Bericht openen
Verbeteragenda Entree

Verbeteragenda Entree

Verbeteragenda Entree
Gemeente Rotterdam

Successen vieren met verschillende partners

Eind 2021 is de Verbeteragenda Entree opgeleverd; te weten een structurele samenwerkings-en verbeteragenda ten behoeve van de studenten Entree opleidingen (mbo-1). Na 2 jaar willen de MBO scholen en de Gemeente Rotterdam graag de uitkomsten presenteren.

Dit project behelst verschillende subprojecten en daarom ook verschillende contactpersonen. De wens hierbij vanuit de klant is om hier gestructureerd mee aan de slag te gaan. De gemeente Rotterdam heeft VKOZ events & communicatie gevraagd om te helpen met de organisatie en coördinatie van dit evenement.

Samen met de vier mbo-scholen Albeda college, Lentiz, STC en Zadkine, samenwerkingspartners uit regio Rijnmond en werkgevers worden de uitkomsten van het project 'Verbeteragenda Entree' gepresenteerd. Hierin wordt terug- en vooruitgeblikt, worden successen gevierd, partijen geïnformeerd over verschillende sub projecten en kennis gedeeld. Het is tevens belangrijk om de studenten een rol te geven.

live event

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

65

totaalaanpak

Totaalaanpak

locatie

4

12

Een interactief programma

Zo hebben we de studenten een rol gegeven in het programma. VKOZ heeft een interactief programma met zorg opgesteld en vormgegeven met onder andere een rondetafelgesprek met studenten.

De interactiviteit met de zaal werd opgewekt door dagvoorzitter Jethro Bos, directeur van Zadkine. Hij vormde interactiviteit door gebruik te maken van de verschillende kleuren keycords en een ouderwetse Q&A. Hij hield tevens een gesprek met wethouder Versnel in een vorm van een interview, waarin de studenten belang hadden en ervaringen werden gedeeld.

De resultaten werden getoond in een video als opening van de ochtend. Hierna is het belangrijk om ook inhoud op te halen en hiermee vooruit te kijken. Dit werd gedaan door de mbo-scholen in samenwerking met partners in de vorm van een presentatie. Doelen werden opgesteld om deze in de toekomst te kunnen behalen.

De communicatie stond centraal

Tijdens de verzorging van het evenement was voornamelijk de communicatie erg belangrijk. Dit is geheel verzorgd door VKOZ in onder andere het uitnodigingstraject. Alle vormen van communicatie is geschreven door VKOZ, waarin het van belang was om alle belangrijke informatie juist over te brengen. Dit heeft geresulteerd in een opkomst van 65 deelnemers!

Daarnaast is alle input vanuit de mbo-scholen vertaald naar een compleet programma voor de ochtend. Hierin heeft VKOZ gezorgd voor de rode draad en is alles één geheel geworden. Dit is onder andere gedaan door het ontwerpen van de gehele presentatie. Door de presentaties van de mbo-scholen samen te voegen en alle algemene onderwerpen goed te verwerken, hebben alle onderwerpen één geheel gevormd.

Advies vanuit VKOZ was om een fotograaf voor professionele foto's in te zetten in plaats van een goodiebag. Foto's kunnen in de toekomst goed gebruikt worden in de communicatie.

Bekijk hier de behind the scenes video

"Wat een mooi event was het vanochtend! Super leuk om erbij te zijn."
Mayke Kuijpers - Zadkine Startcollege

Zoom in op:
Eén van de vier diensten van VKOZ: communicatie. Je kunt ons namelijk inzetten waar jij wilt! Neem een kijkje op onze website om te zien wat je kunt verwachten.

keycords

Wist je dat...
Je diverse kleuren keycords kunt gebruiken om zo de deelnemers van elkaar te onderscheiden? Zo zie je van een afstand al van elkaar wie waar bij hoort.

Meer weten?
Het STC is beschikt naast mbo-opleidingen ook over een zaal geschikt voor evenementen. Met aan de ene kant uitzicht over de haven van Rotterdam en de andere kant de skyline. Bezoek de website om meer te weten te komen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
Keynote speaker CIS Dublin

CIS Forum Dublin

Global Forum Dublin
Council of Interntional Schools

Deelnemers over de hele wereld komen bij elkaar

VKOZ organiseerde voor en samen met Council of International Schools het jaarlijkse Global Forum on International Admission & Guidance. Council of International Schools is een ledenorganisatie gericht op internationaal onderwijs. De leden zijn ook wel members te noemen en zijn de deelnemers op het Forum. Zij worden echt betrokken doordat de sessies ook door hen gegeven worden.

In 2023 hebben wij het Global Forum in de Ierse hoofdstad Dublin georganiseerd. Hiervoor hadden we het Convention Centre Dublin afgehuurd. Van 15 tot 18 november kwamen 900 internationale scholen en universiteiten uit 72 landen over de hele wereld bij elkaar.

live event

Congres

locatie

Dublin

deelnemers

900

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

46 

trinity bells

15

Elk jaar nieuwe toevoegingen

Het programma is elk jaar vergelijkbaar, maar we proberen telkens te verbeteren en elementen toe te voegen. Zo hadden we dit jaar 46 sessies met voor het eerst een 'wellbeing' sessie, een soort meditatieyoga, op vrijdagochtend. Er waren tevens drie beurzen, drie recepties: één genaamd 'First timers', één receptie in het Epic museum en een closing reception.

Ook dit jaar maakten we gebruik van de eventapp, waar alle informatie in te vinden was. Ook de app breiden we steeds meer uit en dit jaar hebben we er een element aan toegevoegd: de sprekers konden gebruikmaken van de app en een Q&A houden. De deelnemers konden in de app hun eigen schema samenstellen, plattegronden bekijken en alle andere informatie over het event vinden. Deelnemers konden ook connecten, want iedereen stond in de app.

 

 

Veel nieuwe extraatjes

Dit jaar hadden we heel wat extra's! Bij de opening hadden we een keynotespreker (Katrice horsley) uit Ierland, maar woont in zweden. Zij is een storyteller en vertelt hoe je dat in het werk of dagelijks leven kan gebruiken.

Ook hadden we voor het eerst een quiet room, welke speciaal gebruikt kon worden voor bijvoorbeeld bidden of mediteren. De Trinity Bells, een acapellagroep van 15 meiden van Trinity College, opende de closing met een typisch Iers nummer en een popsong.

Tijdens het evenement hebben we voor het eerst gebruik gemaakt van duurzame en recyclebare papieren naambadges (op advies van VKOZ) en stickers met pronounces. Hiermee gaf je aan hoe je aangesproken wilt worden.

Tijdens de afsluiting werden drie awards uitgereikt aan mensen die veel hebben betekend in het internationaal onderwijs. De (netwerk)beurzen hadden we dit jaar anders verdeeld. Zo stonden op één dag alle internationale scholen (verdeeld in regio's), zodat de universiteiten hen kunnen vinden. Over de overige beurzen waren de universiteiten verdeeld, omdat dit aantal te groot werd voor één dag.

Bekijk de behind the scenes video van het CIS Forum!

"It was such a well run event, providing great connections and information for so many of our members."
 Jane Larsson - Executive Director, Council of International Schools

Zoom in op:
Het Epic museum Dublin. Dit is een bijzonder museum in Dublin, die je tijdens je stedentrip goed kunt toevoegen aan je schema!

keycords

Wist je dat...
Je verschillende kleuren keycords kunt gebruiken, zodat je elkaar van een afstand al kunt herkennen. Zo hadden we bij dit evenement groene voor internationale scholen, blauwe voor universiteiten, oranje voor supporting members en witte voor het team.

Meer weten?
Bezoek de website van CIS om meer over hen te weten te komen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CIS Global Forum Vienna

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Forum Edinburgh

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Forum Barcelona

INTERNATIONAAL CONGRES
Bericht openen
Inntel Rotterdam

Underwater Minerals Conference

Underwater Minerals Conference
IMMS

51e editie vindt plaats in Rotterdam

Underwater Minerals Conference (UMC) is een jaarlijks internationaal forum met vertegenwoordigers uit meer dan 25 landen. Sinds 1970 brengt UMC de gemeenschap van belanghebbenden in de oceaanmineralen samen. Diverse belangrijke onderwerpen worden besproken tijdens dit jaarlijkse evenement. De 51e editie wordt gepresenteerd door de International Marine Minerals Society (IMMS) en vindt  plaats van 1 t/m 6 oktober 2023 in Rotterdam. VKOZ is gevraagd als PCO in Rotterdam voor dit congres.

live event

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

200

projectmanagement vkoz

Project

workshop

55

goodiebag vkoz - umc

200

Twee mooie locaties in Rotterdam

We hebben ervoor gekozen om het congres in het Inntel en Mainport Rotterdam te organiseren, zodat de deelnemers van over de hele wereld hier ook kunnen verblijven in het hotel. Tevens is het hotel centraal gelegen en zijn er voldoende eetgelegenheden in de buurt en mogelijkheden om vrije tijd in te delen. Met prachtig uitzicht over de skyline van Rotterdam volgen de 200 deelnemers gedurende de week de vele sessies op de 15e en 16e etage.

