Bericht openen
ICMM congres VKOZ

ICMM Congress 2024

International Congress of Maritime Museums
ICMM

Internationale directeuren van maritieme musea komen naar de lage landen!

Het International Congress of Maritime Museums (ICMM) wordt elk 2 jaar georganiseerd in een ander land. Dit keer vond het plaats in de lage landen. VKOZ organiseerde dit samen met Maritiem Museum Rotterdam, Zuiderzeemuseum Enkhuizen, Het Scheepvaartmuseum Amsterdam en Museum Aan de Stroom Antwerpen. Er kwamen 230 deelnemers samen, zoals directeuren en ambassadeurs van maritieme musea van over de hele wereld. Het doel van het congres is om te zien hoe andere maritieme musea werken. Daarnaast delen de deelnemers kennis en ervaringen, netwerken zij en doen ze inspiratie op om mee te nemen naar ‘hun eigen’ maritieme museum.

live event

Congres

locatie

Nederland & België

deelnemers

230

Totaalaanpak

Totaalaanpak

5

kalender

7

Uniek congres, unieke aanpak

Het congres heeft in 2022 in Canada plaatsgevonden. Bij de aftrap van het congres in 2024 werd aangekondigd dat het ICMM congres in 2026 in Australië plaatsvindt. Een uniek congres als deze, waar het programma is verdeeld over vier musea, vergt een overzichtelijke organisatie. Zo is VKOZ in 2022 al begonnen met de organisatie! Aan alles wordt gedacht, zoals communicatie, registratie, hotels, sprekers, en partnerprogramma. Naast de logistieke zaken was  VKOZ verantwoordelijk voor het totaaloverzicht, het sociale programma en natuurlijk advies over het gehele event. Projectmanager Sanne is van te voren op locatiebezoek geweest bij de vier maritieme musea uit het programma in Nederland en België, om een mooi programma samen te stellen. Lees hier meer over haar roadtrip door de lage landen.

Inspirerend en actief programma

Op zondag registreerden de eerste 150 bezoekers zich bij Port Pavilion. Na het welkomstwoord en stoomschiptour, werd de middag afgesloten met een netwerkborrel. Op maandag en dinsdag vond het congres plaats in Maritiem Museum Rotterdam. De dagen werden gevuld met interessante plenaire sessies en break-out sessies. Er was zelfs een break-out sessie op de Geertruidaboot. Op woensdag ging het programma verder in het Zuiderzeemuseum Enkhuizen. De deelnemers waren druk met het programma vol activiteiten en workshops, zoals dijken bouwen met zandzakken en het weven van een net. Op de ferry bewonderden de deelnemers de Hollandse dijken. Op donderdag en vrijdag ging het programma verder in Amsterdam. Ze bezochten het Scheepvaartmuseum Amsterdam, dineerden op het mooie plein en verkenden de stad en de schepen. Een groot gedeelte van de deelnemers sloot het congres op zaterdag af bij het MAS in Antwerpen, om de tour door de lage landen compleet te maken!

Breakoutroom op de Geertruidaboot

"Thank you so much for all your hard work in advance and during the Congress. There was so much behind the scenes that we weren’t even aware of, and that you smoothed out along the way. THANK YOU."
Sally Archer - ICMM

Zoom in op:
Invitado. We hebben samengewerkt met onze partner Invitado. De deelnemers konden zich via het platform van Invitado aanmelden voor het congres en de sessies. Wij hebben hen ingehuurd voor de registratiemomenten en ook de betalingen verliepen via dit platform.

Wist je dat...
Reinier de bezoekers muzikaal vanaf zijn eigen bootje heeft ontvangen? Zij werden verwelkomd met een sleepboottour door Rotterdam, waar watermuziekkant Reinier hen enthousiast ontving met livemuziek óp het water.

Meer weten?
Bezoek de website van ICMM om meer te weten te komen over deze organisatie. Wist je dat dit een vereniging is van maritieme musea over de hele wereld?

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Underwater Minerals Conference

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Forum Dublin

INTERNATIONAAL CONGRES
Bericht openen
ECI roundtable utrecht

Erasmus Center for Innovation

ECI Roundtable
Erasmus Center for Innovation

New Business Roundtable in een nieuw jasje

Erasmus Center for Innovation (ECI), voorheen New Business Roundtable, is een Europees netwerk van executives in New Business Development en Innovation van bedrijven zoals Google, KPN, Rabobank, Royal Cosun, ASM, Boskalis, Damen, Bunge, NXP en AkzoNobel.

Jan van den Ende, professor Innovation and Technology Management bij Rotterdam School of Management aan Erasmus Universiteit Rotterdam is de initiatiefnemer hiervan. Vanaf 2018 organiseert VKOZ evenementen in samenwerking met Jan. In 2024 voor het eerst een congres onder de nieuwe naam ECI. Het stokje is overgedragen aan Murat Tarakci, professor Innovation Strategy bij Rotterdam School of Management aan Erasmus Universiteit Rotterdam.

Erasmus Center for Innovation ziet er iets anders uit. Leden kunnen namelijk kiezen voor twee verschillende pakketten: ECI Roundtable partnership of ECI Academic partnership, met als uitgangspunt samen met academici en studenten een mooiere toekomst te creëren.

live event

Congres

locatie

Utrecht

deelnemers

20

Totaalaanpak

Totaalaanpak

locatie

1

professors

3

Vier keer per jaar een evenement

Om de doelen van ECI te behalen, komen vier keer per jaar innovatiemanagers van bovengenoemde bedrijven bijeen. Dit gebeurt twee keer per jaar fysiek en twee keer per jaar online. Zo hebben we in april en oktober een fysiek evenement en in januari en juni een webinar. Professoren van grote universiteiten vertellen hun verhaal en delen kennis. Ook de leden kunnen spreker zijn op de evenementen.

Diverse onderwerpen worden besproken die relevant zijn voor de innovatiemanagers. Netwerken staat hierbij centraal, zodat ervaringen met elkaar gedeeld worden.

