom in op:
Rotterdam Partners. Zij vertegenwoordigen Rotterdam op het gebied van citymarketing:
buitenlandse bedrijven, congressen, expats, toeristen en promotie.

Wist je dat...
VKOZ als professional congres organizer congressen organiseert in Rotterdam voor buitenlandse organisaties? Bekijk de pagina PCO voor meer informatie.

Meer weten?
Bekijk de video van het Rotterdam Ahoy Convention Center: een gloednieuw congrescentrum met heel veel mogelijkheden.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
Congres gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam

Congres Stop Ondermijning!
Gemeente Rotterdam

Leer met en van collega’s

Ondermijning is een steeds groter thema in de politiek en de media. Veel collega’s binnen de Gemeente Rotterdam hebben hiermee te maken en om dit onderwerp meer naar voren te brengen heeft de gemeente in samenwerking met VKOZ een congres georganiseerd. 'Een congres is een bijeenkomst waar over een bepaald vakgebied kennis wordt uitgewisseld'. Hierbij is het thema ‘Stop Ondermijning!’.

Dit gebeurde door het delen van kennis voor en door collega’s in de vorm van workshops. Hierbij was het doel van de Gemeente Rotterdam om door middel van informatieve en interactieve workshops de clusters met elkaar te verbinden. Gastspreker Henny Schilders droeg hieraan bij.

live event

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

200

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

11

container

1

Een Rotterdams tintje

VKOZ heeft hieraan bijgedragen door een eigen ontwikkelde app te gebruiken tijdens het event: de OndermijningsTour. De deelnemers verdienden hierin punten door vragen te beantwoorden en bij te dragen aan de klaag- en jubelmuur. Hiermee konden zij leuke Rotterdamse prijzen winnen. Ook was het programma, de plattegrond en persoonlijk workshopschema te vinden in de app en was het een ideale tool om data mee op te halen.

Burgemeester Aboutaleb deed de opening en heeft in zijn toespraak een interne app gelanceerd. Om het event nog leuker te maken waren de improvisatieacteurs Michel en Mascha aanwezig. Zij zorgden onder andere voor interactie, steunden de dagvoorzitter Ernst Pols (van het OM) en assisteerden bij de opening en afsluiting.

Het congres vond plaats op een typisch Rotterdamse locatie: De Kuip. De 11 workshops, lunch, borrel en het plenaire gedeelte vonden plaats in de ruimtes van het Maasgebouw. Toch was dit niet genoeg, waardoor we creatief moesten zijn en besloten we een aantal workshops zelfs in de gastenkleedkamer en in de perszaal plaats te laten vinden! Buiten was er ook genoeg te doen. Zo stond er een hennepcontainer en scanbus.

Het begin van nóg meer leren

Het congres werd afgesloten door André Vervooren. Er was een prijsuitreiking, waar onder andere Hedone sweatshirts werden uitgereikt; het kledingmerk opgericht door Marco den Dunnen. Van hetzelfde merk ontvingen alle workshopgevers een mooie canvas tas.

Het event was erg geslaagd en aan de hand van een videoverslag en evaluatie uit de game is het de bedoeling dat het event tweejaarlijks gehouden zal worden. Dit zal voor meerdere mooie samenwerkingen leiden.

Bekijk hier de Behind the scenes video

"VKOZ levert veel kwaliteit bij de organisatie van evenementen."
Gemeente Rotterdam

Zoom in op: 
De Improvisatieacteurs. Ben je benieuwd wie de improvisatie-acteurs zijn en wat ze precies doen? Lees hun eigen blog waarin ze zichzelf voorstellen!

Wist je dat...
Bij ondermijning de onder- en bovenwereld met elkaar vermengd raken? Criminelen maken namelijk gebruik van legale bedrijven en diensten om illegale activiteiten te volbrengen.

Meer weten?
Bekijk deze eventlocatietip over het organiseren van een evenement in De Kuip.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Portfolio VKOZ

COMING SOON

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
TL serious game

Serious Game ‘Wie Helpt?’

Serious game 'Wie Helpt?'
TanteLouise

TanteLouise maakt zich sterk

TanteLouise maakt zich sterk om ouderenmishandeling tegen te gaan. Dit omdat ouderenmishandeling vaker voorkomt dan we denken; ongeveer 1 op de 20 ouderen heeft hiermee te maken. TanteLouise wil dit probleem graag aanpakken en ze zijn goed in het signaleren ervan. Hierbij hebben zij wel hulp nodig. Dit zal gebeuren aan de hand van de Serious Game ‘Wie Helpt?’ in de vorm van nationale publiciteit. ‘Publiciteit is aandacht van de media waarbij iets bekend wordt gemaakt’. Deze is ontwikkeld om ouderenmishandeling sneller te leren signaleren. De game wordt gebruikt als leermiddel voor eigen medewerkers, maar kan breed worden ingezet. In een jaar tijd is deze app samengesteld en zou moeten werken voor alle organisaties en doelgroepen.

 

live event

Congres

locatie

Bergen op Zoom

deelnemers

400

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

communicatie VKOZ

Communicatie

Game console

1

Een evenement als onderdeel van een grotere campagne

Voor de lancering van de game was een congres georganiseerd. Hierbij zouden onder andere zorginstellingen uitgenodigd worden en zou er ook gefocust worden op scholen. De doelgroep hierbij was groot, maar voor iedere subdoelgroep was een toolkit ontwikkeld. De game werd onder de aandacht gebracht bij verschillende organisaties, wat tevens het doel van ons designplan en uitnodigingstraject was. Het evenement was de kern van de campagne en dit moest iets vertellen en laten zien met content en impact waar de mensen en media over willen praten en willen delen.

