VKOZ events checklist
Checklist evenement uitstellen of annuleren
6 maart 2020
VKOZ online brouwstormsessie
Behoefte aan inspiratie, creativiteit en frisse inzichten?
10 april 2020
VKOZ digitaal interactief event

Hoe zet je een live event om in een online ervaring?

De afgelopen jaren zien we dat door de digitalisering de behoefte aan persoonlijk contact steeds meer is toegenomen. Evenementen worden ingezet als een belangrijk onderdeel van het marketing- en communicatiebeleid voor organisaties. Helaas moeten veel grote evenementen nu uitgesteld of geannuleerd worden. Maar wat als er echt gecommuniceerd moet worden?
Een oplossing is om het live event om te zetten in een online ervaring. In sommige gevallen kan een digitaal (of gestreamd) evenement een goede tussenoplossing zijn. Deze wordt opgenomen op een locatie en vervolgens online bekeken via een platform, waarbij je er voor zorgt dat jouw publiek online op een interactieve manier kan participeren.
Lees hier ons blog: 13 tips voor het presenteren van een geslaagd webinar
Digitaal interactief evenement
VKOZ events & communicatie werkt samen met Savvy Congress; zie case van de gemeente Rotterdam. Zo kunnen wij er voor zorgen dat je nog altijd de beoogde impact maakt, kennis deelt, deelnemers laat netwerken, live slides mee laat kijken én zorgt voor de nodige interactie tussen spreker en het (op afstand aanwezige) publiek en het publiek onderling.
VKOZ inspiratie blog eventsVan idee naar event
Bij het omzetten van een live event naar een online ervaring hanteren wij onze gebruikelijke VKOZ stappen: conceptontwikkeling, projectmanagement, communicatie en productie. Wij beginnen weer met het centraal zetten van jouw doelstellingen én denken vanuit de behoeften van jouw publiek. Daarna gaan wij alle stappen langs om na te gaan wat er aangepast moet worden. Met aandacht voor oa. de sprekers, moderator, programma, content, sponsoren, locatie en natuurlijk de techniek.
Innovatief virtueel event
Wil je van jouw digitaal evenement meer een online ervaring maken, dan zal je meer ‘outside the box’ moeten denken. Je kan hierbij denken aan het creëren van een virtuele omgeving, waar het online publiek een gezicht (avatar) krijgt en zo nog meer onderdeel uitmaakt van jouw event. Waarbij het bijvoorbeeld mogelijk is een hand op te steken, vragen te stellen en emoji’s te delen.
Meer tips? We hebben er een aantal voor je verzameld in ons inspiratieblog: Nieuwe kijk op events.
Ook in deze bijzondere periode denken wij graag met je mee. Bijvoorbeeld tijdens een gratis VKOZ online brouwstormsessie!

VKOZ online brouwstormsessie

Bel of mail VKOZ

Comments are closed.