ECI Roundtable Utrecht

Het congres in april 2024 hebben wij georganiseerd in Utrecht, op de mooie locatie van Grand Hotel Karel V. Met het onderwerp "Agile portfolio management" zorgden we voor een interessant en informatief programma. Deze is samengesteld aan de hand van vijf sprekers met elk een ander onderwerp.

Er wordt gediscussieerd in breakout sessies, waar de innovatiemanagers onderwerpen vanuit het werkveld met elkaar delen. De pauzes in verschillende zalen zorgden ervoor dat de prachtige locatie, middenin het centrum, goed wordt gebruikt. Als afsluiting borrelden de deelnemers met elkaar tijdens een netwerkmoment onder genot van een drankje en borrelhapjes.

Karel 5

Karel V

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
De locatie Karel V in Utrecht. Een voormalig 14e eeuws klooster in het hart van Utrecht. Dit monumentaal pand heeft 13 zalen, goede gastronomie en verschillende tuinen en terrassen.

Wist je dat...
Wij 24/7 de event trends en ontwikkelingen in de gaten houden en delen deze in onze blogs? Neem een kijkje op onze inspiratiepagina voor tips en inspiratie.

Meer weten?
Bezoek de website van Erasmus Center for Innovation om meer te weten te komen over het initiatief.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

International Roundtable

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Forum Dublin

INTERNATIONAAL CONGRES
Bericht openen
Verbeteragenda Entree

Verbeteragenda Entree

Verbeteragenda Entree
Gemeente Rotterdam

Successen vieren met verschillende partners

Eind 2021 is de Verbeteragenda Entree opgeleverd; te weten een structurele samenwerkings-en verbeteragenda ten behoeve van de studenten Entree opleidingen (mbo-1). Na 2 jaar willen de MBO scholen en de Gemeente Rotterdam graag de uitkomsten presenteren.

Dit project behelst verschillende subprojecten en daarom ook verschillende contactpersonen. De wens hierbij vanuit de klant is om hier gestructureerd mee aan de slag te gaan. De gemeente Rotterdam heeft VKOZ events & communicatie gevraagd om te helpen met de organisatie en coördinatie van dit evenement.

Samen met de vier mbo-scholen Albeda college, Lentiz, STC en Zadkine, samenwerkingspartners uit regio Rijnmond en werkgevers worden de uitkomsten van het project 'Verbeteragenda Entree' gepresenteerd. Hierin wordt terug- en vooruitgeblikt, worden successen gevierd, partijen geïnformeerd over verschillende sub projecten en kennis gedeeld. Het is tevens belangrijk om de studenten een rol te geven.

live event

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

65

Totaalaanpak

Totaalaanpak

locatie

4

12

Een interactief programma

Zo hebben we de studenten een rol gegeven in het programma. VKOZ heeft een interactief programma met zorg opgesteld en vormgegeven met onder andere een rondetafelgesprek met studenten.

De interactiviteit met de zaal werd opgewekt door dagvoorzitter Jethro Bos, directeur van Zadkine. Hij vormde interactiviteit door gebruik te maken van de verschillende kleuren keycords en een ouderwetse Q&A. Hij hield tevens een gesprek met wethouder Versnel in een vorm van een interview, waarin de studenten belang hadden en ervaringen werden gedeeld.

De resultaten werden getoond in een video als opening van de ochtend. Hierna is het belangrijk om ook inhoud op te halen en hiermee vooruit te kijken. Dit werd gedaan door de mbo-scholen in samenwerking met partners in de vorm van een presentatie. Doelen werden opgesteld om deze in de toekomst te kunnen behalen.

De communicatie stond centraal

Tijdens de verzorging van het evenement was voornamelijk de communicatie erg belangrijk. Dit is geheel verzorgd door VKOZ in onder andere het uitnodigingstraject. Alle vormen van communicatie is geschreven door VKOZ, waarin het van belang was om alle belangrijke informatie juist over te brengen. Dit heeft geresulteerd in een opkomst van 65 deelnemers!

Daarnaast is alle input vanuit de mbo-scholen vertaald naar een compleet programma voor de ochtend. Hierin heeft VKOZ gezorgd voor de rode draad en is alles één geheel geworden. Dit is onder andere gedaan door het ontwerpen van de gehele presentatie. Door de presentaties van de mbo-scholen samen te voegen en alle algemene onderwerpen goed te verwerken, hebben alle onderwerpen één geheel gevormd.

Advies vanuit VKOZ was om een fotograaf voor professionele foto's in te zetten in plaats van een goodiebag. Foto's kunnen in de toekomst goed gebruikt worden in de communicatie.

Bekijk hier de behind the scenes video

"Wat een mooi event was het vanochtend! Super leuk om erbij te zijn."
Mayke Kuijpers - Zadkine Startcollege

Zoom in op:
Eén van de vier diensten van VKOZ: communicatie. Je kunt ons namelijk inzetten waar jij wilt! Neem een kijkje op onze website om te zien wat je kunt verwachten.

keycords

Wist je dat...
Je diverse kleuren keycords kunt gebruiken om zo de deelnemers van elkaar te onderscheiden? Zo zie je van een afstand al van elkaar wie waar bij hoort.

Meer weten?
Het STC is beschikt naast mbo-opleidingen ook over een zaal geschikt voor evenementen. Met aan de ene kant uitzicht over de haven van Rotterdam en de andere kant de skyline. Bezoek de website om meer te weten te komen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
Keynote speaker CIS Dublin

CIS Forum Dublin

Global Forum Dublin
Council of Interntional Schools

Deelnemers over de hele wereld komen bij elkaar

VKOZ organiseerde voor en samen met Council of International Schools het jaarlijkse Global Forum on International Admission & Guidance. Council of International Schools is een ledenorganisatie gericht op internationaal onderwijs. De leden zijn ook wel members te noemen en zijn de deelnemers op het Forum. Zij worden echt betrokken doordat de sessies ook door hen gegeven worden.