Dag van de Sociale Rechtvaardigheid

Op 20 februari 2020 was de dag van de sociale rechtvaardigheid en op deze dag vond ook het congres plaats. Een mooi moment om het congres te organiseren. Het bewustzijn over ongelijkheid, werkloosheid, sociale uitsluiting en armoede wordt namelijk op deze dag vergroot.

Voor de publiciteit heeft VKOZ de communicatiestrategie en het event design opgezet inclusief contentformat, uitnodigingstraject en toolkits. Patricia heeft verschillende mooie interviews geschreven welke gebundeld zouden worden in een verhalenboek.

Theater De Maagd

"De beste zorg, waar thuis ook is."
TanteLouise

Zoom in op:
Patricia van RedFactor, onze vaste tekstschrijfster van VKOZ! Zij schrijft ook onze webteksten. Lees meer over Patricia in haar blog.

Wist je dat...
Je VKOZ ook alleen in kunt zetten voor een publiciteitscampagne? Bekijk de pagina communicatie voor meer informatie.

Meer weten?
Bekijk de website van TanteLouise om meer informatie te vinden.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
Meetinghouse Dordrecht

FinTech Event

FinTech Event
MK-The Subsidy Community

Elk kwartaal een evenement

MK-The Subsidy Community heeft al meerdere evenementen laten verzorgen door VKOZ. Dit keer was het een kennis- en netwerkevenement dat is samengevat in een conferentie. Het event vindt elke keer op een unieke locatie plaats en heeft specifieke thema’s om op een verrassende manier kennis te delen en te netwerken.

live event

Conferentie

locatie

Dordrecht

deelnemers

25

totaalaanpak

Totaalaanpak

Bakfiets

1

Gin

13

Een evenementenlocatie in thema van het event

Deze avond was het thema FinTech, een combinatie van de woorden financieel en technologie. Innovatieve financiële producten en diensten stonden centraal.

Op een unieke locatie, in het hart van het historische centrum van Dordrecht, is in een prachtig Rijksmonument het Meeting House gevestigd; een voormalig bankgebouw. Het Meeting House is een inspirerende vergaderlocatie die bestaat uit diverse vergaderruimtes; elk met een geheel eigen uitstraling. Van deze locatie hebben we gebruik gemaakt voor dit event.

Een combinatie van fun, kennis en netwerken

Het event begon met een proeverij van Rutte Distillateurs. 13 soorten gins, jenevers en likeuren werden hier geproefd. Zij verzorgden ook de giveaway: iedere deelnemer ontving een tasje met zijn eigen speciale proefglas. En ze kwamen met hun eigen bakfiets op locatie aan!

Hierna vond een uitgebreid diner in de vorm van een buffet plaats met diverse, interactieve, presentaties. De sprekers van deze avond waren Michiel Stokman van RevenYou en Michael Brooijmans van Holland FinTech.

Twee subsidieadviseurs werden in het zonnetje gezet met een Rotterdams borrelpakket van Meneer Klaas!

"Maak van jouw zakelijke event een onvergetelijk moment."
VKOZ events & communicatie

Zoom in op:
Rutte gins, de distilleerderij waarvan de gin werd geproefd. Hun gin werd in 2016 uitgeroepen tot beste van de wereld!

MK keycords

Wist je dat...
We op het event gebruikmaakten van keycords in verschillende kleuren? Zo konden de deelnemers herkennen wie welke functie heeft.

Meer weten?
Bekijk over welke ruimtes het Meeting House beschikt om jouw zakelijke event te organiseren.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Innovatie Forum

CONFERENTIE

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
ss Rotterdam

MK Jubileum Event

Jubileum Event
MK-The Subsidy Community

Een mooie locatie vanaf het water

In 2019 vierde MK-The Subsidy Community hun 10-jarig bestaan. Het jubileum jaartraject is georganiseerd door VKOZ, inclusief de gehele communicatie. Op 13 september werd dit op een speciale manier gevierd vanaf de ss Rotterdam. Eén van de bijzondere locaties in de stad. Dit voormalig vlaggenschip van de Holland-Amerika Lijn is al een toeristische attractie op zich, laat staan om daar je eigen jubileum event te laten plaatsvinden! Met een tour in authentieke sfeer door het schip kwamen te gasten in De Sky Room, de hoogstgelegen ruimte. Op het terras is er prachtig uitzicht over de Skyline. Deze was ingericht in de branding van de klant met onder andere zitzakken en banners.

live event

Jubileum

locatie

Rotterdam

deelnemers

35

totaalaanpak

Totaalaanpak

watertaxi

5

10 jaar jubileum

10

Een spectaculair entree

Willem Maas en Bastiaan Kleiberg, de oprichters, maakten hun entree door in smoking aan te komen met een RIB experience powerboat. Deze kon bij de ss Rotterdam gewoon aanmeren. Nu de groep deelnemers compleet was, kon er in een tentoonstelling teruggekeken worden naar de afgelopen tien jaar. Deze deelnemers bestonden uit medewerkers, externe consultants, klanten en partners. Iedere doelgroep had een eigen kleur keycord, waardoor iedereen van elkaar kon zien wie zij waren. Belangrijke momenten van de afgelopen tien jaar waren te zien op schermen en displays. Het evenement stond in teken van vroeger, nu en de toekomst.

Nóg een tour als afsluiting

Na het diner organiseerden we in samenwerking met Spark design & innovation een inspiratietour. De gasten vertrokken met watertaxi’s naar het innovatiebureau, gevestigd in de Vertrekhal Oranjelijn. Ook hier hadden we uitzicht op de maas vanuit het industriele monument van staal en glas. Founding partner Robert Barnhoor vertelde over allerlei inspirerende innovatie casus zoals de vliegende auto. Met de watertaxi’s gingen de deelnemers terug naar de ss Rotterdam voor een borrel in de Captains Lounge. Het verrassende programma en het onvergetelijke moment werd op deze manier afgesloten.

