Bericht openen
TL serious game

Serious Game ‘Wie Helpt?’

Serious game 'Wie Helpt?'
TanteLouise

TanteLouise maakt zich sterk

TanteLouise maakt zich sterk om ouderenmishandeling tegen te gaan. Dit omdat ouderenmishandeling vaker voorkomt dan we denken; ongeveer 1 op de 20 ouderen heeft hiermee te maken. TanteLouise wil dit probleem graag aanpakken en ze zijn goed in het signaleren ervan. Hierbij hebben zij wel hulp nodig. Dit zal gebeuren aan de hand van de Serious Game ‘Wie Helpt?’ in de vorm van nationale publiciteit. ‘Publiciteit is aandacht van de media waarbij iets bekend wordt gemaakt’. Deze is ontwikkeld om ouderenmishandeling sneller te leren signaleren. De game wordt gebruikt als leermiddel voor eigen medewerkers, maar kan breed worden ingezet. In een jaar tijd is deze app samengesteld en zou moeten werken voor alle organisaties en doelgroepen.

 

live event

Congres

locatie

Bergen op Zoom

deelnemers

400

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

communicatie VKOZ

Communicatie

Game console

1

Een evenement als onderdeel van een grotere campagne

Voor de lancering van de game was een congres georganiseerd. Hierbij zouden onder andere zorginstellingen uitgenodigd worden en zou er ook gefocust worden op scholen. De doelgroep hierbij was groot, maar voor iedere subdoelgroep was een toolkit ontwikkeld. De game werd onder de aandacht gebracht bij verschillende organisaties, wat tevens het doel van ons designplan en uitnodigingstraject was. Het evenement was de kern van de campagne en dit moest iets vertellen en laten zien met content en impact waar de mensen en media over willen praten en willen delen.

Dag van de Sociale Rechtvaardigheid

Op 20 februari 2020 was de dag van de sociale rechtvaardigheid en op deze dag vond ook het congres plaats. Een mooi moment om het congres te organiseren. Het bewustzijn over ongelijkheid, werkloosheid, sociale uitsluiting en armoede wordt namelijk op deze dag vergroot.

Voor de publiciteit heeft VKOZ de communicatiestrategie en het event design opgezet inclusief contentformat, uitnodigingstraject en toolkits. Patricia heeft verschillende mooie interviews geschreven welke gebundeld zouden worden in een verhalenboek.

Theater De Maagd

"De beste zorg, waar thuis ook is."
TanteLouise

Zoom in op:
Patricia van RedFactor, onze vaste tekstschrijfster van VKOZ! Zij schrijft ook onze webteksten. Lees meer over Patricia in haar blog.

Wist je dat...
Je VKOZ ook alleen in kunt zetten voor een publiciteitscampagne? Bekijk de pagina communicatie voor meer informatie.

Meer weten?
Bekijk de website van TanteLouise om meer informatie te vinden.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
Koning Zuidplas Theatertour

Gemeente Zuidplas

Koning Zuidplas Theatertour
Gemeente Zuidplas

Dochters van de koning strijden om de eer

Theatertour Gemeente Zuidplas werd georganiseerd om de vier dorpen die met elkaar één gemeente vormen, te verbinden. VKOZ is door Hans Heesterbeek gevraagd om de productie van dit event, ook wel Koning Zuidplas Theatertour, te regelen. Het is een groot openluchtspektakel met onder meer theater, muziek en dans. De verhaallijn van Koning Zuidplas is als volgt: de koning regeert de gemeente, maar is moe. Hij zoekt opvolging en laat zijn vier dochters, prinsessen, strijden om die eer. Zij mogen zich presenteren in alle vier de dorpen.

live event

Parade

locatie

Zuidplas

deelnemers

43.000

productie VKOZ

Productie

Dorp

4

1

Een evenement dat mensen met elkaar verbindt

In elk dorp werd gevraagd aan lokale verenigingen om een optreden te verzorgen. Hierbij gaven amateurs in elk dorp een professioneel optreden, wat een onderdeel was van het complete optreden. Daarbij konden inwoners van andere dorpen meekijken op grote videoschermen. Ook kon het publiek meerijden met een speciale cabriobus.

Er ontstaat een probleem, want in het verhaal krijgen de zussen gaandeweg ruzie. De prins van Oud-Verlaat kan dit niet oplossen, waardoor Bert van Leeuwen, EO-presentator van Het Familiediner, bijspringt.