In 2023 hebben wij het Global Forum in de Ierse hoofdstad Dublin georganiseerd. Hiervoor hadden we het Convention Centre Dublin afgehuurd. Van 15 tot 18 november kwamen 900 internationale scholen en universiteiten uit 72 landen over de hele wereld bij elkaar.

live event

Congres

locatie

Dublin

deelnemers

900

Totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

46 

trinity bells

15

Elk jaar nieuwe toevoegingen

Het programma is elk jaar vergelijkbaar, maar we proberen telkens te verbeteren en elementen toe te voegen. Zo hadden we dit jaar 46 sessies met voor het eerst een 'wellbeing' sessie, een soort meditatieyoga, op vrijdagochtend. Er waren tevens drie beurzen, drie recepties: één genaamd 'First timers', één receptie in het Epic museum en een closing reception.

Ook dit jaar maakten we gebruik van de eventapp, waar alle informatie in te vinden was. Ook de app breiden we steeds meer uit en dit jaar hebben we er een element aan toegevoegd: de sprekers konden gebruikmaken van de app en een Q&A houden. De deelnemers konden in de app hun eigen schema samenstellen, plattegronden bekijken en alle andere informatie over het event vinden. Deelnemers konden ook connecten, want iedereen stond in de app.

 

 

Veel nieuwe extraatjes

Dit jaar hadden we heel wat extra's! Bij de opening hadden we een keynotespreker (Katrice horsley) uit Ierland, maar woont in zweden. Zij is een storyteller en vertelt hoe je dat in het werk of dagelijks leven kan gebruiken.

Ook hadden we voor het eerst een quiet room, welke speciaal gebruikt kon worden voor bijvoorbeeld bidden of mediteren. De Trinity Bells, een acapellagroep van 15 meiden van Trinity College, opende de closing met een typisch Iers nummer en een popsong.

Tijdens het evenement hebben we voor het eerst gebruik gemaakt van duurzame en recyclebare papieren naambadges (op advies van VKOZ) en stickers met pronounces. Hiermee gaf je aan hoe je aangesproken wilt worden.

Tijdens de afsluiting werden drie awards uitgereikt aan mensen die veel hebben betekend in het internationaal onderwijs. De (netwerk)beurzen hadden we dit jaar anders verdeeld. Zo stonden op één dag alle internationale scholen (verdeeld in regio's), zodat de universiteiten hen kunnen vinden. Over de overige beurzen waren de universiteiten verdeeld, omdat dit aantal te groot werd voor één dag.

Bekijk de behind the scenes video van het CIS Forum!

"It was such a well run event, providing great connections and information for so many of our members."
 Jane Larsson - Executive Director, Council of International Schools

Zoom in op:
Het Epic museum Dublin. Dit is een bijzonder museum in Dublin, die je tijdens je stedentrip goed kunt toevoegen aan je schema!

keycords

Wist je dat...
Je verschillende kleuren keycords kunt gebruiken, zodat je elkaar van een afstand al kunt herkennen. Zo hadden we bij dit evenement groene voor internationale scholen, blauwe voor universiteiten, oranje voor supporting members en witte voor het team.

Meer weten?
Bezoek de website van CIS om meer over hen te weten te komen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CIS Global Forum Vienna

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Forum Edinburgh

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Forum Barcelona

INTERNATIONAAL CONGRES
Bericht openen
Inntel Rotterdam

Underwater Minerals Conference

Underwater Minerals Conference
IMMS

51e editie vindt plaats in Rotterdam

Underwater Minerals Conference (UMC) is een jaarlijks internationaal forum met vertegenwoordigers uit meer dan 25 landen. Sinds 1970 brengt UMC de gemeenschap van belanghebbenden in de oceaanmineralen samen. Diverse belangrijke onderwerpen worden besproken tijdens dit jaarlijkse evenement. De 51e editie wordt gepresenteerd door de International Marine Minerals Society (IMMS) en vindt  plaats van 1 t/m 6 oktober 2023 in Rotterdam. VKOZ is gevraagd als PCO in Rotterdam voor dit congres.

live event

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

200

projectmanagement vkoz

Project

workshop

55

goodiebag vkoz - umc

200

Twee mooie locaties in Rotterdam

We hebben ervoor gekozen om het congres in het Inntel en Mainport Rotterdam te organiseren, zodat de deelnemers van over de hele wereld hier ook kunnen verblijven in het hotel. Tevens is het hotel centraal gelegen en zijn er voldoende eetgelegenheden in de buurt en mogelijkheden om vrije tijd in te delen. Met prachtig uitzicht over de skyline van Rotterdam volgen de 200 deelnemers gedurende de week de vele sessies op de 15e en 16e etage.

Op woensdag gaan de deelnemers naar het ss Rotterdam voor de banquet. Gedurende een borrel in de La Fontaine zaal konden de deelnemers posters presenteren en bekijken. Hierna verplaatsten de deelnemers zich naar de Odyssee zaal voor het diner. Het voor- en nagerecht werd met elkaar gedeeld en op elk bord lag een Rotterdamse souvenir.

 

Een uitje als afsluiter

Als afsluiting van de week, hebben de deelnemers op vrijdag een fieldtrip. 's Ochtends gaan de deelnemers aan boord op een schip om door de haven van Rotterdam te varen. Tijdens deze tocht zal de guide informatie vertellen over de geschiedenis van de haven en watermanagement.

Na de lunch zal de dag afgesloten worden met een tour door IHC Kinderdijk, waar de bouwfaciliteiten bekeken kunnen worden.

diner ss rotterdam

Odyssee zaal op het ss Rotterdam

"Thank you and the team for a brilliant conference. I found it one of the most
productive conferences for a long time."
Deelnemer - Underwater Minerals Conference

Zoom in op:
Inntel en Mainport Rotterdam. De centraal gelegen locatie biedt diverse mogelijkheden voor evenementen, met prachtig uitzicht over de skyline vanuit de panoramazaal! 

Wist je dat...
VKOZ als Personal Conference Organizer buitenlandse organisaties helpt met het organiseren van hun congres in Rotterdam? Bekijk onze pagina om meer te weten te komen.

Meer weten?
Bekijk de website van IMMS om meer te weten te komen over de sponsoring van het UMC.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

International Roundtable

INTERNATIONAAL CONGRES

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
week van de dienstverlening - gemeente rotterdam

Week van de Dienstverlening

Week van de Dienstverlening
Gemeente Rotterdam

Rotterdamse aftrap

De Week van de Dienstverlening staat in het teken van het beter en eenvoudiger maken van de gemeentelijke dienstverlening. Tijdens deze week geven gemeenten elkaar een kijkje in de keuken van de goede voorbeelden.