Bekijk hier de aftermovie van het event

"The start of new memories."
ss Rotterdam

Zoom in op:
De ss Rotterdam. Vergaderingen, bijeenkomsten, feesten en trouwen. Het kan allemaal op de ss Rotterdam!

MK champagne branding

Wist je dat...
Je als giveaway ook champagne, geheel in de branding van jouw bedrijf of event, kan weggeven.

Meer weten?
Lees de tien tips in ons blog om erachter te komen hoe je een jubileumevent organiseert.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

FinTech Event

CONFERENTIE

Innovatie Forum

CONFERENTIE
Bericht openen
HTC Eindhoven

International Roundtable

International Roundtable
Erasmus University

Duitsland komt naar Nederland

International Roundtable is een initiatief van Professor Jan van den Ende, dat hij samen met VKOZ in 2019 heeft opgezet. Dit congres was een samenvoeging van De New Business Roundtable en de RWTH Aachen, Duitsland. Innovatiemanagers van bedrijven zoals KPN, Eneco, Google, Ford, Vodafone, Bayer en Miele waren hier uitgenodigd. Door deze twee groepen samen te voegen, was het voor de deelnemers interessant om met andere bedrijven te sparren.

logo New Business Roundtable
live event

Congres

locatie

Eindhoven

deelnemers

30

totaalaanpak

Totaalaanpak

tourguide

1

2 landen

2

Speeddaten, maar dan op een andere manier

New Business Developers uit diverse branches kwamen op de High Tech Campus in Eindhoven bij elkaar om kennis en ervaringen te delen. Collaboration for Innovation in Times of Industry 4.0 was het onderwerp van dit congres. Externe sprekers van bedrijven en academici zoals Frank Piller, Michael Bösinger en Aristedis Katsiorchis deelden hun verhaal met de deelnemers.

Naast de diverse presentaties en breakout sessies, hebben de deelnemers op een zakelijke manier gespeeddatet. Zo leerden zij elkaar in een hele korte tijd kennen op zakelijk gebied. Ook vond er een uitgebreide lunch op de campus plaats, waarbij de deelnemers zelf konden kiezen waar ze gingen eten. De dag werd afgesloten met een receptie.

Innovatieve locatie voor het netwerken

Het Conference Center biedt een unieke, innovatieve en duurzame locatie op de slimste vierkante kilometer van Europa. De ideale locatie voor dit event. De deelnemers werden ook rondgeleid op de campus door Cees Admiraal. Het heeft diverse zalen en lobbies, een inhouse Starbucks en diverse restaurants.

Het programma bood genoeg mogelijkheden om te netwerken tijdens dit congres, zodat de deelnemers gelegenheid hadden om met nieuwe bedrijven in contact te komen. Door het grote succes gaan we dit congres elke twee jaar te organiseren. In 2021 heeft VKOZ het programma vertaald naar een interactief online congres.

Breakout sessies

Breakout sessies gedurende de dag: deelnemers gingen in groepjes aan de slag

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
High Tech Campus Eindhoven. Een goede evenementenlocatie voor congressen als deze.

speeddaten

Wist je dat...
Zakelijk speeddaten een goede manier is om elkaar in korte tijd goed te leren kennen? Met veel humor en een belletje werkte dit erg goed. Probeer het eens uit!

Meer weten?
Bekijk wie Professor Frank Piller is en wat hij doet.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
BlueCity in Rotterdam

Surfing The New Economy

Surfing The New Economy
MK - The Subsidy Community

Bijzondere locatie, passend bij het thema

VKOZ organiseert voor elke bijeenkomst van MK – The Subsidy Community een uniek event op een inspirerende locatie. Hierbij komen elk kwartaal de subsidieadviseurs, partners en klanten bij elkaar om onder andere kennis te delen en te netwerken. Dit keer was dat in de vorm van een conferentie op de locatie BlueCity. Deze locatie is gevestigd in het oude zwembad Tropicana aan de Maasboulevard, waarbij duurzaamheid centraal stond. Dit is de ideale locatie voor start-ups en kleinschalige initiatieven die de stad van de toekomst proberen te vormen door middel van een circulaire economie waar niks afval wordt.

live event

Conferentie

locatie

Rotterdam

deelnemers

25

totaalaanpak

Totaalaanpak

tourguide

1

4

Een circulaire dag

Tijdens de conferentie haakten we aan op de week van de circulaire economie. Daarom was BlueCity de ideale locatie. Na een welkomstdrankje kregen de bezoekers een rondleiding van een uur met introductie over BlueCity en verschillende circulaire business casussen. Ook brachten ze een bezoek aan de circulaire kantoorvleugel. Daarna genoten de deelnemers van een circulair buffet in de Balzaal. Ze hadden hier een schitterend uitzicht op de skyline van Rotterdam.

SoepStarter kit als giveaway

Om de deelnemers meer bewust te maken van de circulaire economie, gaven wij iedere deelnemer de BlueCity SoepStarter kit bij vertrek. Men leert hierbij omgaan met het gebruik van resten die normaal weggegooid worden. Uiteraard is de verpakking geoptimaliseerd op zo min mogelijk waste. Wij creëerden samen met deze unieke locatie een onvergetelijk moment voor de deelnemers.

Bekijk hier de slideshow van het event

"De output van de één is de input van de ander."
BlueCity Rotterdam

Zoom in op:
Aloha Bar Rotterdam. Eén van de leukste terrassen in Rotterdam én een low waste foodbar, duurzaam dus!

keycords

Wist je dat...
We op het event gebruikmaakten van keycords in verschillende kleuren? Zo konden de deelnemers herkennen wie welke functie heeft.