Op woensdag gaan de deelnemers naar het ss Rotterdam voor de banquet. Gedurende een borrel in de La Fontaine zaal konden de deelnemers posters presenteren en bekijken. Hierna verplaatsten de deelnemers zich naar de Odyssee zaal voor het diner. Het voor- en nagerecht werd met elkaar gedeeld en op elk bord lag een Rotterdamse souvenir.

 

Een uitje als afsluiter

Als afsluiting van de week, hebben de deelnemers op vrijdag een fieldtrip. 's Ochtends gaan de deelnemers aan boord op een schip om door de haven van Rotterdam te varen. Tijdens deze tocht zal de guide informatie vertellen over de geschiedenis van de haven en watermanagement.

Na de lunch zal de dag afgesloten worden met een tour door IHC Kinderdijk, waar de bouwfaciliteiten bekeken kunnen worden.

diner ss rotterdam

Odyssee zaal op het ss Rotterdam

"Thank you and the team for a brilliant conference. I found it one of the most
productive conferences for a long time."
Deelnemer - Underwater Minerals Conference

Zoom in op:
Inntel en Mainport Rotterdam. De centraal gelegen locatie biedt diverse mogelijkheden voor evenementen, met prachtig uitzicht over de skyline vanuit de panoramazaal! 

Wist je dat...
VKOZ als Personal Conference Organizer buitenlandse organisaties helpt met het organiseren van hun congres in Rotterdam? Bekijk onze pagina om meer te weten te komen.

Meer weten?
Bekijk de website van IMMS om meer te weten te komen over de sponsoring van het UMC.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
week van de dienstverlening - gemeente rotterdam

Week van de Dienstverlening

Week van de Dienstverlening
Gemeente Rotterdam

Rotterdamse aftrap

De Week van de Dienstverlening staat in het teken van het beter en eenvoudiger maken van de gemeentelijke dienstverlening. Tijdens deze week geven gemeenten elkaar een kijkje in de keuken van de goede voorbeelden.

Voor de aftrap van de Week van de Dienstverlening vindt er een kick-off plaats in Rotterdam. In samenwerking met VKOZ heeft de Gemeente Rotterdam ervoor gekozen deze te laten plaatsvinden in het mooie Heinekengebouw in Rotterdam. Een mooie uitkomst om met trots een evenement te organiseren in de onlangs gerenoveerde zalen.

hybride conferentie

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

110

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

5

heinekengebouw rotterdam

1

Bereiken van zo veel mogelijk mensen

De deelnemers schreven zich in bij de inspiratiesessies die verspreid waren over twee rondes. Na de officiële opening van De week van de Dienstverlening, welke mensen vanuit huis mee konden kijken via de livestream, werden de deelnemers verdeeld over de subzalen. Hierin vonden inspirerende sessies plaats van verschillende sprekers.

Na de wissel naar de tweede ronde konden de deelnemers met elkaar netwerken tijdens een lekkere lunch met broodjes, zoetigheden en smoothies. Deze konden genuttigd worden op het dakterras van het Heinekengebouw!

Nieuwe manier van feedback vragen

Na de lunch verlieten de deelnemers het evenement met nieuwe inspiratie en informatie over de Week van de Dienstverlening. Met het achterlaten van hun keycord  in een bakje met een blije, neutrale of sombere smiley brachten ze hun stem uit over het evenement. Hierbij konden tops en tips genoteerd worden op het grote whiteboard. Aan het einde van dit klanttevredenheidonderzoek bleek dat alle deelnemers positief waren over het evenement en complimenten gaven aan de organisatie ervan. Inhoudelijke tips worden meegenomen naar het vervolg van de Week van de Dienstverlening.

Bekijk hier de behind the scenes video van het evenement

"Fijne bijdrage van VKOZ: structuur, oog voor details enzovoort. We zijn echt ontzorgd."
Peter van Schaik - Sr. Adviseur Dienstverlening

Klanttevredenheid

Zoom in op:
Een klanttevredenheids-onderzoek na afloop van je evenement, wat je op verschillende manieren kunt aanpakken. Op dit evenement konden de deelnemers hun keykord achterlaten en hiermee hun stem uitbrengen.
Hiernaast vroegen we hen om tips en tops te noteren op het whiteboard. Dit heeft goed gewerkt!

Wist je dat...
Je je evenement ook in het Heinkengebouw in Rotterdam kan laten organiseren? Met een grotere zaal voor het plenaire gedeelte en vijf subruimtes kunnen kleine congressen en andere evenementen hier plaatsvinden. Je kunt er tevens een audiotour door het gebouw volgen en een kijkje nemen in de shop!

Meer weten?
Bekijk de website van de Week van de Dienstverlening om meer te weten te komen over het beter en eenvoudiger maken van de gemeentelijke dienstverlening. 

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
burgemeester aboutaleb

RIEC Ondermijningsdag

'De voorkant van de regio Rotterdam' - Ondermijningsdag
RIEC Rotterdam

Het creëren van een spectaculaire belevenis

Het Regionale Informatie- en Expertise Centrum Rotterdam, afgekort het RIEC, richt zich op de bestrijding van ondermijnende criminaliteit. Ze verbinden informatie, expertise en krachten van de verschillende overheidsinstanties. Op de Ondermijningsdag kwamen verschillende instanties bijeen om deze verbinding te versterken.

Verschillende doelstellingen stonden centraal tijdens het congres: afronding van het Versterkingsprogramma en de positionering van RIEC Rotterdam bij key partners. Tijdens het ochtendprogramma: urgentie van hun werk. Tijdens het middagprogramma: antwoord op deze urgentie, netwerken en verkrijgen en delen van informatie binnen de doelgroep.

Hierbij was de belevenis erg belangrijk, de dag moest namelijk spectaculair en verrassend zijn. Ook moesten mensen elkaar inspireren en van elkaar leren.

live event

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

250

totaalaanpak

Totaalaanpak

Theatervoorstellingen

5

container

1

Een compleet plaatje in het RACC

Dit hebben wij onder andere waar kunnen maken door middel van het nieuwe, flexibele congrescentrum in Ahoy (RACC). Buiten op het voorplein hadden we een kennissessie van de Rotterdamse Haven in een speciale container, een mobiele escape room en smokkelauto en voor de entree twee luxe afgepakte auto’s.

De gehele dag was een immersive experience door de vijf acteurs in karakter, wat al begon bij binnenkomst: daar stond een propper met flyers voor het 'feestje' boven. De registratie hadden we als club ingericht en door de drie supersnelle naambadge printers van Invitado verliep de registratie soepel.

We hadden een informatieplein met marktkramen waar van alles te doen was, waaronder een VR-experience van KMAR. In de ontvangstruimte werd flink met elkaar geconnect en tijdens de plenaire opening hadden we diverse sprekers en handigde burgemeester Aboutaleb het RIEC boek over aan Annemieke van Dam van het Ministerie van J & V. De burgemeester opende tevens de RIEC pijlerexperience waarbij zes verschillende ruimtes de route van ronselaar tot politiebureau lieten zien, waar onder andere een container met verborgen drugs en een stash house te zien waren. ’s Middags hadden we zeven kennissessies over onderwerpen als pandcontrole langs verborgen drugslabs.

Decors droegen bij aan succesvolle kennissessies

De dag werd plenaire afgesloten door onze dagvoorzitter Astrid Joosten. Hier kwamen verschillende reacties uit de zaal: deelnemers hadden veel geleerd, inspiratie van andere gemeentes opgedaan en kunnen zo in de toekomst nog beter samenwerken. Er was daarna een borrel en deelnemers kregen bij vertrek een goodiebag ophalen met oa. het RIEC boek, welke in de plenaire opening al te zien was.

