publiek evenement
De behoeften van bezoekers aan events in kaart gebracht
21 december 2017
zakelijk evenement
De 7 trends in events en zakelijke bijeenkomsten
14 februari 2018
De Trap

Evenementen van VKOZ: verrassen, verbinden en inspireren

De wereld is steeds verder aan het digitaliseren, wat zorgt voor een grotere behoefte aan menselijk en persoonlijk contact. Dit is ook terug te zien in de bedrijfswereld. In alle sectoren groeien de marketing budgetten en het aantal evenementen en live communicatie stijgt. Zo lag in 2013 dit percentage nog rond de 11% en was dit in 2016 meer dan verviervoudigd tot 51%.
Een event wordt gezien als een krachtig communicatiemiddel naar zowel de werknemers, als partners en klanten. Een evenement kan gebruikt worden om mensen op verrassende wijze anders te laten denken en ze persoonlijk te betrekken, het gaat verder dan het evenement an sich. Maar buiten dat zitten er meer diverse meerwaarden aan, een evenement…
• … is interactief
• … is persoonlijk en gericht
• … geeft aandacht en is uniek
• … draagt bij aan strategische doelen
• … past bij de huidige festival en personalisatie trend
Wij zetten jouw doelstellingen centraal én denken vanuit de behoefte van jouw bezoekers
Het organiseren van een event gaat altijd gepaard met een bepaalde doelstelling. Er kunnen vele motieven zijn voor het organiseren van evenementen, van eenvoudig tot meer complex en meerdere doeleinden. De meest voorkomende doelstellingen zijn:
•   Het delen van kennis of informatie
•   Het verbeteren van interne of externe relaties
•   Motiveren of belonen
•   Het versterken van het imago of vergroten van de naamsbekendheid
•   Winstoogmerk of fundraising
Welke events organiseren wij?
Vaak worden evenementen of live communicatie opgedeeld in diverse categorieën, maar soms is het niet direct duidelijk onder welke categorie jouw evenement valt. De grenzen vervagen steeds meer, aangezien een evenement vaak diverse doelstellingen heeft en daarom een mix kan zijn van bijvoorbeeld zakelijk en sportief of zakelijk en cultureel. Kortom, het loont daarom om met een brede blik naar je evenement en doelstellingen te bekijken.

SPORTIEF

ZAKELIJK

CULTUREEL

Sport is een actieve manier om
mensen te verbinden en (unieke)
ervaringen te delen.
Zo zijn er onder andere:
• Publieks evenementen
• (inter)nationale sporttoernooien
• Relatie- en sponsorevents
• Teambuildings
Over het algemeen kunnen
zakelijke evenementen verdeeld
worden in intern en extern.
Denk hierbij aan:
• Congressen en beurzen
• Openingen en kick-offs
• Productpresentaties
• Relatie evenementen en (bedrijfs)feesten
Cultureel is een breed
begrip en de evenementen
zijn uiteenlopend.
Hierbij is te denken aan:
• Voorstellingen en tentoonstellingen
• Festivals en concerten
• Culturele manifestaties
• Lezingen en openingen
Marathon Rotterdam VKOZ congres Zomercarnaval

 

Simpel of uitbundig. Groot of klein. Zakelijk, sportief of cultureel?
VKOZ maakt van jouw event een onvergetelijk moment!

 

Wil je een event met meerwaarde?

Comments are closed.