Meer weten?
Bekijk de website van BlueCity om te kijken naar de mogelijkheden voor een evenementenlocatie.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE

FinTech Event

CONFERENTIE

Innovatie Forum

CONFERENTIE
Bericht openen
CIS global forum wenen

CIS Global Forum Vienna

Global Forum Vienna
Council of International Schools

Deelnemers over de hele wereld komen samen

VKOZ organiseerde voor en samen met Council of International Schools het jaarlijkse Global Forum on International Admission & Guidance. In 2018 hebben wij dit in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen georganiseerd. Hiervoor hadden we het Austria Center Vienna afgehuurd. Van 7 tot 9 november kwamen 900 internationale scholen en universiteiten uit 116 landen over de hele wereld bij elkaar.

live event

Congres

locatie

Wenen

deelnemers

900

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

42

piano

1

De mooiste locatie van Oostenrijk

Om de deelnemers een divers programma te bieden, hebben we onder andere het volgende georganiseerd: een muzikale opening, 42 diverse workshops, twee beurzen, drie prijsuitreikingen en drie netwerkrecepties. Eén van deze recepties organiseerden wij in Das Rathaus. Dit prachtige monument is gebouwd tussen 1872 en 1883. De bezoekers werden hier naartoe vervoerd per bus vanaf het Austria Center Vienna. In de Festivalzaal van 71 meter lang en bijna 20 meter hoog werd de openingsreceptie gehouden. Ook trad de band van Michaela Rabitsch op: zangeres, componiste en beste vrouwelijke jazztrompettist van Oostenrijk!

We hadden contracten afgesloten met verschillende hotels door de hele stad. Het ACV ligt vlak bij een metrostation. Wanneer de deelnemers hier uitstapten, werd het meteen duidelijk welke kant zij op moesten door de led schermen op het station en de stickers op straat in eventbranding van CIS.

Vergroot je impact met een eventapp

Voor dit event hadden we een app ontwikkeld zodat deelnemers zicht hadden op onder andere het uitgebreide programma en de plattegrond. Deelnemers konden in de app onder andere met elkaar connecten en chatten. Het was ook mogelijk om foto’s te delen op social media, welke te zien waren op het event. Deelnemers kregen ook verschillende meldingen vanuit de app. Daarnaast kon er data opgehaald worden waarmee de ROI bepaald kon worden na afloop van het event.

Wij besteedden veel aandacht aan de communicatie: voor, tijdens en na het event. De onlinecommunicatie werd getoond op een groot scherm waar ook de tijdlijn van Facebook en Twitter op te zien was. Wanneer deelnemers een foto postten, was dat op het scherm te zien. De communicatiemedewerkers waren actief bezig om hier gebruik van te maken door content te delen op social media. We vroegen mensen daarnaast om leuke foto’s te maken met de shoebag, welke wij als gadget weggaven aan alle deelnemers. Wij van VKOZ zijn trots dat wij dit grootse event mochten organiseren voor CIS.

Bekijk hier de slideshow voor een impressie van het CIS

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS Global Forum

Zoom in op:
Austria Center Vienna, het grootste en eerste groene conferentiecentrum van Oostenrijk. Deze grenst aan het 
Vienna International Centre, het hoofdkantoor van veel VN-agentschappen in Wenen.

CIS app

Wist je dat...
Je de impact van je event kan vergroten door middel van de eventapp? Zo laat je bezoekers van je event ook online deelnemen en verloopt veel soepeler.

Meer weten?
Lees ons blog over het inspireren van mensen met een sterk communicatieplan. 

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
MKB Ledenfestival in Sparta Stadion

MKB Ledenfestival

MKB Ledenfestival
MKB Rotterdam Rijnmond

Een vernieuwend concept voor het netwerkevent

MKB Rotterdam Rijnmond is een stichting die zorgt dat het ondernemersklimaat in regio Rijnmond zo optimaal mogelijk is. Met meer dan 800 leden en partners wordt dit mogelijk gemaakt. Het hele jaar door vinden netwerkevents plaats met vaak dezelfde bedrijven en mensen. Om hier verandering in te brengen is in 2018 het MKB Ledenfestival ontwikkeld en geproduceerd door VKOZ. Als locatie hadden wij gekozen voor het Sparta Stadion. We hadden het hele gebouw tot onze beschikking waarbij beneden de registratie was, een verdieping hoger de ontvangstruimte met uitzicht op het voetbalveld en de hele bovenste etage voor de workshops.

live event

Netwerk-event

locatie

Rotterdam

deelnemers

200

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

productie VKOZ

Productie

sparta stadion

1

Programma waar de deelnemers energie van krijgen

Met een afwisselend programma konden de leden netwerken, inspiratie delen en kennis opdoen. Er konden workshops gevolgd worden met actuele onderwerpen als personeel, financiën, groei, aanbesteding en automatisering. Deze werden gegeven door leden of partners van MKB in verschillende rondes. Deelnemers konden hiernaast zakelijk speeddaten met Jack Kriek, deelnemen aan een pubquiz met Michel van Keulen en een eigen pannenkoek laten printen van Sander van Mook! Zo konden de deelnemers zelf hun eigen programma samenstellen. VKOZ heeft daarnaast het ‘MKB Netwerker van het Jaar Award!’ traject ontwikkeld waarbij de award op het event wordt uitgereikt.

Groot succes!

Het event werd afgesloten met een netwerkborrel waarbij het nieuwe MKB-magazine werd gelanceerd. Het nieuwe netwerkevent was een groot succes door de hoge opkomst en energie die aanwezig was. Daarnaast was het uitnodigend dat mensen met elkaar in contact kwamen, waarmee we het doel van het event ‘meer slapende leden aantrekken’ behaald hebben. Daarom wordt het event nu jaarlijks georganiseerd.