Het doel om RIEC Rotterdam nog beter op de kaart zetten is behaald, omdat het event veel impact maakte door de inhoud van de sessies, maar ook door het decor en de acteurs.

Dit zagen we ook terug in de feedback van de deelnemers. Met een gemiddeld cijfer van een 8.1 uit de evaluatie werd het evenement als erg positief ervaren.

 

Bekijk hier de behind the scenes video.

"Een leerzame dag waarin het netwerken en de opgedane informatie zeer welkom waren."
Deelnemer RIEC Ondermijningsdag

Zoom in op:
Escape Room Designer. Zij hebben verschillende escape rooms, zo ook mobiele varianten. Op het evenement hebben we gebruik gemaakt van de Cyber Cash mobiele escape room, wat een mooie toevoeging was en paste bij het onderwerp ondermijning.

decor immersive experience

Wist je dat...
Je met decor een immersive experience kan creëren? We hadden veel verschillende decors, waarmee we een meeslepende ervaring aan de deelnemers hebben gegeven. Ze konden zich zo beter verplaatsen in de slachtdoffers en daders en kon iedereen van elkaar leren.

Meer weten?
Bekijk de website van RIEC om meer te weten te komen over RIEC, wat zij doen en over ondermijning. 

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
RIEC reflect en connect

Reflect & Connect

RIEC Reflect & Connect
RIEC Rotterdam

Rotterdamse locatie als cadeau voor de deelnemers

Het Regionale Informatie- en Expertise Centrum Rotterdam, afgekort het RIEC, richt zich op de bestrijding van ondermijnende criminaliteit. Ze verbinden informatie, expertise en krachten van de verschillende overheidsinstanties. Voor het terugblikken naar succesvolle samenwerkingen, het vieren van successen, inspiratie opdoen en elkaar ontmoeten en netwerken, is een intern evenement georganiseerd op het ss Rotterdam. Deze mooie locatie was tevens een cadeautje voor de deelnemers!

live event

Intern event

locatie

Rotterdam

deelnemers

55

totaalaanpak

Totaalaanpak

1

Wol

100

Interactiviteit op het water

Gedurende de dag konden de deelnemers verschillende activiteiten bijwonen. Zo waren er rondetafelgesprekken met de diverse pijlers en RIEC medewerkers onder leiding van Mascha Bakker. Iedereen kon hier zijn mening delen en een goed gesprek voeren. Karim Benammar was aanwezig als interactieve keynote spreker. Het onderwerp dat hij behandelde was 'Transformatief denken'. We hadden tevens een verbindende en energieke activiteit, namelijk de netwolact. Deelnemers gooiden bolletjes wol naar elkaar, waardoor een mooie, grote verbinding ontstond.

We hebben goed gebruik gemaakt van de locatie: er was een interessante rondvaart van KRVE door de haven. Verhalen over de haven werden hier gedeeld en iedereen kwam informatie te weten over de grootste haven van Europa.

Als afsluiting van het interne evenement hadden we een gezellige borrel waarbij de komische Rotterdamse muziekgroep 'Naar de Haaien' op bezoek waren. Zij zongen gezellige Nederlandse liedjes en maakten de dag helemaal compleet.

Netwerken op het deck van het ss Rotterdam

Wij hebben gezorgd voor een geslaagd evenement door onder andere de soepele, online registratie met Invitado. Hiermee werden de badges geprint voor de deelnemers. Veel mensen van het RIEC hadden elkaar nog niet persoonlijk ontmoet en door andere deelnemers werd er heel veel bijgepraat. Er zijn nieuwe ideeën opgedaan en nieuwe samenwerkingen aangegaan.

Op de locatie was alles goed verzorgd waardoor er een goede sfeer hing. 's Middags konden we naar buiten en later gingen we het deck op! Vanaf hier hadden we een mooi uitzicht op de skyline van Rotterdam. Om de deelnemers niet met lege handen naar huis te gaan, kregen zij een koekblikje met lekkere inhoud van het Rotterdamse Warenhuis, ingepakt in de kleuren van het RIEC met een bedankt kaartje.

Bekijk hier de behind the scenes video van het evenement

"De dag was erg goed georganiseerd, en is wat mij betreft voor herhaling vatbaar!"
Deelnemer RIEC Reflect & Connect

Zoom in op:
Invitado: registratie- en online event-specialist. Van online registratie tot het scannen van tickets en printen van badges op locatie. Neem een kijkje op de website van Invitado en lees wat ze allemaal doen.

Wist je dat...
Je de vrolijke heren van Naar de Haaien kunt boeken voor Nederlandse liedjes van eigen makelij? Ze zijn overal inzetbaar en passen goed bij een locatie als ss Rotterdam!

Meer weten?
Bekijk de website van het RIEC om te lezen welke functies er zijn, wat ze doen en wie hun partners zijn.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE

Leerwerkakkoord

CONFERENTIE
Bericht openen
Netwolact Leerwerkakkoord

Leerwerkakkoord

Conferentie Leerwerkakkoord
Leerwerkakkoord

Akkoord voor een conferentie

Het Leerwerkakkoord (LWA) is een samenwerking tussen onderwijs, bedrijfsleven en lokale overheid in de arbeidsmarktregio Rotterdam-Rijnmond. Het akkoord heeft een looptijd van zes jaar (2019-2024) en de partners investeren met geld en personele inzet in deze aanpak. De Stuurgroep LWA wil een werkconferentie organiseren om de bevindingen en aanbevelingen van de Tussenevaluatie LWA (2019-2021) met alle partners meer cross-over te bespreken.

Samen met het projectteam organiseert VKOZ deze conferentie met zoveel mogelijk deelnemers waarbij wij veel aandacht hebben besteed aan het programma voor verschillende doelgroepen. De conferentie vond in De Kuip en het Maasgebouw plaats waar we het programma op een andere manier dan normaal hebben opgesteld.

live event

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

180

totaalaanpak

Totaalaanpak

Film

1

Wol

200

Een programma passend bij de locatie

Zo hadden we eerst de aftrap met registratie van de deelnemers waar de improvisatieacteurs als de dames voor een leuk ontvangst zorgden. Daarnaast ondersteunden ze de sprekers en werden deelnemers met elkaar verbonden. Tijdens de plenaire opening werd een spetterende openingsfilm afgespeeld waarin werd teruggeblikt op successen tot nu toe. Dagvoorzitter Mark Beumer en de twee gastsprekers Fabian Dekker en Aad van der Werf deden samen met Peter Smit de opening.

Tijdens de eerste en tweede helft vonden negen inspirerende sessies plaats in verschillende originele zalen, waaronder de kleedkamers en de perszaal. Tijdens de transfer naar de rust hadden we heerlijke Feyenoordgebakjes om in de sfeer te blijven. Er was tevens een beursvloer met verschillende loketten.

Tijdens de plenaire afsluiting, de Renewal of the Vows, lieten de dames in toga alle deelnemers een ‘ja ik wil’ kaartje invullen. Als afsluiting hiervan vond de netwol-act plaats, waar met bollen wol door de zaal werd gegooid en alle deelnemers met elkaar werden verbonden. De laatste transfer ging naar de derde helft, waar werd geborreld en gegeten in de vorm van een walking dinner.

Het begin van een jaarlijkse samenwerking

Tijdens de dag hebben we veel inhoud opgehaald en hebben de deelnemers een inspirerende dag gehad door de sessies die plaatsvonden, de beursvloer en de informatie die werd besproken tijdens de opening en de afsluiting. Door de deelnemers op een interactieve manier aan de slag te laten gaan, worden zij met elkaar verbonden en leren nieuwe mensen elkaar kennen. De Netwol-act heeft hier veel aan bijgedragen.

Voor meer inspiratie kregen alle deelnemers een magazine waarin zij veel terug kunnen vinden over het Leerwerkakkoord. De grote locatie bood veel mogelijkheden voor de sessies in bijzondere ruimtes. Deze conferentie was een mooi begin van een jaarlijkse samenwerking tussen het Leerwerkakkoord en VKOZ.

Bekijk hier de aftermovie van het evenement

"Wat een feestje was het gisteren! Ik wil jullie echt enorm bedanken voor al jullie harde werk, hoofdbrekens, stress en vast ook plezier in al het voorwerk en de conferentie zelf."
Peter Smit - Programmamanager Leerwerkakkoord

Zoom in op:
De Kuip. Niet alleen een voetbalstadion, maar ook een mooie evenementenlocatie met veel mogelijkheden en bijzondere ruimtes. Bezoek hun website voor meer informatie. 