Voor de aftrap van de Week van de Dienstverlening vindt er een kick-off plaats in Rotterdam. In samenwerking met VKOZ heeft de Gemeente Rotterdam ervoor gekozen deze te laten plaatsvinden in het mooie Heinekengebouw in Rotterdam. Een mooie uitkomst om met trots een evenement te organiseren in de onlangs gerenoveerde zalen.

hybride conferentie

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

110

Totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

5

heinekengebouw rotterdam

1

Bereiken van zo veel mogelijk mensen

De deelnemers schreven zich in bij de inspiratiesessies die verspreid waren over twee rondes. Na de officiële opening van De week van de Dienstverlening, welke mensen vanuit huis mee konden kijken via de livestream, werden de deelnemers verdeeld over de subzalen. Hierin vonden inspirerende sessies plaats van verschillende sprekers.

Na de wissel naar de tweede ronde konden de deelnemers met elkaar netwerken tijdens een lekkere lunch met broodjes, zoetigheden en smoothies. Deze konden genuttigd worden op het dakterras van het Heinekengebouw!

Nieuwe manier van feedback vragen

Na de lunch verlieten de deelnemers het evenement met nieuwe inspiratie en informatie over de Week van de Dienstverlening. Met het achterlaten van hun keycord  in een bakje met een blije, neutrale of sombere smiley brachten ze hun stem uit over het evenement. Hierbij konden tops en tips genoteerd worden op het grote whiteboard. Aan het einde van dit klanttevredenheidonderzoek bleek dat alle deelnemers positief waren over het evenement en complimenten gaven aan de organisatie ervan. Inhoudelijke tips worden meegenomen naar het vervolg van de Week van de Dienstverlening.

Bekijk hier de behind the scenes video van het evenement

"Fijne bijdrage van VKOZ: structuur, oog voor details enzovoort. We zijn echt ontzorgd."
Peter van Schaik - Sr. Adviseur Dienstverlening

Klanttevredenheid

Zoom in op:
Een klanttevredenheids-onderzoek na afloop van je evenement, wat je op verschillende manieren kunt aanpakken. Op dit evenement konden de deelnemers hun keykord achterlaten en hiermee hun stem uitbrengen.
Hiernaast vroegen we hen om tips en tops te noteren op het whiteboard. Dit heeft goed gewerkt!

Wist je dat...
Je je evenement ook in het Heinkengebouw in Rotterdam kan laten organiseren? Met een grotere zaal voor het plenaire gedeelte en vijf subruimtes kunnen kleine congressen en andere evenementen hier plaatsvinden. Je kunt er tevens een audiotour door het gebouw volgen en een kijkje nemen in de shop!

Meer weten?
Bekijk de website van de Week van de Dienstverlening om meer te weten te komen over het beter en eenvoudiger maken van de gemeentelijke dienstverlening. 

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
de rechtspraak dag voor de leidinggevenden

De Rechtspraak

Dag voor Leidinggevenden
De Rechtspraak

Centrale locatie voor leidinggevenden uit het hele land

De Rechtspraak beschermt rechten en vrijheden. Ze komt op voor de democratische rechtsstaat, zorgt voor een goede toepassing van het recht en voor beslissingen door onafhankelijke, onpartijdige, integere en deskundige rechters.

Elk jaar vindt de Dag voor Leidinggevenden plaats, dit jaar in Maarssen. Er is gekozen voor een centrale en unieke locatie, rekening houdend met duurzaamheid. De Rechtspraak heeft aan VKOZ gevraagd om het evenement van A-Z te organiseren, inclusief het vinden van alle sprekers en samenstellen van het inhoudelijke programma. Hierbij was het doel om hen maximaal te ontzorgen.

live event

Congres

locatie

Maarssen

deelnemers

200

Totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

8

Theatervoorstellingen

2

Deelnemers verbinden met inspiratie en humor

Het is voor De Rechtspraak belangrijk om aandacht te geven aan duurzaamheid: wij hebben hiermee rekening gehouden door de keuze voor de locatie, catering en het gebruik van openbaar vervoer met het inzetten van pendelbussen. Daarnaast is interactiviteit belangrijk doordat in twee jaar het fysieke contact nauwelijks heeft plaatsgevonden. Tussen zowel bestaande als nieuwe collega’s hebben we dit op een verrassende manier met veel humor bereikt. Ook de loungesetting op de locatie helpt hierbij, wat het contact stimuleert en tevens mogelijkheden voor buitenactiviteiten biedt. Bijvoorbeeld het schermen en de drakenbootrace.

De improvisatieacteurs hebben hier voor een groot gedeelte aan bijgedragen: ze zorgden naast een leuk ontvangst voor het verbinden van mensen met veel humor. Er is gekozen voor inspirerende onderwerpen gedurende de acht workshops over de hele dag waarvan er zes binnen en twee buiten plaatsvonden. De gastspreker van deze dag was Karim Benammar met als onderwerp van zijn presentatie 'Radicaal anders denken', wat niet alleen heel inspirerend maar ook humoristisch en verbindend was. Hij deed zowel de opening als de afsluiting, samen met de improvisatieacteurs.

Inspirerende en interactieve keynote spreker

Tijdens de opening in de plenaire zaal hebben deelnemers kaartjes ingevuld naar aanleiding van vragen van Karim. Deze zijn doorgenomen en buiten opgehangen zodat iedereen ze kon lezen. Bij de plenaire afsluiting zijn de kaartjes besproken en kwamen er inspirerende antwoorden uit. Dit was een leuke manier om inhoud op te halen.

De deelnemers vonden het een geslaagde dag met een combinatie van workshops met veel informatie en sportiviteit. We hebben optimaal gebruik kunnen maken van de locatie door het prachtige weer: deelnemers konden buiten lunchen en de twee workshops die buiten plaatsvonden. De improvisatieacteurs hebben veel deelnemers kunnen verbinden en nieuwe mensen hebben elkaar leren kennen. De Rechtspraak hoopt het evenement jaarlijks te kunnen organiseren op net zulke mooie locaties als InnStyle.