Bekijk de aftermovie, inclusief interviews, gemaakt door Razende Reporter Eric van der Velden van De Film Makelaar

"Samen sterker ondernemen."
MKB Rotterdam Rijnmond

Zoom in op:
Sparta Rotterdam als eventlocatietip. Het stadion heeft 12 ruimtes waar events georganiseerd kunnen worden!

Wist je dat...
Je je eigen pannenkoek kunt laten printen? Je kunt het zo gek niet bedenken, het wordt voor je geprint op een pannenkoek!

Meer weten?
Lees ons blog met 9 tips over het organiseren van een geslaagd netwerkevenement. 

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

FinTech Event

CONFERENTIE

Serious Game 'Wie Helpt?'

NATIONALE PUBLICITEIT
Bericht openen
Koning Zuidplas Theatertour

Gemeente Zuidplas

Koning Zuidplas Theatertour
Gemeente Zuidplas

Dochters van de koning strijden om de eer

Theatertour Gemeente Zuidplas werd georganiseerd om de vier dorpen die met elkaar één gemeente vormen, te verbinden. VKOZ is door Hans Heesterbeek gevraagd om de productie van dit event, ook wel Koning Zuidplas Theatertour, te regelen. Het is een groot openluchtspektakel met onder meer theater, muziek en dans. De verhaallijn van Koning Zuidplas is als volgt: de koning regeert de gemeente, maar is moe. Hij zoekt opvolging en laat zijn vier dochters, prinsessen, strijden om die eer. Zij mogen zich presenteren in alle vier de dorpen.

live event

Parade

locatie

Zuidplas

deelnemers

43.000

productie VKOZ

Productie

4

cabrio

1

Een evenement dat mensen met elkaar verbindt

In elk dorp werd gevraagd aan lokale verenigingen om een optreden te verzorgen. Hierbij gaven amateurs in elk dorp een professioneel optreden, wat een onderdeel was van het complete optreden. Daarbij konden inwoners van andere dorpen meekijken op grote videoschermen. Ook kon het publiek meerijden met een speciale cabriobus.

Er ontstaat een probleem, want in het verhaal krijgen de zussen gaandeweg ruzie. De prins van Oud-Verlaat kan dit niet oplossen, waardoor Bert van Leeuwen, EO-presentator van Het Familiediner, bijspringt.

Het Familiediner

In Nieuwerkerk aan den IJssel vond Het Familiediner aan een lange tafel in De Dorpsstraat plaats. Winkeliers in deze straat verzorgden dit afsluitende diner, wat zorgde voor een feest in het dorp. Bert van Leeuwen legde op deze manier de ruzies van de zussen bij. De vier dorpen zijn door deze parade nader tot elkaar gekomen.

Bekijk de samenvatting van de Koning Zuidplas Theatertour

"Bij elkaar komen is een begin
bij elkaar blijven is vooruitgang
met elkaar samenwerken is succes."
Henry Ford

Zoom in op:
Eén van de vier diensten van VKOZ: productie. Bekijk onze pagina om erachter te komen hoe het inzetten van deze dienst werkt.

Hans heesterbeek

Wist je dat...
VKOZ eerder heeft samengewerkt met Hans Heesterbeek voor de productie van het CHIO Rotterdam in het Kralingse bos? 

Meer weten?
Lees ons blog over hoe je sponsoren aantrekt bij je evenement. Een theatertour als deze kan namelijk niet georganiseerd worden zonder sponsoren.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Serious Game 'Wie Helpt?'

NATIONALE PUBLICITEIT

MKB Ledenfestival

NETWERKEVENT
Bericht openen
Mobike Rotterdam promotie

Mobike Rotterdam

Mobike Rotterdam
Mobike

Rotterdamse primeur van Mobike in Nederland

Mobike, ’s werelds eerste en grootste aanbieder van deelfietsen, startte in november 2017 met een pilot in Rotterdam. Hierbij werd gekozen voor een gefaseerde aanpak, waarbij in eerste instantie 150 fietsen werden geplaatst. Het doel van de pilot was om het gebruik van de hightech fietsen intensief te monitoren, op basis waarvan de opzet zoveel mogelijk kon worden afgestemd op de wensen van de gebruikers en andere belanghebbenden in Rotterdam. Mobike heeft gekozen voor Rotterdam vanwege het internationale en ondernemende karakter van de stad en de no-nonsense mentaliteit. Daarnaast werkt Mobike goed samen met de gemeente en andere belanghebbenden, om rekening te houden met de verschillende belangen en de lokale wensen.

mobike logo
live event

Promotie

locatie

Rotterdam

deelnemers

500

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

VKOZ projectmanagement

Project

kerstmuts

200

Oranje merchandise door de hele stad

VKOZ was benaderd door Public Matters uit Den Haag, ‘een public affairs & lobbyadviesbureau dat is gespecialiseerd in beleidsbeïnvloeding en strategische communicatie’. Zij waren op zoek naar een lokale partner om de Mobike fietsen te lanceren in Rotterdam en hebben ons tevens in contact gebracht met het International Expension team van Mobike uit Londen, met wie wij hebben samengewerkt. Omdat wij toen nog een kantoor midden op de Coolsingel hadden, was dit de ideale plek om een promotiedag te starten, welke op 23 december plaatsvond.

We hadden via een ander bedrijf een promotieteam samengesteld dat door de stad reed op Mobike deelfietsen. Zij deelden kerstmutsen en andere giveaways uit, zoals coupons voor 20 gratis ritten om de Mobike fiets uit te proberen.