Wist je dat...
Je de Improvisatieacteurs op verschillende manieren kunt inzetten tijdens je evenement? Zo ontvangen ze de deelnemers, ondersteunen ze de dagvoorzitter en zorgen ze uiteraard voor een goede sfeer. 

Meer weten?
Bezoek de website van het Leerwerkakkoord om meer te weten te komen over wie zij zijn en wat ze doen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
de rechtspraak dag voor de leidinggevenden

De Rechtspraak

Dag voor Leidinggevenden
De Rechtspraak

Centrale locatie voor leidinggevenden uit het hele land

De Rechtspraak beschermt rechten en vrijheden. Ze komt op voor de democratische rechtsstaat, zorgt voor een goede toepassing van het recht en voor beslissingen door onafhankelijke, onpartijdige, integere en deskundige rechters.

Elk jaar vindt de Dag voor Leidinggevenden plaats, dit jaar in Maarssen. Er is gekozen voor een centrale en unieke locatie, rekening houdend met duurzaamheid. De Rechtspraak heeft aan VKOZ gevraagd om het evenement van A-Z te organiseren, inclusief het vinden van alle sprekers en samenstellen van het inhoudelijke programma. Hierbij was het doel om hen maximaal te ontzorgen.

live event

Congres

locatie

Maarssen

deelnemers

200

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

8

Theatervoorstellingen

2

Deelnemers verbinden met inspiratie en humor

Het is voor De Rechtspraak belangrijk om aandacht te geven aan duurzaamheid: wij hebben hiermee rekening gehouden door de keuze voor de locatie, catering en het gebruik van openbaar vervoer met het inzetten van pendelbussen. Daarnaast is interactiviteit belangrijk doordat in twee jaar het fysieke contact nauwelijks heeft plaatsgevonden. Tussen zowel bestaande als nieuwe collega’s hebben we dit op een verrassende manier met veel humor bereikt. Ook de loungesetting op de locatie helpt hierbij, wat het contact stimuleert en tevens mogelijkheden voor buitenactiviteiten biedt. Bijvoorbeeld het schermen en de drakenbootrace.

De improvisatieacteurs hebben hier voor een groot gedeelte aan bijgedragen: ze zorgden naast een leuk ontvangst voor het verbinden van mensen met veel humor. Er is gekozen voor inspirerende onderwerpen gedurende de acht workshops over de hele dag waarvan er zes binnen en twee buiten plaatsvonden. De gastspreker van deze dag was Karim Benammar met als onderwerp van zijn presentatie 'Radicaal anders denken', wat niet alleen heel inspirerend maar ook humoristisch en verbindend was. Hij deed zowel de opening als de afsluiting, samen met de improvisatieacteurs.

Inspirerende en interactieve keynote spreker

Tijdens de opening in de plenaire zaal hebben deelnemers kaartjes ingevuld naar aanleiding van vragen van Karim. Deze zijn doorgenomen en buiten opgehangen zodat iedereen ze kon lezen. Bij de plenaire afsluiting zijn de kaartjes besproken en kwamen er inspirerende antwoorden uit. Dit was een leuke manier om inhoud op te halen.

De deelnemers vonden het een geslaagde dag met een combinatie van workshops met veel informatie en sportiviteit. We hebben optimaal gebruik kunnen maken van de locatie door het prachtige weer: deelnemers konden buiten lunchen en de twee workshops die buiten plaatsvonden. De improvisatieacteurs hebben veel deelnemers kunnen verbinden en nieuwe mensen hebben elkaar leren kennen. De Rechtspraak hoopt het evenement jaarlijks te kunnen organiseren op net zulke mooie locaties als InnStyle.

Bekijk hier de behind the scenes van het evenement

"Met dank aan Marjolein van Rosmalen, die achter de schermen zorgde dat alles goed geregeld werd.
De reacties en het plezier van iedereen maakte het een heerlijke dag!"
Marlies Rijnbergen - De Rechtspraak

Innstyle maarssen

Zoom in op:
Innstyle. Een evenementenlocatie waar zowel binnen als buiten mogelijkheden zijn, centraal ligt en toch in de natuur.

Drakenbootrace

Wist je dat...
Je een drakenbootrace kunt doen als activiteit voor teambuilding? Je leert goed samenwerken en het is nog eens leuk ook!

Meer weten?
Bekijk de website van de Rechtspraak om meer te weten te komen over rechtbanken, -zaken, de procedures ervan en nog veel meer.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
CIS global forum virtueel

CIS Global Forum Virtual

CIS Global Forum Virtual
Council of International Schools

Ieder jaar een andere Europese stad

Council of International Schools, aangeduid als CIS, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Om deze leden bij elkaar te brengen, worden congressen op verschillende locaties georganiseerd. Dit gebeurt elk jaar in een andere stad en wij hebben er een aantal mogen organiseren. Begin 2020 is dit vanwege Covid omgezet naar een online global forum. Hierbij hebben we meegekeken naar verschillende mogelijkheden voor zowel een online als hybride evenement.

online evenement

Congres

locatie

SpotMe

deelnemers

1100

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

klok

24

kalender

3

Tijdsverschil als grote uitdaging

Vanwege de inmiddels circa 1100 deelnemers uit meer dan 115 landen was het tijdsverschil tijdens dit online evenement de grote uitdaging. Daarom heeft CIS gekozen voor een geheel online evenement in plaats van hybride. Tijdens verschillende brainstormsessies hebben we gekeken naar software, waar de focus in 2020 vooral lag bij de juiste vorm en welke platformen daarbij werden gebruikt voor het uitgebreide programma.

Er is hierbij uiteindelijk gekozen voor het platform SpotMe, wat veel op een facebookervaring lijkt. Hetzelfde live programma was omgezet naar online, dus echt één op één. Dit betekent dat we tijdens drie dagen een plenaire opening en afsluiting, 50 sessies, 60 workshops, 2 beurzen en een awarduitreiking hadden.

Interactiviteit vormde het evenement

We hebben tijdens de evaluatie gevraagd naar feedback over het online global forum, waaruit bleek dat de virtuele hangouts populair waren onder de deelnemers.

Daarom legden we de focus in 2021 meer op inhoud en interactiviteit zoals de mogelijkheid om één op één afspraken te maken met andere deelnemers en er was meer fun met virtual social activities.

CIS online community

De online community van CIS

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS Global Forum

Zoom in op:
Het platform SpotMe, waar wij gebruik van hebben gemaakt tijdens het event. Bekijk alle mogelijkheden van het platform op de website. 

Wist je dat...
Het lastig is om een online programma samen te stellen wat voor iedereen interessant is? Lees ons blog met 10 tips voor een afwisselend programma.

Meer weten?
Bezoek de website van CIS om meer over hen te weten te komen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CIS Global Forum Vienna

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Forum Edinburgh

INTERNATIONAAL CONGRES
Bericht openen
Inntel Hotels Utrecht

Innovatie Forum

Innovatie Forum
Erasmus University

Een initiatief vanuit Erasmus University

De naam zegt het al, het Innovatie Forum houdt zich bezig met innovatie door middel van het professionaliseren van innovatiemanagement en new business development van Midden- en Grootbedrijven. De leden nemen kennis van de laatste theoretische inzichten en de ervaringen van innovatiemanagers van grote corporaties. Tevens wisselen zij praktijkervaring uit met peers. Eén persoon is belangrijk bij het opzetten van dit initiatief, namelijk Jan van den Ende. Hij is professor Innovation and Technology Management bij Rotterdam School of Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

live event

Conferentie

locatie

Utrecht

deelnemers

20

totaalaanpak

Totaalaanpak

1,5 meter

1,5 meter

solo borrelplank

20

Innovatieve locatie voor een conferentie

Bij elk evenement behandelt het Innovatie Forum één topic, welke is gekozen door de deelnemers en het meest actueel is. Deze keer was dat Innovatiestrategie: wat is het en hoe kom ik eraan? Dit topic werd behandeld in de conferentie die in 2021 plaatsvond. Het live event is georganiseerd in het Inntel Utrecht, geheel volgens de geldende maatregelen op dat moment. VKOZ was voor dit event verantwoordelijk voor de totaalaanpak: meedenken met het programma, projectmanagement, communicatie met de deelnemers en het coördineren van de conferentie.