Bekijk hier de behind the scenes van het evenement

"Met dank aan Marjolein van Rosmalen, die achter de schermen zorgde dat alles goed geregeld werd.
De reacties en het plezier van iedereen maakte het een heerlijke dag!"
Marlies Rijnbergen - De Rechtspraak

Innstyle maarssen

Zoom in op:
Innstyle. Een evenementenlocatie waar zowel binnen als buiten mogelijkheden zijn, centraal ligt en toch in de natuur.

Drakenbootrace

Wist je dat...
Je een drakenbootrace kunt doen als activiteit voor teambuilding? Je leert goed samenwerken en het is nog eens leuk ook!

Meer weten?
Bekijk de website van de Rechtspraak om meer te weten te komen over rechtbanken, -zaken, de procedures ervan en nog veel meer.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
CIS global forum virtueel

CIS Global Forum Virtual

CIS Global Forum Virtual
Council of International Schools

Ieder jaar een andere Europese stad

Council of International Schools, aangeduid als CIS, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Om deze leden bij elkaar te brengen, worden congressen op verschillende locaties georganiseerd. Dit gebeurt elk jaar in een andere stad en wij hebben er een aantal mogen organiseren. Begin 2020 is dit vanwege Covid omgezet naar een online global forum. Hierbij hebben we meegekeken naar verschillende mogelijkheden voor zowel een online als hybride evenement.

online evenement

Congres

locatie

SpotMe

deelnemers

1100

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

klok

24

kalender

3

Tijdsverschil als grote uitdaging

Vanwege de inmiddels circa 1100 deelnemers uit meer dan 115 landen was het tijdsverschil tijdens dit online evenement de grote uitdaging. Daarom heeft CIS gekozen voor een geheel online evenement in plaats van hybride. Tijdens verschillende brainstormsessies hebben we gekeken naar software, waar de focus in 2020 vooral lag bij de juiste vorm en welke platformen daarbij werden gebruikt voor het uitgebreide programma.

Er is hierbij uiteindelijk gekozen voor het platform SpotMe, wat veel op een facebookervaring lijkt. Hetzelfde live programma was omgezet naar online, dus echt één op één. Dit betekent dat we tijdens drie dagen een plenaire opening en afsluiting, 50 sessies, 60 workshops, 2 beurzen en een awarduitreiking hadden.

Interactiviteit vormde het evenement

We hebben tijdens de evaluatie gevraagd naar feedback over het online global forum, waaruit bleek dat de virtuele hangouts populair waren onder de deelnemers.

Daarom legden we de focus in 2021 meer op inhoud en interactiviteit zoals de mogelijkheid om één op één afspraken te maken met andere deelnemers en er was meer fun met virtual social activities.

CIS online community

De online community van CIS

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS Global Forum

Zoom in op:
Het platform SpotMe, waar wij gebruik van hebben gemaakt tijdens het event. Bekijk alle mogelijkheden van het platform op de website. 

Wist je dat...
Het lastig is om een online programma samen te stellen wat voor iedereen interessant is? Lees ons blog met 10 tips voor een afwisselend programma.

Meer weten?
Bezoek de website van CIS om meer over hen te weten te komen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CIS Global Forum Vienna

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Forum Edinburgh

INTERNATIONAAL CONGRES
Bericht openen
Karel 5 Utrecht

New Business Roundtable

Congressen, seminars en webinars
New Business Roundtable

Even over de New Business Roundtable

De New Business Roundtable is een Europees netwerk van executives in New Business Development en Innovation van bedrijven zoals Google, KPN, ING, Arcadis, Eneco, AkzoNobel, Achmea, IBM, Arcadis, Damen, Boskalis en Philips.

Jan van den Ende, professor Innovation and Technology Management bij Rotterdam School of Management aan de Erasmus Universiteit is de initiatiefnemer hiervan. VKOZ organiseert vanaf 2018 de evenementen van New Business Roundtable. Zo vindt er twee keer per jaar een congres plaats en drie keer per jaar een seminar.

live event

Congres

locatie

Nederland

deelnemers

30

Totaalaanpak

Totaalaanpak

locatie

9

professors

29

Twee keer per jaar een congres

Het congres wordt elk jaar in april en oktober georganiseerd, waarbij we ook in coronatijd deze congressen op een veilige manier hebben kunnen organiseren. Elke keer hebben de congressen andere onderwerpen, zoals Agile portfolio management, Ecosystem innovation en Scaling up innovation projects. Inmiddels hebben we een vaste locatie voor het congres, namelijk Karel 5 in Utrecht. Dit prachtige historische pand is op loopafstand van Utrecht Centraal station, maar het lijkt alsof je je begeeft op een landgoed.

Het doel van elk congres is om 'lessons learned' met betrekking tot de onderwerpen te delen, gebaseerd op diepgaande discussies naar aanleiding van bestaande cases van de deelnemers. De ochtend begint met een plenair gedeelte en gastsprekers van (inter)nationale universiteiten. Na de lunch wordt de groep opgedeeld in diverse werkgroepen in verschillende zalen, geleid door academici. De dag wordt afgesloten met een receptie in de mooie binnentuin.

Drie keer per jaar een andere locatie voor een seminar

De seminars worden het gehele jaar gehouden op diverse locaties zoals CIC in Rotterdam, Media Plaza, Creative Valley en Jaarbeurs in Utrecht. Elke keer verschilt het onderwerp en is er een andere academische gastspreker aanwezig. Namen zoals Professor Frank Piller uit Duitsland, Erkko Autio uit Engeland en Professor Ashish Sood uit Californië, Verenigde Staten zijn voorbijgekomen. Het doel van de seminars is het uitwisselen van ervaring op een interactieve manier. De deelnemers doen namelijk opdrachten waarin vertrouwelijke informatie wordt besproken, uiteraard op een veilige plek. De bijeenkomsten worden afgesloten met een netwerkborrel, zodat deelnemers met elkaar kunnen praten op een informele manier.