Mobike gaat viral met #MobikeSanta

Ook gingen we online te werk om de deelfietsen te promoten: er liep via social media een #MobikeSanta actie, waarmee deelnemers kans maakten op een jaar lang gratis fietsen. De promotie leverde ook mooie foto’s van Rotterdam op! Het team had een social media frame, waar iedereen die iets kreeg op de foto ging. Door het zowel online als offline promoten van Mobike, hebben we voor een zo groot mogelijk bereik gezorgd. Dit hebben wij voornamelijk gedaan door het promotieteam merchandise te laten verspreiden en goed gebruik te laten maken van communicatie naar de mensen.

Mobike Santa

Op social media ging de hashtag #MobikeSanta viral!

"Rotterdam. Make it Happen."

Zoom in op:
Guerrilla marketing. Lees ons blog over het gebruik hiervan om je event onvergetelijk te maken.

Branding mobike

Wist je dat...
Een sterke branding van je event voor naamsbekendheid zorgt? Je naam en logo worden hierdoor zichtbaar.

Meer weten?
Je kent vast de quote "Rotterdam. Make it Happen." wel. maar weet je ook waar het voor staat? Bekijk de gedachte erachter.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Serious Game 'Wie Helpt?'

NATIONALE PUBLICITEIT

MKB Ledenfestival

NETWERKEVENT
Bericht openen
CIS forum barcelona

CIS Forum Barcelona

CIS Forum Barcelona
Council of International Schools

Een gevarieerd driedaags programma

VKOZ organiseerde het CIS Forum Barcelona: een jaarlijks terugkerend internationaal evenement voor bezoekers om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en te leren over de huidige trends. CIS, Council of Internationaal Schools, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Het evenement duurde drie dagen waar we een speciaal programma voor hadden ontwikkeld. Zo hadden we onder andere twee beurzen, 50 workshops, twee netwerkborrels en een award uitreiking georganiseerd. Daarnaast hadden we ook verschillende contracten afgesloten met hotels in de stad.

live event

Congres

locatie

Barcelona

deelnemers

800

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

50

eventapp

1

Veel uitdagingen, maar toch een groot succes

Wij organiseerden het congres in het conferentiecentrum in het Fira Barcelona Montjuic. Deze werd in 1929 gebouwd voor de EXPO en is gelegen in het centrum, vlak bij de beroemde Magic Fountains. Inmiddels is de locatie herbouwd en wordt het gebruikt als conferentiecentrum. Een grote uitdaging hierbij was het verdelen van de grootste hal in twee delen. De deelnemers hadden hier eerst een uitgebreide zittende lunch met meteen daarna de beurs met minimaal 400 standhouders. Niet elke locatie is geschikt voor een congres als deze aangezien we naast de plenaire zaal, ook een grote hal en tien break-outzalen nodig hadden. Dankzij ons event designplan paste alles gelukkig toch. Door onder andere bij de lunch rekening te houden met verschillende uitgiftepunten en alvast een aantal koude gerechten al op tafel te zetten.

Veel aandacht voor interactiviteit

We hadden tijdens het event veel aandacht voor de communicatie, zoals de branding. De bezoekers zagen buiten al dat de hele gevel in de speciale eventbranding van het forum was.

Met voor het eerst dat jaar een speciale eventapp, hadden we veel aandacht voor interactiviteit. Daarnaast besteedden we hierbij veel aandacht aan nieuwsbrieven, social media en een message board. Dit bord stond midden in de centrale hal en iedereen kon hier reageren op stellingen of berichten achterlaten. De communicatiemedewerkers waren druk bezig op social media om bezoekers te activeren. Daarnaast hadden we in de entree een groot digitaal bord waar we gedurende drie eventdagen allerlei berichten op toonden.

CIS forum barcelona

Het eerste CIS Forum waarbij de eventapp, mede ontwikkeld door VKOZ, is gebruikt!

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS

Zoom in op:
Het vervullen van de behoeften van bezoekers. Lees ons blog om hier meer over te weten te komen.

message board

Wist je dat...
Het message board een leuke manier is om feedback van je deelnemers te krijgen door middel van bijvoorbeeld stellingen?

Meer weten?
De locatie Fira Barcelona Montjuic is zeer geschikt voor allerlei internationale evenementen. Bekijk wat de mogelijkheden zijn!

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
Rotterdam viert de stad

Rotterdam viert de stad!

Rotterdam viert de stad!
Rotterdam Festivals

180 treden naar het dak van het Groothandelsgebouw

In 2016 vierde Rotterdam 75 jaar wederopbouw met een culturele manifestatie. We vierden de stad met onder andere vlaggen op de brug, een reuzenrad en grote baby's op gebouwen. Daarnaast vierden we dit fenomeen ook met televisieprogramma's, pop-upstores en uiteraard met De Trap die tegen het Groothandelsgebouw stond, naast het Rotterdam Centraal Station. Het was een ontwerp van architectenbureau MVRDV en telde maar liefst 180 treden!

live event

Manifestatie

locatie

Rotterdam

deelnemers

799.000

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

communicatie VKOZ

Communicatie

trap

1

VKOZ voegde twee campagnes toe

Om de 75 jaar wederopbouw te vieren, was er een programma voor een heel jaar ontwikkeld, waarbij alles om 75 draaide. Na een half jaar merkte de projectgroep dat het niet zo leefde in de stad. Om deze reden vroegen zij hulp aan VKOZ. Wij ontwikkelden twee campagnes:

Ik viert de stad! Dit was een oproep voor mensen die een evenement in de stad organiseerden. Zij konden aanhaken en hierbij boden we voornamelijk free publicity aan. We leverden promotiemateriaal, een speciale website waar hun evenement werd vermeld, maar hierbij moesten zij wel een link leggen met de wederopbouw. Meer dan 18 evenementen haakten aan, zoals Stadsfestival Op z'n Rotterdams, speciaal Moederdag concert van RJSO in de Doelen, Scapino Ballet en Miniworld.