Voor de conferentie hebben we gebruik gemaakt van de zalen ‘Spoor 3’ en ‘Spoor 4’. De ontvangst vond plaats in ‘De Halte’ op de 11e etage met uitzicht over de stad en de borrel was in de ‘U-bar’. Namen die passen bij het hotel, het is namelijk handig gelegen naast Utrecht Centraal Station.

Tijdens de conferentie was Jan van den Ende naast de initiatiefnemer van het Innovatie Forum ook de academische spreker. Uit het bedrijfsleven waren er drie sprekers van de volgende bedrijven uitgenodigd: Danone, Nutricia en Rabobank. De deelnemers voerden discussies in werkgroepjes om de informatie te bespreken.

Online aanvulling in de vorm van een webinar

Het tweede event van het Innovatie Forum vond vanwege de maatregelen online plaats in de vorm van een webinar in 2022. ‘Een webinar is combinatie web en seminar, ook wel een online seminar genoemd.’ Het voordeel van dit webinar was dat door de kleinere groep, het makkelijker was voor de deelnemers om vragen te stellen en ervaring uit te wisselen. Op deze manier leek het bijna alsof de deelnemers 1 op 1 advies kregen. Dit werd als zeer positief ervaren door de aanwezige deelnemers. Er werd gezorgd voor een optimale kennissessie waarbij gebruik werd gemaakt van break-out sessies met virtuele kamers en online netwerken.

De conferentiezaal Inntel Utrecht

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
Jan van den Ende. Bekijk hier wie Jan is en wat hij doet.

Wist je dat...
Inntel Hotels als eerste hotelgroep in Nederland het keurmerk Safe Health Protocol invoert? Hiermee kan zij aantonen dat alle stappen zijn gezet om de kans op besmetting met het coronavirus te beperken.

Meer weten?
Lees ons blog over het organiseren van een zakelijk event op 1,5 meter afstand.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
CIS platform exploration days

University Exploration Days

University Exploration Days
Council of International Schools

Mooie internationale samenwerkingen

Council of International Schools, afgekort CIS, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. De CIS-gemeenschap omvat meer dan 740 scholen en 610 hogescholen en universiteiten uit 122 landen. Een belangrijk onderdeel van de dienstverlening van CIS is het organiseren van wereldwijde events. Doordat het hoofdkantoor is gevestigd in Leiden, maken zij gebruik van samenwerkingen met een Nederlands evenementenbureau en wij zijn trots om te mogen zeggen dat wij dat zijn.

online evenement

Beurs

locatie

Internationaal

deelnemers

4400

projectmanagement vkoz

Project

productie VKOZ

Productie

klok

24

Online, maar toch een belevenis

Tijdens de coronacrisis zijn de live events omgezet naar online belevenissen, waarbij de deelnemers nog steeds samenkomen, maar dan virtueel. Hierbij kunnen zij alsnog leren, netwerken, ondersteunen en expertise delen. Zo ook tijdens de universiteitsbeurzen. Deze worden in verschillende steden en landen georganiseerd, zoals in Shanghai, Hong Kong, Afrika, Zwitserland, Frankrijk en de Benelux. Zo hebben we in alle 24 tijdzones een online event georganiseerd.

Het doel van een beurs als deze is dat internationale studenten kennismaken met verschillende universiteiten over de hele wereld. Om dit waar te kunnen maken, hebben wij het online platform waar gebruik van wordt gemaakt tijdens de beurs samen met GoToCollegeFairs ontwikkeld.

Persoonlijk contact in de virtuele booth

Om ervoor te zorgen dat studenten in contact komen met elkaar, kunnen universiteiten zelf hun virtuele booth inrichten. Hierin kunnen zij video’s en overige informatie plaatsen. Daarnaast kunnen deze universiteiten in contact komen met de studenten via onder andere (video)chat, live presentaties en nog veel meer. Ook kunnen studenten Educational Sessions volgen en met elkaar chatten in de Lounge.

Door deze vele toevoegingen aan het platform proberen we studenten de ervaring mee te geven die zo dicht mogelijk bij een live event in de buurt komen. Zo kunnen zij toch met elkaar in contact komen op verschillende manieren en dit vanuit hun eigen woonkamer!

FairStop: de virtuele beursomgeving

"A goal without a plan is just a wish."
Antoine de Saint-Exúpery

Zoom in op: 
Onze partner GoToCollegeFairs. Ben je benieuwd wie zij zijn? Bekijk hun website.

Wist je dat...
Online presenteren veel moeilijker is dan live? Lees hier tips over online presenteren.

Meer weten?
Ben je nieuwsgierig naar CIS? Bekijk hun website voor meer informatie.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Innovatie Forum

CONFERENTIE

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
Karel 5 Utrecht

New Business Roundtable

Congressen, seminars en webinars
New Business Roundtable

Even over de New Business Roundtable

De New Business Roundtable is een Europees netwerk van executives in New Business Development en Innovation van bedrijven zoals Google, KPN, ING, Arcadis, Eneco, AkzoNobel, Achmea, IBM, Arcadis, Damen, Boskalis en Philips.

Jan van den Ende, professor Innovation and Technology Management bij Rotterdam School of Management aan de Erasmus Universiteit is de initiatiefnemer hiervan. VKOZ organiseert vanaf 2018 de evenementen van New Business Roundtable. Zo vindt er twee keer per jaar een congres plaats en drie keer per jaar een seminar.

live event

Congres

locatie

Nederland

deelnemers

30

totaalaanpak

Totaalaanpak

locatie

9

professors

29

Twee keer per jaar een congres

Het congres wordt elk jaar in april en oktober georganiseerd, waarbij we ook in coronatijd deze congressen op een veilige manier hebben kunnen organiseren. Elke keer hebben de congressen andere onderwerpen, zoals Agile portfolio management, Ecosystem innovation en Scaling up innovation projects. Inmiddels hebben we een vaste locatie voor het congres, namelijk Karel 5 in Utrecht. Dit prachtige historische pand is op loopafstand van Utrecht Centraal station, maar het lijkt alsof je je begeeft op een landgoed.

Het doel van elk congres is om 'lessons learned' met betrekking tot de onderwerpen te delen, gebaseerd op diepgaande discussies naar aanleiding van bestaande cases van de deelnemers. De ochtend begint met een plenair gedeelte en gastsprekers van (inter)nationale universiteiten. Na de lunch wordt de groep opgedeeld in diverse werkgroepen in verschillende zalen, geleid door academici. De dag wordt afgesloten met een receptie in de mooie binnentuin.

Drie keer per jaar een andere locatie voor een seminar

De seminars worden het gehele jaar gehouden op diverse locaties zoals CIC in Rotterdam, Media Plaza, Creative Valley en Jaarbeurs in Utrecht. Elke keer verschilt het onderwerp en is er een andere academische gastspreker aanwezig. Namen zoals Professor Frank Piller uit Duitsland, Erkko Autio uit Engeland en Professor Ashish Sood uit Californië, Verenigde Staten zijn voorbijgekomen. Het doel van de seminars is het uitwisselen van ervaring op een interactieve manier. De deelnemers doen namelijk opdrachten waarin vertrouwelijke informatie wordt besproken, uiteraard op een veilige plek. De bijeenkomsten worden afgesloten met een netwerkborrel, zodat deelnemers met elkaar kunnen praten op een informele manier.

CIC Rotterdam

NBR webinar VKOZ

Een webinar is een online seminar

Het delen van kennis in de vorm van een webinar

Hier heeft VKOZ gebruik van gemaakt vanwege de coronamaatregelen. Het concept is omgezet naar een interactief onlineprogramma. De academische sprekers gaven in hun presentatie veel aandacht aan polls en Q&A’s.

Na de presentaties werd de groep opgesplitst in kleinere groepen voor een breakout-sessie en plenaire terugkoppeling. We hebben gekozen voor kleinere groepen zodat deelnemers met kennis en handvatten weer aan de slag kunnen. Professor Jan van den Ende faciliteerde hierna het online netwerken op een actieve manier door vragen stellen en mensen in contact te brengen.

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
De locatie Karel 5 in Utrecht. Een voormalig 14e eeuws klooster in het hart van Utrecht. Dit monumentaal pand heeft 13 zalen, goede gastronomie en verschillende tuinen en terrassen.

Keycords NBR

Wist je dat...
Wij keycords met twee haakjes in de huisstijl van New Business Roundtable gebruiken? Handig! En met een papieren naambadge is deze ook nog milieuvriendelijk.