Het Familiediner

In Nieuwerkerk aan den IJssel vond Het Familiediner aan een lange tafel in De Dorpsstraat plaats. Winkeliers in deze straat verzorgden dit afsluitende diner, wat zorgde voor een feest in het dorp. Bert van Leeuwen legde op deze manier de ruzies van de zussen bij. De vier dorpen zijn door deze parade nader tot elkaar gekomen.

Bekijk de samenvatting van de Koning Zuidplas Theatertour

"Bij elkaar komen is een begin
bij elkaar blijven is vooruitgang
met elkaar samenwerken is succes."
Henry Ford

Zoom in op:
Eén van de vier diensten van VKOZ: productie. Bekijk onze pagina om erachter te komen hoe het inzetten van deze dienst werkt.

Hans heesterbeek

Wist je dat...
VKOZ eerder heeft samengewerkt met Hans Heesterbeek voor de productie van het CHIO Rotterdam in het Kralingse bos? 

Meer weten?
Lees ons blog over hoe je sponsoren aantrekt bij je evenement. Een theatertour als deze kan namelijk niet georganiseerd worden zonder sponsoren.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Serious Game ‘Wie Helpt?’

NATIONALE PUBLICITEIT

MKB Ledenfestival

NETWERKEVENT
Bericht openen
Mobike Rotterdam promotie

Mobike Rotterdam

Mobike Rotterdam
Mobike

Rotterdamse primeur van Mobike in Nederland

Mobike, ’s werelds eerste en grootste aanbieder van deelfietsen, startte in november 2017 met een pilot in Rotterdam. Hierbij werd gekozen voor een gefaseerde aanpak, waarbij in eerste instantie 150 fietsen werden geplaatst. Het doel van de pilot was om het gebruik van de hightech fietsen intensief te monitoren, op basis waarvan de opzet zoveel mogelijk kon worden afgestemd op de wensen van de gebruikers en andere belanghebbenden in Rotterdam. Mobike heeft gekozen voor Rotterdam vanwege het internationale en ondernemende karakter van de stad en de no-nonsense mentaliteit. Daarnaast werkt Mobike goed samen met de gemeente en andere belanghebbenden, om rekening te houden met de verschillende belangen en de lokale wensen.

mobike logo
live event

Promotie

locatie

Rotterdam

deelnemers

500

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

VKOZ projectmanagement

Project

kerstmuts

200

Oranje merchandise door de hele stad

VKOZ was benaderd door Public Matters uit Den Haag, ‘een public affairs & lobbyadviesbureau dat is gespecialiseerd in beleidsbeïnvloeding en strategische communicatie’. Zij waren op zoek naar een lokale partner om de Mobike fietsen te lanceren in Rotterdam en hebben ons tevens in contact gebracht met het International Expension team van Mobike uit Londen, met wie wij hebben samengewerkt. Omdat wij toen nog een kantoor midden op de Coolsingel hadden, was dit de ideale plek om een promotiedag te starten, welke op 23 december plaatsvond.

We hadden via een ander bedrijf een promotieteam samengesteld dat door de stad reed op Mobike deelfietsen. Zij deelden kerstmutsen en andere giveaways uit, zoals coupons voor 20 gratis ritten om de Mobike fiets uit te proberen.

Mobike gaat viral met #MobikeSanta

Ook gingen we online te werk om de deelfietsen te promoten: er liep via social media een #MobikeSanta actie, waarmee deelnemers kans maakten op een jaar lang gratis fietsen. De promotie leverde ook mooie foto’s van Rotterdam op! Het team had een social media frame, waar iedereen die iets kreeg op de foto ging. Door het zowel online als offline promoten van Mobike, hebben we voor een zo groot mogelijk bereik gezorgd. Dit hebben wij voornamelijk gedaan door het promotieteam merchandise te laten verspreiden en goed gebruik te laten maken van communicatie naar de mensen.

Mobike Santa

Op social media ging de hashtag #MobikeSanta viral!

"Rotterdam. Make it Happen."

Zoom in op:
Guerrilla marketing. Lees ons blog over het gebruik hiervan om je event onvergetelijk te maken.

Branding mobike

Wist je dat...
Een sterke branding van je event voor naamsbekendheid zorgt? Je naam en logo worden hierdoor zichtbaar.

Meer weten?
Je kent vast de quote "Rotterdam. Make it Happen." wel. maar weet je ook waar het voor staat? Bekijk de gedachte erachter.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Serious Game ‘Wie Helpt?’

NATIONALE PUBLICITEIT

MKB Ledenfestival

NETWERKEVENT
Scroll naar boven