CIC Rotterdam

NBR webinar VKOZ

Een webinar is een online seminar

Het delen van kennis in de vorm van een webinar

Hier heeft VKOZ gebruik van gemaakt vanwege de coronamaatregelen. Het concept is omgezet naar een interactief onlineprogramma. De academische sprekers gaven in hun presentatie veel aandacht aan polls en Q&A’s.

Na de presentaties werd de groep opgesplitst in kleinere groepen voor een breakout-sessie en plenaire terugkoppeling. We hebben gekozen voor kleinere groepen zodat deelnemers met kennis en handvatten weer aan de slag kunnen. Professor Jan van den Ende faciliteerde hierna het online netwerken op een actieve manier door vragen stellen en mensen in contact te brengen.

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
De locatie Karel 5 in Utrecht. Een voormalig 14e eeuws klooster in het hart van Utrecht. Dit monumentaal pand heeft 13 zalen, goede gastronomie en verschillende tuinen en terrassen.

Keycords NBR

Wist je dat...
Wij keycords met twee haakjes in de huisstijl van New Business Roundtable gebruiken? Handig! En met een papieren naambadge is deze ook nog milieuvriendelijk.

Meer weten?
Bekijk alle onderwerpen en events op de website van New Business Roundtable.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
Congres gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam

Congres Stop Ondermijning!
Gemeente Rotterdam

Leer met en van collega’s

Ondermijning is een steeds groter thema in de politiek en de media. Veel collega’s binnen de Gemeente Rotterdam hebben hiermee te maken en om dit onderwerp meer onder de aandacht te brengen heeft de gemeente in samenwerking met VKOZ een congres georganiseerd met als thema: ‘Stop Ondermijning!’.

Dit gebeurde door het delen van kennis voor én door collega’s in verschillende workshops. Hierbij was het doel van de Gemeente Rotterdam om door middel van informatieve en interactieve workshops de clusters met elkaar te verbinden. Plus Henny Schilders als gastspreker tijdens de plenaire opening.

live event

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

200

Totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

11

container

1

Een Rotterdams tintje

VKOZ heeft hieraan bijgedragen door een eigen ontwikkelde app te gebruiken tijdens het event: de OndermijningsTour. De deelnemers verdienden hierin punten door vragen te beantwoorden en bij te dragen aan de klaag- en jubelmuur. Hiermee konden zij leuke Rotterdamse prijzen winnen. Ook was het programma, de plattegrond en persoonlijk workshopschema te vinden in de app en was het een ideale tool om data mee op te halen.

Burgemeester Aboutaleb deed de opening en heeft in zijn toespraak een interne app gelanceerd. Om het event nog leuker te maken waren de improvisatieacteurs Michel en Mascha aanwezig. Zij zorgden onder andere voor interactie, steunden de dagvoorzitter Ernst Pols (van het OM) en assisteerden bij de opening en afsluiting.

Het congres vond plaats op een typisch Rotterdamse locatie: De Kuip. De 11 workshops, lunch, borrel en het plenaire gedeelte vonden plaats in de ruimtes van het Maasgebouw. Toch was dit niet genoeg, waardoor we creatief moesten zijn en besloten we een aantal workshops zelfs in de gastenkleedkamer en in de perszaal plaats te laten vinden! Buiten was er ook genoeg te doen. Zo stond er een hennepcontainer en scanbus.

Het begin van nóg meer leren

Het congres werd afgesloten door André Vervooren. Er was een prijsuitreiking, waar onder andere Hedone sweatshirts werden uitgereikt; het kledingmerk opgericht door Marco den Dunnen. Van hetzelfde merk ontvingen alle workshopgevers een mooie canvas tas.

Het event was erg geslaagd en aan de hand van een videoverslag en evaluatie uit de game is het de bedoeling dat het event tweejaarlijks gehouden zal worden. Dit zal voor meerdere mooie samenwerkingen leiden.

Bekijk hier de Behind the scenes video

"VKOZ levert veel kwaliteit bij de organisatie van evenementen."
Gemeente Rotterdam

Zoom in op: 
De Improvisatieacteurs. Ben je benieuwd wie de improvisatie-acteurs zijn en wat ze precies doen? Lees hun eigen blog waarin ze zichzelf voorstellen!

Wist je dat...
Bij ondermijning de onder- en bovenwereld met elkaar vermengd raken? Criminelen maken namelijk gebruik van legale bedrijven en diensten om illegale activiteiten te volbrengen.

Meer weten?
Bekijk deze eventlocatietip over het organiseren van een evenement in De Kuip.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
HTC Eindhoven

International Roundtable

International Roundtable
Erasmus University

Duitsland komt naar Nederland

International Roundtable is een initiatief van Professor Jan van den Ende, dat hij samen met VKOZ in 2019 heeft opgezet. Dit congres was een samenvoeging van De New Business Roundtable en de RWTH Aachen, Duitsland. Innovatiemanagers van bedrijven zoals KPN, Eneco, Google, Ford, Vodafone, Bayer en Miele waren hier uitgenodigd. Door deze twee groepen samen te voegen, was het voor de deelnemers interessant om met andere bedrijven te sparren.

logo New Business Roundtable
live event

Congres

locatie

Eindhoven

deelnemers

30

Totaalaanpak

Totaalaanpak

tourguide

1

2 landen

2

Speeddaten, maar dan op een andere manier

New Business Developers uit diverse branches kwamen op de High Tech Campus in Eindhoven bij elkaar om kennis en ervaringen te delen. Collaboration for Innovation in Times of Industry 4.0 was het onderwerp van dit congres. Externe sprekers van bedrijven en academici zoals Frank Piller, Michael Bösinger en Aristedis Katsiorchis deelden hun verhaal met de deelnemers.

Naast de diverse presentaties en breakout sessies, hebben de deelnemers op een zakelijke manier gespeeddatet. Zo leerden zij elkaar in een hele korte tijd kennen op zakelijk gebied. Ook vond er een uitgebreide lunch op de campus plaats, waarbij de deelnemers zelf konden kiezen waar ze gingen eten. De dag werd afgesloten met een receptie.