Jouw verhaal. Deze campagne stond in het teken van een verhalenwedstijd, waarbij mensen hun verhaal konden indienen en de drie besten een prijs wonnen. De hoofdprijs was een overnachting in De Euromast! We hadden een verhalenboek waar deze verhalen uiteindelijk in kwamen te staan. De verhalenwedstrijd spoorde mensen aan hun unieke Rotterdamverhaal op papier te zetten.

75 jaar wederopbouw van Rotterdam gevierd

De Trap was een erg groot succes en zelfs bekend in het buitenland. Onverwachts werd het reuzenrad ook een groot succes, welke wij op een later moment bij de Markthal plaatsten. Met meer dan 100 projecten bereikte Rotterdam viert de stad! 10 miljoen mensen via social media en 799.000 bezoekers. Mede dankzij onze campagnes, De Trap en het reuzenrad, waarbij De Trap het meest bekend was en veel nieuwsplatformen heeft bereikt. We hebben de stad Rotterdam goed gevierd, waarbij de wederopbouw centraal stond.

reuzenrad markthal

Het reuzenrad bij de Markthal

"Rotterdam, blijf alsjeblieft een neverending story."
NRC

Zoom in op:
Architectenbureau MVRDV. Behalve mooie gebouwen, ontwerpen zij ook enorme buitentrappen, zoals 'De Trap' en 'Het Podium'.

Wist je dat...
Er een park bovenop het Groothandelsgebouw is? Zo heeft Rotterdam veel meer groene daken. Bezoek ze tijdens de Rotterdamse Dakendagen!

Meer weten?
Rotterdam Festivals wilt ervoor zorgen dat iedereen geniet van festivals en de kunst & cultuur van de stad. Bekijk hier hoe zij dat doen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Serious Game 'Wie Helpt?'

NATIONALE PUBLICITEIT
Bericht openen
CHIO Rotterdam

CHIO Rotterdam

CHIO Rotterdam
Stichting CHIO

Vijf jaar productie van een 5-sterrenevenement

Concours Hippique International Officiel, afgekort het CHIO, is een internationale meerdaags spring- en dressuur-concours op het hoogste niveau binnen de paardensport. Dit evenement vindt jaarlijks in het Kralingse Bos in Rotterdam plaats. In 2012 heeft voormalig tv-producent Hans Heesterbeek VKOZ gevraagd voor de coördinatie tijdens de opbouw en het evenement zelf. Wij hebben vijf jaar samengewerkt aan deze grote productie.

live event

Relatie en sportevent

locatie

Rotterdam

deelnemers

50.000

productie VKOZ

Productie

kalender

4

Paard

156

Meer dan alleen paardensport

Het CHIO is meer dan alleen de paardensport; er is ook veel aandacht voor gezelligheid, zakelijk netwerken, fun for kids, shows, shoppen en entertainment. Ook wel het bekende Stroodorp. Daarnaast doet het NOS een live verslaglegging en voor de liefhebbers wordt het evenement uitgezonden op televisie. De Koninklijke familie en andere VIP’s brengen een bezoek aan het evenement als persoonlijk uitje.

Om dit vierdaagse 5-sterrenevenement te kunnen realiseren, wordt er heel het jaar aan de organisatie gewerkt en begint de opbouw twee maanden van tevoren. Daarbij hebben we veel vrijwilligers en sponsoren nodig om voor de faciliteiten te kunnen zorgen.

Op het evenement zelf is er één persoon die coördineert vanuit de centrale post en heeft contact met 12 divisies. Dit was Marjolein van VKOZ. Zo zorgden wij ervoor dat er goed werd gecommuniceerd met divisies zoals hospitality, beveiliging, EHBO, stallen, schoonmakers en catering. Voor de mindervaliden was Aafje aanwezig met golfkarretjes; zij zorgden ervoor dat mensen op de evenementenlocatie vervoerd konden worden.

Een bijzondere ervaring rijker

We zijn trots op alle partijen die met enthousiasme en plezier aan het evenement werkten. Zij zorgden ervoor dat alles soepel verliep. Zowel Hans als wij vinden het belangrijk om te investeren in relaties met alle verschillende partijen en hen goed te behandelen. Zo doet iedereen het werk met plezier. Ondanks een gecompliceerde en grote productie om dit 5-sterrenevenement waar te maken en het inspelen op elementen zoals het weer, zijn we trots dat we hieraan hebben deelgenomen en een ervaring rijker zijn. Hierdoor kunnen wij ook voor zakelijke evenementen op elke locatie een evenement produceren.

Hans heesterbeek

VKOZ ondersteunde Hans Heesterbeek met de coördinatie van het CHIO.

"Het is goed schakelen met jou en we vinden het heel knap hoe je in een productie die al bijna staat je binnen 1 dag alles eigen maakt. Écht goed!"
Marielle Franken, CHIO

Zoom in op:
Sponsoren. Zonder gesponsorde materialen hadden we het evenement niet kunnen realiseren. Lees ons blog om creatieve ideeën te krijgen voor de sponsoren van je event. 

Wist je dat...
Je voor je event een mooie tent of zelfs een tijdelijk gebouw kunt laten plaatsen op een bedrijfsterrein? Bekijk de website van Neptunus voor alle mogelijkheden.

Meer weten?
Bekijk de website van het CHIO om meer over de stichting te weten te komen. Je kunt nog veel meer informatie op de website vinden!

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Rotterdam viert de stad!

CULTURELE MANIFESTATIE
Bericht openen
London Educator Recruitment Fair

London Educator Recruitment Fair

London Educator Recruitment Fair
Council of International Schools

Recruiters presenteerden hun school

London Educator Recruitment Fair is een jaarlijks evenement van de afdeling recruitment van het CIS (Council of International Schools). Zij zijn een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Circa 600 recruiters presenteerden gedurende deze vier dagen hun school. VKOZ werkt vanaf 2015 regelmatig voor CIS en heeft voor dit evenement voor het projectmanagement en de productie gezorgd.