Meer weten?
Bekijk alle onderwerpen en events op de website van New Business Roundtable.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
RIEC conferentie

RIEC Rotterdam

Hybride Conferentie
RIEC Rotterdam

Ondermijning zien, aanpakken, oppakken en afpakken

Het Regionale Informatie- en Expertise Centrum Rotterdam, afgekort het RIEC, richt zich op de bestrijding van ondermijnende criminaliteit. Ze verbinden informatie, expertise en krachten van de verschillende overheidsinstanties. Ondermijning is een onderwerp waar tegenwoordig veel over wordt gesproken en om de mid term resultaten van de Versterkingspijlers naar voren te laten komen, is in samenwerking met VKOZ deze conferentie georganiseerd. Onder deze Versterkingspijlers vallen bijvoorbeeld de politie, belastingdienst en douane. Voorafgaand aan de conferentie was een werkbezoek voor minister Grapperhaus georganiseerd.

hybride conferentie

Conferentie

locatie

Rotterdam

deelnemers

180

totaalaanpak

Totaalaanpak

Film

1

3 winnaars

3

Rotterdam op je beeldscherm

Bij deze hybride conferentie waren 140 mensen online uitgenodigd, welke later in de middag aansloten. De 40 andere deelnemers bezochten het event volledig volgens de coronaregels op locatie. We hadden de 15e en 16e etage van het Inntel Rotterdam gereserveerd om gebruik te maken van het prachtige uitzicht op de Erasmusbrug en skyline. Hiermee werd een stukje Rotterdam naar de online deelnemers gebracht om de hybride ervaring zo goed mogelijk te voltooien. De openingsfilm die is gebruikt voor de verrassende opening begon met het uitzicht vanuit de panoramazaal. In deze film werd een interview met elke pijler gehouden waarom samenwerken zo belangrijk is; het onderwerp dat naar voren moet komen tijdens het event.

De doelen van het evenement waren: successen delen en vieren, inhoud ophalen, verhalen vertellen en een onderscheidend en interactief programma. De opdracht voor VKOZ was om deze doelen te vertalen naar het programma. De dagvoorzitter Ernst Pols van het Rotterdamse OM en burgemeester Aboutaleb hebben hier ook zeker aan bijgedragen.

Om de doelen verder te behalen, zijn deze omgezet in verschillende activiteiten tijdens het afwisselende programma. Zo zorgde Mascha van de improvisatieacteurs voor de verbinding tussen live en online publiek vanuit de green room, was er een rondetafelgesprek met diverse stellingen en Q&A, een break-outsessie in virtuele kamers, een ideeënbus en een quiz met uiteraard een prijsuitreiking.

Hybride als nooit tevoren

Samen met onze partner Savvy Congress hadden wij het online platform ingericht geheel in de stijl en wensen van het RIEC. Ondanks de uitdaging is het organiseren van een hybride event erg goed gelukt. We hadden tevens een randprogrammering inclusief een afsluitende borrel voor de 40 genodigden op locatie, uiteraard volgens de geldende maatregelen. Vanwege de toen opnieuw geldende coronamaatregelen vanaf 28 september 2020 is het event verplaatst van 30 september 2020 naar 2022.

Panoramazaal Inntel Rotterdam

"Maak van jouw zakelijke event een onvergetelijk moment."
VKOZ

Zoom in op:
Onze partner Savvy Congres. Lees het blog over onze samenwerking!

RIEC Rotterdam keycord

Wist je dat...
Wij keycords met twee haakjes in de huisstijl van het RIEC gebruiken? Handig! En met een papieren naambadge is deze ook nog milieuvriendelijk.

Meer weten?
Bekijk de evenementenlocatie Inntel Rotterdam, waar je prachtig uitzicht over de Erasmusbrug hebt!

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
EventSummit 2020

EventSummit

EventSummit
VKOZ events & communicatie

Concepten brouwen in Ahoy Rotterdam

EventSummit is een groot eendaags platform voor de totale festival- en evenementenbranche. Deze keer werd de beurs georganiseerd in Ahoy Rotterdam na het grote succes in 2019. ‘Een beurs is een georganiseerde markt waar in dit geval vooral diensten worden gekocht en verkocht’. VKOZ nam hieraan deel op 30 januari 2020. Hierbij hadden we een eigen stand op de zogenaamde Rotterdam Straat. Dit is een plein waar verschillende Rotterdamse locaties met hun stand staan. Dit plein bevond zich in de hal ‘Steden & Regio’s’.

Ons doel tijdens EventSummit was om de bezoekers te verrassen en inspireren met onze activatie ‘Hier brouwen wij onze concepten’. Dit was tevens het thema van VKOZ voor de beurs. Dit omdat wij zijn gevestigd in het monumentale Heinekengebouw.

live event

Beurs

locatie

Rotterdam

deelnemers

6500

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

productie VKOZ

Productie

Beursstand eventsummit

28

Grabbelen in de Rotterdam Straat

De 13.500 m2 beursvloer was overzichtelijk ingericht in thema’s zoals entertainment, techniek, locaties, festivals en verder ingedeeld in straten. Samen met Rotterdam Partners, RDM Events, Hilton, ss Rotterdam, Wereldmuseum, Spido, De Doelen, Maritiem Museum, Luxor Theater, Theater Rotterdam en nog veel meer Rotterdamse stands zorgden wij voor een onvergetelijke belevenis.

Het brouwen van onze concepten namen wij erg letterlijk: in onze stand waren wij live aan het brouwen met de bezoekers. We dachten met hen mee en brainstormen over hun events. Daarnaast hadden wij in opdracht van EventSummit en in samenwerking met Rotterdam Partners een interactief concept ontwikkeld dat voor meer reuring in de straat zorgde. We stonden op het centrale plein met ons grabbeltonspel: een groot bierfust gevuld met verschillende kleine en grote prijzen van de 28 Rotterdamse standhouders. Om te mogen grabbelen moest de bezoeker eerst een potje memory winnen door de juiste evenementenlocaties bij elkaar te zoeken. Wij hebben daarmee veel bezoekers blij gemaakt met geweldige prijzen!

Rotterdammers leerden elkaar beter kennen

Het was een mooi moment om tijdens het event onze relatie met de Rotterdamse Partners te kunnen versterken. Door onze activatie hebben we voor een goede zichtbaarheid gezorgd van de Rotterdam Straat op EventSummit.

Bekijk hier de aftermovie

"We connect you to Rotterdam."
Rotterdam Partners

Zoom in op:
Rotterdam Partners. Zij vertegenwoordigen Rotterdam op het gebied van citymarketing:
buitenlandse bedrijven, congressen, expats, toeristen en promotie.

Wist je dat...
VKOZ als professional congres organizer congressen organiseert in Rotterdam voor buitenlandse organisaties? Bekijk de pagina PCO voor meer informatie.

Meer weten?
Bekijk de video van het Rotterdam Ahoy Convention Center: een gloednieuw congrescentrum met heel veel mogelijkheden.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
Congres gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam

Congres Stop Ondermijning!
Gemeente Rotterdam

Leer met en van collega’s

Ondermijning is een steeds groter thema in de politiek en de media. Veel collega’s binnen de Gemeente Rotterdam hebben hiermee te maken en om dit onderwerp meer onder de aandacht te brengen heeft de gemeente in samenwerking met VKOZ een congres georganiseerd met als thema: ‘Stop Ondermijning!’.

Dit gebeurde door het delen van kennis voor én door collega’s in verschillende workshops. Hierbij was het doel van de Gemeente Rotterdam om door middel van informatieve en interactieve workshops de clusters met elkaar te verbinden. Plus Henny Schilders als gastspreker tijdens de plenaire opening.

live event

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

200

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

11

container

1

Een Rotterdams tintje

VKOZ heeft hieraan bijgedragen door een eigen ontwikkelde app te gebruiken tijdens het event: de OndermijningsTour. De deelnemers verdienden hierin punten door vragen te beantwoorden en bij te dragen aan de klaag- en jubelmuur. Hiermee konden zij leuke Rotterdamse prijzen winnen. Ook was het programma, de plattegrond en persoonlijk workshopschema te vinden in de app en was het een ideale tool om data mee op te halen.

Burgemeester Aboutaleb deed de opening en heeft in zijn toespraak een interne app gelanceerd. Om het event nog leuker te maken waren de improvisatieacteurs Michel en Mascha aanwezig. Zij zorgden onder andere voor interactie, steunden de dagvoorzitter Ernst Pols (van het OM) en assisteerden bij de opening en afsluiting.

