congres organiseren
Hoe run je een multidisciplinair congres?
15 augustus 2018
Historische Heinekengebouw in Rotterdam
VKOZ is verhuisd naar het schitterende Heinekengebouw
19 september 2018
soorten zakelijke evenementen

Wat voor soorten zakelijke evenementen zijn er?

Vaak worden evenementen of live communicatie opgedeeld in diverse categorieën, maar soms is het niet direct duidelijk onder welke categorie jouw evenement valt. Maar deze grenzen vervagen steeds meer gezien een evenement vaak diverse doelstellingen heeft en daarom een mix zijn van bijvoorbeeld zakelijk en sportief of zakelijk en cultureel. Kortom, het loont daarom om met een brede blik naar je evenement en doelstellingen te bekijken.
Maar wat houden deze categorieën in? Waar kun je aan denken bij een zakelijk evenement?

Beurs: Dare to be different!

Merk events
Tegenwoordig zijn de grenzen tussen marketing en communicatie vervaagd, waarvoor we impact en effect gefocust moeten zijn. De klant staat centraal in zowel de marketing strategie als de product ervaring om interesse te wekken van mensen en loyaliteit te creëren. Bijvoorbeeld bij een productlancering, denk groots! Maak gebruik van de pers en ‘influencers’ om je product onder de aandacht te brengen. Een goed voorbeeld voor een productlancering is een beurs.

 

Intern bedrijfsevenement: Samen werken & vieren

Interne events
De meest voorkomende reden voor een intern evenement is motiveren en het belonen van personeel. Een intern evenement heeft een informele sfeer, gezien het belangrijk is dat het personeel zich relaxed en open voelen door middel van een ideale combinatie van fun, entertainment en content. Voorheen waren interne evenementen voornamelijk personeelsfeesten om het personeel te belonen, maar tegenwoordig wordt het gezien als een sterke manier om formele content met fun te combineren. Echter, kan het ook als een goede methode voor (her-) creëren van toewijding na een reorganisatie.

 

relatie eventRelatie events
Een van de hoofddoelen van marketing communicatie is het onderhouden van sterke relaties. De events worden gebruikt als een middel om de waarde van relaties te benadrukken en het contact te onderhouden. Een relatie event is herkenbaar aan zijn informele aspecten, maar desondanks is het belangrijk dat er een goed balans is tussen ‘verwennen’ en ‘beïnvloeden’. Afhankelijk van het doel kunnen eventueel ook partners, kinderen en andere familieleden uitgenodigd worden.

 

congresKennis events
Het hoofddoel van een symposium, congres, workshop en seminar is het overdragen van kennis. Dit kan een- of tweezijdig zijn, maar tegenwoordig staat interactie hoog in het vaandel. Deze tijd versterkt een ervaring de overdracht van kennis. Dit kan worden gecreëerd door een verrassende setting, een interactief element, etc.

 

Organiseer jij binnenkort een evenement? Laten we samen sparren. Neem contact op met VKOZ. 
Bekijk hier de video:
Bron: Amy Pieterse (artikel) & Demyelle Spruijt (video)

Comments are closed.