Je zal het wel gemerkt hebben: we zijn massaal onze live events aan het inhalen! Dat betekent dat we te maken hebben met nieuwe uitdagingen. Zoals de grote vraag naar en gestegen kosten van events. Hierdoor ontstaan er weer nieuwe trends. Wat wil je absoluut meenemen als je een evenement organiseert, waar moet je rekening mee houden? Hieronder een paar voorbeelden.
Kleine event, groter effect!
Microevents zijn inmiddels een heuse trend te noemen. Meerdere kleine evenementen verdeeld over een periode in plaats van één groot evenement is the way to go. De focus ligt zo meer op betrokkenheid. Neem eventmarketing op in je lange termijn communicatiestrategie voor maximale rendement.
Content = key
Misschien een open deur, want natúúrlijk ga jij voor het allerbeste inhoudelijke programma, maar opvallend is wel dat bezoekers steeds kritischer kijken of een evenement inhoudelijk écht interessant voor ze is. Relevante content, zoveel mogelijk toegespitst op de bezoeker van je evenement is dus echt onmisbaar. Besteed dus veel aandacht aan conceptontwikkeling en sla deze stap niet over.
Denk je aan een plan B?
De olifant in de kamer, maar de evenementenbranche zou de evenementenbranche niet zijn als daar niet al aan alle kanten rekening mee wordt gehouden. Door je locatie slim te kiezen waardoor er voldoende ruimte beschikbaar is voor het aantal bezoekers, ben je al een heel eind. Maar denk ook aan een plan B.
Ga je voor hybride?
Inmiddels kennen we de voordelen van een hybride evenement. Zo kun je een deel van je gasten op locatie ontvangen, én mensen online laten meedoen. Het scheelt reistijd en reiskosten en mensen die zijn gehinderd door ziekte kunnen evengoed live het event volgen. Hou wel in gedachten dat een hybride evenement echt iets anders is dan een online evenement en om extra organisatie vraagt.
Good food
Hoewel er elk jaar wel een paar foodtrends bovendrijven, zijn het juist de klassiekers die de laatste tijd de boventoon voeren. Maar dan wél aangepast aan het seizoen, gemaakt van lokale ingrediënten.
Voeg een extra dimensie toe met VR
Laat je gasten virtueel door je locatie toeren, organiseer een productpresentatie doormiddel van virtual reality, of entertain je bezoekers met iets nieuws. Virtual Reality is een makkelijke manier om een extra dimensie toe te voegen aan een event. Vandaag de dag is VR zo ver ontwikkeld, dat je zelfs met je smartphone kunt deelnemen.
Groen, groener, groenst
Kleine veranderingen hebben vaak al een flinke positieve impact op het milieu. Met weinig moeite draag jij al jouw steentje bij door de CO2-voetafdruk van jouw evenement te verminderen. De evenementenbranche is inmiddels volledig overtuigd van het feit dat evenementen zo duurzaam mogelijk moeten worden. Minder afval, hergebruik van materialen, een centrale locatie, duurzame leveranciers en catering of een milieuvriendelijke locatie of hotel met Green Key zijn allemaal codewoorden die als het aan ons ligt nooit meer verdwijnen.
VKOZ is jouw partner voor zakelijke events
Wij zijn onafhankelijke experts op het gebied van veilige live, interactieve hybride en impactvolle online events. Wij zorgen ervoor dat je event altijd doorgaat, zodat jij zonder zorgen je doelen behaalt.
Meer weten? Plan een gratis consult in via onze website! Of stuur een mail naar info@vkoz.nl.
Bron: events.nl