Het congres vond plaats op een typisch Rotterdamse locatie: De Kuip. De 11 workshops, lunch, borrel en het plenaire gedeelte vonden plaats in de ruimtes van het Maasgebouw. Toch was dit niet genoeg, waardoor we creatief moesten zijn en besloten we een aantal workshops zelfs in de gastenkleedkamer en in de perszaal plaats te laten vinden! Buiten was er ook genoeg te doen. Zo stond er een hennepcontainer en scanbus.

Het begin van nóg meer leren

Het congres werd afgesloten door André Vervooren. Er was een prijsuitreiking, waar onder andere Hedone sweatshirts werden uitgereikt; het kledingmerk opgericht door Marco den Dunnen. Van hetzelfde merk ontvingen alle workshopgevers een mooie canvas tas.

Het event was erg geslaagd en aan de hand van een videoverslag en evaluatie uit de game is het de bedoeling dat het event tweejaarlijks gehouden zal worden. Dit zal voor meerdere mooie samenwerkingen leiden.

Bekijk hier de Behind the scenes video

"VKOZ levert veel kwaliteit bij de organisatie van evenementen."
Gemeente Rotterdam

Zoom in op: 
De Improvisatieacteurs. Ben je benieuwd wie de improvisatie-acteurs zijn en wat ze precies doen? Lees hun eigen blog waarin ze zichzelf voorstellen!

Wist je dat...
Bij ondermijning de onder- en bovenwereld met elkaar vermengd raken? Criminelen maken namelijk gebruik van legale bedrijven en diensten om illegale activiteiten te volbrengen.

Meer weten?
Bekijk deze eventlocatietip over het organiseren van een evenement in De Kuip.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
TL serious game

Serious Game ‘Wie Helpt?’

Serious game 'Wie Helpt?'
TanteLouise

TanteLouise maakt zich sterk

TanteLouise maakt zich sterk om ouderenmishandeling tegen te gaan. Dit omdat ouderenmishandeling vaker voorkomt dan we denken; ongeveer 1 op de 20 ouderen heeft hiermee te maken. TanteLouise wil dit probleem graag aanpakken en ze zijn goed in het signaleren ervan. Hierbij hebben zij wel hulp nodig. Dit zal gebeuren aan de hand van de Serious Game ‘Wie Helpt?’ in de vorm van nationale publiciteit. ‘Publiciteit is aandacht van de media waarbij iets bekend wordt gemaakt’. Deze is ontwikkeld om ouderenmishandeling sneller te leren signaleren. De game wordt gebruikt als leermiddel voor eigen medewerkers, maar kan breed worden ingezet. In een jaar tijd is deze app samengesteld en zou moeten werken voor alle organisaties en doelgroepen.

 

live event

Congres

locatie

Bergen op Zoom

deelnemers

400

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

communicatie VKOZ

Communicatie

Game console

1

Een evenement als onderdeel van een grotere campagne

Voor de lancering van de game was een congres georganiseerd. Hierbij zouden onder andere zorginstellingen uitgenodigd worden en zou er ook gefocust worden op scholen. De doelgroep hierbij was groot, maar voor iedere subdoelgroep was een toolkit ontwikkeld. De game werd onder de aandacht gebracht bij verschillende organisaties, wat tevens het doel van ons designplan en uitnodigingstraject was. Het evenement was de kern van de campagne en dit moest iets vertellen en laten zien met content en impact waar de mensen en media over willen praten en willen delen.

Dag van de Sociale Rechtvaardigheid

Op 20 februari 2020 was de dag van de sociale rechtvaardigheid en op deze dag vond ook het congres plaats. Een mooi moment om het congres te organiseren. Het bewustzijn over ongelijkheid, werkloosheid, sociale uitsluiting en armoede wordt namelijk op deze dag vergroot.

Voor de publiciteit heeft VKOZ de communicatiestrategie en het event design opgezet inclusief contentformat, uitnodigingstraject en toolkits. Patricia heeft verschillende mooie interviews geschreven welke gebundeld zouden worden in een verhalenboek.

Theater De Maagd

"De beste zorg, waar thuis ook is."
TanteLouise

Zoom in op:
Patricia van RedFactor, onze vaste tekstschrijfster van VKOZ! Zij schrijft ook onze webteksten. Lees meer over Patricia in haar blog.

Wist je dat...
Je VKOZ ook alleen in kunt zetten voor een publiciteitscampagne? Bekijk de pagina communicatie voor meer informatie.

Meer weten?
Bekijk de website van TanteLouise om meer informatie te vinden.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
Meetinghouse Dordrecht

FinTech Event

FinTech Event
MK-The Subsidy Community

Elk kwartaal een evenement

MK-The Subsidy Community heeft al meerdere evenementen laten verzorgen door VKOZ. Dit keer was het een kennis- en netwerkevenement dat is samengevat in een conferentie. Het event vindt elke keer op een unieke locatie plaats en heeft specifieke thema’s om op een verrassende manier kennis te delen en te netwerken.

live event

Conferentie

locatie

Dordrecht

deelnemers

25

totaalaanpak

Totaalaanpak

Bakfiets

1

Gin

13

Een evenementenlocatie in thema van het event

Deze avond was het thema FinTech, een combinatie van de woorden financieel en technologie. Innovatieve financiële producten en diensten stonden centraal.

Op een unieke locatie, in het hart van het historische centrum van Dordrecht, is in een prachtig Rijksmonument het Meeting House gevestigd; een voormalig bankgebouw. Het Meeting House is een inspirerende vergaderlocatie die bestaat uit diverse vergaderruimtes; elk met een geheel eigen uitstraling. Van deze locatie hebben we gebruik gemaakt voor dit event.

Een combinatie van fun, kennis en netwerken

Het event begon met een proeverij van Rutte Distillateurs. 13 soorten gins, jenevers en likeuren werden hier geproefd. Zij verzorgden ook de giveaway: iedere deelnemer ontving een tasje met zijn eigen speciale proefglas. En ze kwamen met hun eigen bakfiets op locatie aan!

Hierna vond een uitgebreid diner in de vorm van een buffet plaats met diverse, interactieve, presentaties. De sprekers van deze avond waren Michiel Stokman van RevenYou en Michael Brooijmans van Holland FinTech.

Twee subsidieadviseurs werden in het zonnetje gezet met een Rotterdams borrelpakket van Meneer Klaas!

"Maak van jouw zakelijke event een onvergetelijk moment."
VKOZ events & communicatie

Zoom in op:
Rutte gins, de distilleerderij waarvan de gin werd geproefd. Hun gin werd in 2016 uitgeroepen tot beste van de wereld!

MK keycords

Wist je dat...
We op het event gebruikmaakten van keycords in verschillende kleuren? Zo konden de deelnemers herkennen wie welke functie heeft.

Meer weten?
Bekijk over welke ruimtes het Meeting House beschikt om jouw zakelijke event te organiseren.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Innovatie Forum

CONFERENTIE

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
ss Rotterdam

MK Jubileum Event

Jubileum Event
MK-The Subsidy Community

Een mooie locatie vanaf het water

In 2019 vierde MK-The Subsidy Community hun 10-jarig bestaan. Het jubileum jaartraject is georganiseerd door VKOZ, inclusief de gehele communicatie. Op 13 september werd dit op een speciale manier gevierd vanaf de ss Rotterdam. Eén van de bijzondere locaties in de stad. Dit voormalig vlaggenschip van de Holland-Amerika Lijn is al een toeristische attractie op zich, laat staan om daar je eigen jubileum event te laten plaatsvinden! Met een tour in authentieke sfeer door het schip kwamen te gasten in De Sky Room, de hoogstgelegen ruimte. Op het terras is er prachtig uitzicht over de Skyline. Deze was ingericht in de branding van de klant met onder andere zitzakken en banners.

live event

Jubileum

locatie

Rotterdam

deelnemers

35

totaalaanpak

Totaalaanpak

watertaxi

5

10 jaar jubileum

10

Een spectaculair entree

Willem Maas en Bastiaan Kleiberg, de oprichters, maakten hun entree door in smoking aan te komen met een RIB experience powerboat. Deze kon bij de ss Rotterdam gewoon aanmeren. Nu de groep deelnemers compleet was, kon er in een tentoonstelling teruggekeken worden naar de afgelopen tien jaar. Deze deelnemers bestonden uit medewerkers, externe consultants, klanten en partners. Iedere doelgroep had een eigen kleur keycord, waardoor iedereen van elkaar kon zien wie zij waren. Belangrijke momenten van de afgelopen tien jaar waren te zien op schermen en displays. Het evenement stond in teken van vroeger, nu en de toekomst.