Innovatieve locatie voor het netwerken

Het Conference Center biedt een unieke, innovatieve en duurzame locatie op de slimste vierkante kilometer van Europa. De ideale locatie voor dit event. De deelnemers werden ook rondgeleid op de campus door Cees Admiraal. Het heeft diverse zalen en lobbies, een inhouse Starbucks en diverse restaurants.

Het programma bood genoeg mogelijkheden om te netwerken tijdens dit congres, zodat de deelnemers gelegenheid hadden om met nieuwe bedrijven in contact te komen. Door het grote succes gaan we dit congres elke twee jaar te organiseren. In 2021 heeft VKOZ het programma vertaald naar een interactief online congres.

Breakout sessies

Breakout sessies gedurende de dag: deelnemers gingen in groepjes aan de slag

Zoom meeting

Met het platform Zoom werd het online congres waargemaakt

Ook online een groot succes

Wegens groot succes werd het congres in principe na 2 jaar weer in Eindhoven georganiseerd. Helaas is deze verplaatst naar een online congres vanwege de coronamaatregelen. Tijdens deze middag konden verschillende leden een eigen businesscase presenteren en gaf Fred Langerak een presentatie. Dit werd gevolgd door verschillende break-outsessies in virtuele kamers. Ondanks de onlineversie konden alle deelnemers toch met elkaar netwerken. Deze onlineversie beviel goed bij alle deelnemers en wij zullen het evenement blijven organiseren: jaarlijks een online congres of twee jaarlijks in Eindhoven.

Weer een fysieke bijeenkomst in Eindhoven

Na het congres van de International Roundtable in 2021 te hebben vertaald naar een online programma, heeft het congres op 26 september 2023 weer op de High Tech Campus Eindhoven plaatsgevonden met als thema Ecosystem Innovation.

Gedurende deze dag konden de uitgenodigde innovatiemanagers van grootbedrijven als Boskalis, Damen Shipyards, Rabobank en NXP Semiconductors met elkaar sparren. Dit kon tijdens het zakelijk speeddaten en tijdens de diverse opdrachten van de sprekers Prof. Frank Piller, Prof. Murat Tarakci, Wendy van Buren en Wouter Leten. Er is tevens een bezoek geweest aan NXP op de High Tech Campus. Een ideale gelegenheid om veel informatie op te doen!

Zakelijk speeddaten

Deelnemers konden tijdens het zakelijk speeddaten met elkaar sparren over innovatie

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
High Tech Campus Eindhoven. Een goede evenementenlocatie voor congressen als deze.

speeddaten

Wist je dat...
Zakelijk speeddaten een goede manier is om elkaar in korte tijd goed te leren kennen? Met veel humor en een belletje werkte dit erg goed. Probeer het eens uit!

Meer weten?
Bekijk wie Professor Frank Piller is en wat hij doet.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
CIS global forum wenen

CIS Global Forum Vienna

Global Forum Vienna
Council of International Schools

Deelnemers over de hele wereld komen samen

VKOZ organiseerde voor en samen met Council of International Schools het jaarlijkse Global Forum on International Admission & Guidance. In 2018 hebben wij dit in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen georganiseerd. Hiervoor hadden we het Austria Center Vienna afgehuurd. Van 7 tot 9 november kwamen 900 internationale scholen en universiteiten uit 116 landen over de hele wereld bij elkaar.

live event

Congres

locatie

Wenen

deelnemers

900

Totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

42

piano

1

De mooiste locatie van Oostenrijk

Om de deelnemers een divers programma te bieden, hebben we onder andere het volgende georganiseerd: een muzikale opening, 42 diverse workshops, twee beurzen, drie prijsuitreikingen en drie netwerkrecepties. Eén van deze recepties organiseerden wij in Das Rathaus. Dit prachtige monument is gebouwd tussen 1872 en 1883. De bezoekers werden hier naartoe vervoerd per bus vanaf het Austria Center Vienna. In de Festivalzaal van 71 meter lang en bijna 20 meter hoog werd de openingsreceptie gehouden. Ook trad de band van Michaela Rabitsch op: zangeres, componiste en beste vrouwelijke jazztrompettist van Oostenrijk!

We hadden contracten afgesloten met verschillende hotels door de hele stad. Het ACV ligt vlak bij een metrostation. Wanneer de deelnemers hier uitstapten, werd het meteen duidelijk welke kant zij op moesten door de led schermen op het station en de stickers op straat in eventbranding van CIS.

Vergroot je impact met een eventapp

Voor dit event hadden we een app ontwikkeld zodat deelnemers zicht hadden op onder andere het uitgebreide programma en de plattegrond. Deelnemers konden in de app onder andere met elkaar connecten en chatten. Het was ook mogelijk om foto’s te delen op social media, welke te zien waren op het event. Deelnemers kregen ook verschillende meldingen vanuit de app. Daarnaast kon er data opgehaald worden waarmee de ROI bepaald kon worden na afloop van het event.

Wij besteedden veel aandacht aan de communicatie: voor, tijdens en na het event. De onlinecommunicatie werd getoond op een groot scherm waar ook de tijdlijn van Facebook en Twitter op te zien was. Wanneer deelnemers een foto postten, was dat op het scherm te zien. De communicatiemedewerkers waren actief bezig om hier gebruik van te maken door content te delen op social media. We vroegen mensen daarnaast om leuke foto’s te maken met de shoebag, welke wij als gadget weggaven aan alle deelnemers. Wij van VKOZ zijn trots dat wij dit grootse event mochten organiseren voor CIS.

Bekijk hier de slideshow voor een impressie van CIS

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS Global Forum

Zoom in op:
Austria Center Vienna, het grootste en eerste groene conferentiecentrum van Oostenrijk. Deze grenst aan het 
Vienna International Centre, het hoofdkantoor van veel VN-agentschappen in Wenen.

VKOZ communicatie app

Wist je dat...
Je de impact van je event kan vergroten door middel van de eventapp? Zo laat je bezoekers van je event ook online deelnemen en verloopt veel soepeler.

Meer weten?
Lees ons blog over het inspireren van mensen met een sterk communicatieplan. 