CIS logo
live event

Beurs

locatie

Londen

deelnemers

900

projectmanagement

Project

productie VKOZ

Productie

4

Hotelkamer omgebouwd naar interviewruimte

Deze beurs was uniek door verschillende onderdelen die het anders maakten. Zo hadden we The Grange St Paul’s Hotel afgehuurd waar 250 kamers locatie werden voor sollicitatiegesprekken. De kamers moesten aangepast worden met een bureau en twee stoelen waardoor het een interviewruimte werd in plaats van een hotelkamer. Deelnemers konden afspraken maken voor de sollicitatiegesprekken. In het grote Atrium hingen drie grote schermen waar wij een communicatieplan voor hadden geschreven waarbij we keken wanneer en wat we toonden op de schermen.

De scholen en universiteiten presenteerden zich eerst tijdens de workshops. Daarna konden de kandidaten zich tijdens de beurs inschrijven voor sollicitatiegesprekken. Daarnaast waren er aparte lounges met allerlei faciliteiten zoals digitale borden waar vacatures op stonden en waren er een aantal gastsprekers die lezingen gaven over onderwerpen binnen het onderwijs. Ook het CIS stond paraat voor kandidaten die advies nodig hadden.

Nieuwe banen en nieuwe kansen

Tijdens dit evenement was het internet en de techniek heel belangrijk. Vanwege de verschillende digitale middelen en onze eventapp, verliep het evenement vlekkeloos. Onze eventapp werd veel gebruikt voor het programma, maar vooral voor het connecten. Voor het evenement was de locatie perfect, waardoor deze meerdere jaren voor deze beurs is gebruikt. Door de unieke opzet van het evenement waren de meeste vacatures vervuld!

cis londen

Kandidaten konden bij experts van het CIS terecht voor vragen en advies.

"A very sincere thank you for all your hard work, your commitment to this event and your care and attention."
Pauline O'Brien, CIS

Zoom in op:
Communicatie. Lees ons blog over het inspireren van mensen met een sterk communicatieplan. Dit zowel voor, tijdens als na je event.

CIS app

Wist je dat...
De eventapp de perfecte tool is om mensen met elkaar te laten connecten? Zo vergroot je ook nog eens de impact van je event!

Meer weten?
Bekijk wat de mogelijkheden voor zakelijke evenementen zijn op de locatie The Grange St Paul's Hotel in Londen. Tevens een prachtig hotel om in te verblijven.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
CIS Forum Edinburgh

CIS Forum Edinburgh

CIS Forum Edinburgh
Council of International Schools

Begin van meerdere samenwerkingen

Council of International Schools, aangeduid als CIS, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Om deze leden bij elkaar te brengen, worden congressen op verschillende locaties georganiseerd. Dit keer in Edinburgh, Schotland. Deze editie in 2015 is voor het eerst georganiseerd door VKOZ. We kregen hier de opdracht om het bestaande evenement herkenbaar te laten, maar vernieuwende elementen toe te voegen. We hebben hiermee onze blauwdruk gezet voor het organiseren van toekomstige forums. Waar we in Edinburgh nog 800 bezoekers hadden, is dit inmiddels opgelopen tot 1200.

live event

Congres

locatie

Edinburgh

deelnemers

800

totaalaanpak

Totaalaanpak

CIS event app

1

Catchbox

8

Vernieuwend met een eventapp

Het jaarlijks terugkerend, internationaal evenement heeft als doel om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en te leren over de huidige trends en duurt in totaal drie dagen. Gedurende het event hadden we twee beurzen, 50 workshops, een netwerkborrel en award uitreiking. Het programma was tijdens dit forum voor het eerst te vinden in de eventapp. Hiernaast hadden we nog wel het bestaande programmaboekje, geheel in de eventbranding.

Communicatie tijdens dit event was erg belangrijk, waarvoor we hebben samengewerkt met de communicatieafdeling van het CIS. Dit was dan ook een onderdeel van ons eventdesignplan, waarbij we keken naar de verschillende elementen die belangrijk zijn voor de beleving en duidelijkheid op locatie voor de bezoeker.

Niet alleen een event, maar ook een stedentrip

De locatie van het conferentie center was midden in de stad, wat erg uniek is. We spreidden de registratie door beurshouders hun spullen de dag voor het event neer te laten zetten en mensen die nauw betrokken waren eerder te registreren. Het vertrouwde, maar vernieuwend congres verliep soepel door de faciliteiten en het CIS was zo tevreden dat het forum in 2017 is herhaald in Edinburgh.

Tijdens het event is er veel gebruik gemaakt van de informatiebalie van de stad. Mensen konden met de verkregen informatie en kortingsbonnen het event combineren met een stedentrip.

CIS forum edinburgh

De toenmalige directeur heette iedereen welkom op het forum.

"You left the forum in a stronger place than where you found it."
Nunana Nyomi - Council of International Schools

Zoom in op:
De communicatie tijdens je event. Lees ons blog over het opnemen van je communicatie gedurende je event, om zo uiteindelijk inhoud op te kunnen halen.

Wist je dat...
Je een microfoon in de vorm van een kubus kunt branden om deze het publiek in te gooien? Zo'n microfoon heet een catch box en kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden.

Meer weten?
Het Edinburgh International Conference Center ligt midden in de stad en is een gezellige en functionele locatie. Wist je dat de locatie break-out rooms kan creëren door de wanden te verplaatsen? Bekijk de video over deze ruimte.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Berichtnavigatie

1 2
Scroll naar boven