Nóg een tour als afsluiting

Na het diner organiseerden we in samenwerking met Spark design & innovation een inspiratietour. De gasten vertrokken met watertaxi’s naar het innovatiebureau, gevestigd in de Vertrekhal Oranjelijn. Ook hier hadden we uitzicht op de maas vanuit het industriele monument van staal en glas. Founding partner Robert Barnhoor vertelde over allerlei inspirerende innovatie casus zoals de vliegende auto. Met de watertaxi’s gingen de deelnemers terug naar de ss Rotterdam voor een borrel in de Captains Lounge. Het verrassende programma en het onvergetelijke moment werd op deze manier afgesloten.

Bekijk hier de aftermovie van het event

"The start of new memories."
ss Rotterdam

Zoom in op:
De ss Rotterdam. Vergaderingen, bijeenkomsten, feesten en trouwen. Het kan allemaal op de ss Rotterdam!

MK champagne branding

Wist je dat...
Je als giveaway ook champagne, geheel in de branding van jouw bedrijf of event, kan weggeven.

Meer weten?
Lees de tien tips in ons blog om erachter te komen hoe je een jubileumevent organiseert.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

FinTech Event

CONFERENTIE

Innovatie Forum

CONFERENTIE
Bericht openen
HTC Eindhoven

International Roundtable

International Roundtable
Erasmus University

Duitsland komt naar Nederland

International Roundtable is een initiatief van Professor Jan van den Ende, dat hij samen met VKOZ in 2019 heeft opgezet. Dit congres was een samenvoeging van De New Business Roundtable en de RWTH Aachen, Duitsland. Innovatiemanagers van bedrijven zoals KPN, Eneco, Google, Ford, Vodafone, Bayer en Miele waren hier uitgenodigd. Door deze twee groepen samen te voegen, was het voor de deelnemers interessant om met andere bedrijven te sparren.

logo New Business Roundtable
live event

Congres

locatie

Eindhoven

deelnemers

30

totaalaanpak

Totaalaanpak

tourguide

1

2 landen

2

Speeddaten, maar dan op een andere manier

New Business Developers uit diverse branches kwamen op de High Tech Campus in Eindhoven bij elkaar om kennis en ervaringen te delen. Collaboration for Innovation in Times of Industry 4.0 was het onderwerp van dit congres. Externe sprekers van bedrijven en academici zoals Frank Piller, Michael Bösinger en Aristedis Katsiorchis deelden hun verhaal met de deelnemers.

Naast de diverse presentaties en breakout sessies, hebben de deelnemers op een zakelijke manier gespeeddatet. Zo leerden zij elkaar in een hele korte tijd kennen op zakelijk gebied. Ook vond er een uitgebreide lunch op de campus plaats, waarbij de deelnemers zelf konden kiezen waar ze gingen eten. De dag werd afgesloten met een receptie.

Innovatieve locatie voor het netwerken

Het Conference Center biedt een unieke, innovatieve en duurzame locatie op de slimste vierkante kilometer van Europa. De ideale locatie voor dit event. De deelnemers werden ook rondgeleid op de campus door Cees Admiraal. Het heeft diverse zalen en lobbies, een inhouse Starbucks en diverse restaurants.

Het programma bood genoeg mogelijkheden om te netwerken tijdens dit congres, zodat de deelnemers gelegenheid hadden om met nieuwe bedrijven in contact te komen. Door het grote succes gaan we dit congres elke twee jaar te organiseren. In 2021 heeft VKOZ het programma vertaald naar een interactief online congres.

Breakout sessies

Breakout sessies gedurende de dag: deelnemers gingen in groepjes aan de slag

Zoom meeting

Met het platform Zoom werd het online congres waargemaakt

Ook online een groot succes

Wegens groot succes werd het congres in principe na 2 jaar weer in Eindhoven georganiseerd. Helaas is deze verplaatst naar een online congres vanwege de coronamaatregelen. Tijdens deze middag konden verschillende leden een eigen businesscase presenteren en gaf Fred Langerak een presentatie. Dit werd gevolgd door verschillende break-outsessies in virtuele kamers. Ondanks de onlineversie konden alle deelnemers toch met elkaar netwerken. Deze onlineversie beviel goed bij alle deelnemers en wij zullen het evenement blijven organiseren: jaarlijks een online congres of twee jaarlijks in Eindhoven.

Weer een fysieke bijeenkomst in Eindhoven

Na het congres van de International Roundtable in 2021 te hebben vertaald naar een online programma, heeft het congres op 26 september 2023 weer op de High Tech Campus Eindhoven plaatsgevonden met als thema Ecosystem Innovation.

Gedurende deze dag konden de uitgenodigde innovatiemanagers van grootbedrijven als Boskalis, Damen Shipyards, Rabobank en NXP Semiconductors met elkaar sparren. Dit kon tijdens het zakelijk speeddaten en tijdens de diverse opdrachten van de sprekers Prof. Frank Piller, Prof. Murat Tarakci, Wendy van Buren en Wouter Leten. Er is tevens een bezoek geweest aan NXP op de High Tech Campus. Een ideale gelegenheid om veel informatie op te doen!

Zakelijk speeddaten

Deelnemers konden tijdens het zakelijk speeddaten met elkaar sparren over innovatie

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
High Tech Campus Eindhoven. Een goede evenementenlocatie voor congressen als deze.

speeddaten

Wist je dat...
Zakelijk speeddaten een goede manier is om elkaar in korte tijd goed te leren kennen? Met veel humor en een belletje werkte dit erg goed. Probeer het eens uit!

Meer weten?
Bekijk wie Professor Frank Piller is en wat hij doet.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
BlueCity in Rotterdam

Surfing The New Economy

Surfing The New Economy
MK - The Subsidy Community

Bijzondere locatie, passend bij het thema

VKOZ organiseert voor elke bijeenkomst van MK – The Subsidy Community een uniek event op een inspirerende locatie. Hierbij komen elk kwartaal de subsidieadviseurs, partners en klanten bij elkaar om onder andere kennis te delen en te netwerken. Dit keer was dat in de vorm van een conferentie op de locatie BlueCity. Deze locatie is gevestigd in het oude zwembad Tropicana aan de Maasboulevard, waarbij duurzaamheid centraal stond. Dit is de ideale locatie voor start-ups en kleinschalige initiatieven die de stad van de toekomst proberen te vormen door middel van een circulaire economie waar niks afval wordt.

live event

Conferentie

locatie

Rotterdam

deelnemers

25

totaalaanpak

Totaalaanpak

tourguide

1

4

Een circulaire dag

Tijdens de conferentie haakten we aan op de week van de circulaire economie. Daarom was BlueCity de ideale locatie. Na een welkomstdrankje kregen de bezoekers een rondleiding van een uur met introductie over BlueCity en verschillende circulaire business casussen. Ook brachten ze een bezoek aan de circulaire kantoorvleugel. Daarna genoten de deelnemers van een circulair buffet in de Balzaal. Ze hadden hier een schitterend uitzicht op de skyline van Rotterdam.

SoepStarter kit als giveaway

Om de deelnemers meer bewust te maken van de circulaire economie, gaven wij iedere deelnemer de BlueCity SoepStarter kit bij vertrek. Men leert hierbij omgaan met het gebruik van resten die normaal weggegooid worden. Uiteraard is de verpakking geoptimaliseerd op zo min mogelijk waste. Wij creëerden samen met deze unieke locatie een onvergetelijk moment voor de deelnemers.

Bekijk hier de slideshow van het event

"De output van de één is de input van de ander."
BlueCity Rotterdam

Zoom in op:
Aloha Bar Rotterdam. Eén van de leukste terrassen in Rotterdam én een low waste foodbar, duurzaam dus!

keycords

Wist je dat...
We op het event gebruikmaakten van keycords in verschillende kleuren? Zo konden de deelnemers herkennen wie welke functie heeft.

Meer weten?
Bekijk de website van BlueCity om te kijken naar de mogelijkheden voor een evenementenlocatie.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE

FinTech Event

CONFERENTIE

Innovatie Forum

CONFERENTIE

Berichten navigatie

1 2
Scroll naar boven