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
CIS forum barcelona

CIS Forum Barcelona

CIS Forum Barcelona
Council of International Schools

Een gevarieerd driedaags programma

VKOZ organiseerde het CIS Forum Barcelona: een jaarlijks terugkerend internationaal evenement voor bezoekers om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en te leren over de huidige trends. CIS, Council of Internationaal Schools, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Het evenement duurde drie dagen waar we een speciaal programma voor hadden ontwikkeld. Zo hadden we onder andere twee beurzen, 50 workshops, twee netwerkborrels en een award uitreiking georganiseerd. Daarnaast hadden we ook verschillende contracten afgesloten met hotels in de stad.

live event

Congres

locatie

Barcelona

deelnemers

800

Totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

50

eventapp

1

Veel uitdagingen, maar toch een groot succes

Wij organiseerden het congres in het conferentiecentrum in het Fira Barcelona Montjuic. Deze werd in 1929 gebouwd voor de EXPO en is gelegen in het centrum, vlak bij de beroemde Magic Fountains. Inmiddels is de locatie herbouwd en wordt het gebruikt als conferentiecentrum. Een grote uitdaging hierbij was het verdelen van de grootste hal in twee delen. De deelnemers hadden hier eerst een uitgebreide zittende lunch met meteen daarna de beurs met minimaal 400 standhouders. Niet elke locatie is geschikt voor een congres als deze aangezien we naast de plenaire zaal, ook een grote hal en tien break-outzalen nodig hadden. Dankzij ons event designplan paste alles gelukkig toch. Door onder andere bij de lunch rekening te houden met verschillende uitgiftepunten en alvast een aantal koude gerechten al op tafel te zetten.

Veel aandacht voor interactiviteit

We hadden tijdens het event veel aandacht voor de communicatie, zoals de branding. De bezoekers zagen buiten al dat de hele gevel in de speciale eventbranding van het forum was.

Met voor het eerst dat jaar een speciale eventapp, hadden we veel aandacht voor interactiviteit. Daarnaast besteedden we hierbij veel aandacht aan nieuwsbrieven, social media en een message board. Dit bord stond midden in de centrale hal en iedereen kon hier reageren op stellingen of berichten achterlaten. De communicatiemedewerkers waren druk bezig op social media om bezoekers te activeren. Daarnaast hadden we in de entree een groot digitaal bord waar we gedurende drie eventdagen allerlei berichten op toonden.

CIS forum barcelona

Het eerste CIS Forum waarbij de eventapp, mede ontwikkeld door VKOZ, is gebruikt!

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS

Zoom in op:
Het vervullen van de behoeften van bezoekers. Lees ons blog om hier meer over te weten te komen.

message board

Wist je dat...
Het message board een leuke manier is om feedback van je deelnemers te krijgen door middel van bijvoorbeeld stellingen?

Meer weten?
De locatie Fira Barcelona Montjuic is zeer geschikt voor allerlei internationale evenementen. Bekijk wat de mogelijkheden zijn!

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CIS Global Forum Vienna

INTERNATIONAAL CONGRES

International Roundtable

INTERNATIONAAL CONGRES
Bericht openen
CIS Forum Edinburgh

CIS Forum Edinburgh

CIS Forum Edinburgh
Council of International Schools

Begin van meerdere samenwerkingen

Council of International Schools, aangeduid als CIS, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Om deze leden bij elkaar te brengen, worden congressen op verschillende locaties georganiseerd. Dit keer in Edinburgh, Schotland. Deze editie in 2015 is voor het eerst georganiseerd door VKOZ. We kregen hier de opdracht om het bestaande evenement herkenbaar te laten, maar vernieuwende elementen toe te voegen. We hebben hiermee onze blauwdruk gezet voor het organiseren van toekomstige forums. Waar we in Edinburgh nog 800 bezoekers hadden, is dit inmiddels opgelopen tot 1200.

live event

Congres

locatie

Edinburgh

deelnemers

800

Totaalaanpak

Totaalaanpak

CIS event app

1

Catchbox

8

Vernieuwend met een eventapp

Het jaarlijks terugkerend, internationaal evenement heeft als doel om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en te leren over de huidige trends en duurt in totaal drie dagen. Gedurende het event hadden we twee beurzen, 50 workshops, een netwerkborrel en award uitreiking. Het programma was tijdens dit forum voor het eerst te vinden in de eventapp. Hiernaast hadden we nog wel het bestaande programmaboekje, geheel in de eventbranding.

Communicatie tijdens dit event was erg belangrijk, waarvoor we hebben samengewerkt met de communicatieafdeling van het CIS. Dit was dan ook een onderdeel van ons eventdesignplan, waarbij we keken naar de verschillende elementen die belangrijk zijn voor de beleving en duidelijkheid op locatie voor de bezoeker.

Niet alleen een event, maar ook een stedentrip

De locatie van het conferentie center was midden in de stad, wat erg uniek is. We spreidden de registratie door beurshouders hun spullen de dag voor het event neer te laten zetten en mensen die nauw betrokken waren eerder te registreren. Het vertrouwde, maar vernieuwend congres verliep soepel door de faciliteiten en het CIS was zo tevreden dat het forum in 2017 is herhaald in Edinburgh.

Tijdens het event is er veel gebruik gemaakt van de informatiebalie van de stad. Mensen konden met de verkregen informatie en kortingsbonnen het event combineren met een stedentrip.

CIS forum edinburgh

De toenmalige directeur heette iedereen welkom op het forum.

"You left the forum in a stronger place than where you found it."
Nunana Nyomi - Council of International Schools

Zoom in op:
De communicatie tijdens je event. Lees ons blog over het opnemen van je communicatie gedurende je event, om zo uiteindelijk inhoud op te kunnen halen.

Wist je dat...
Je een microfoon in de vorm van een kubus kunt branden om deze het publiek in te gooien? Zo'n microfoon heet een catch box en kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden.

Meer weten?
Het Edinburgh International Conference Center ligt midden in de stad en is een gezellige en functionele locatie. Wist je dat de locatie break-out rooms kan creëren door de wanden te verplaatsen? Bekijk de video over deze ruimte.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CIS Forum Barcelona

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Global Forum Vienna

INTERNATIONAAL CONGRES
Scroll naar boven