sponsor idee event
17 creatieve ideeën voor de sponsoren van je event
15 oktober 2019
product launch
Hoe verhoog je jouw conversie met evenementen?
16 december 2019
relatie event

VIP experience: tips voor een uniek relatie event

Als bedrijf besteed je veel aandacht aan het versterken van je relaties. Je bent druk bezig met het prikkelen van (potentiële) klanten om een goede indruk achter te laten en ze te binden aan jouw bedrijf of merk.
Gebruik maken van de aangeboden (relatie)mogelijkheden van bestaande evenementen zoals ABN AMRO World Tennis Tournament of CHIO Rotterdam, is een uitstekende manier om relaties op een unieke en informele wijze te bedanken en met elkaar in contact te brengen. Tevens is het een mooie gelegenheid om ook je medewerkers uit te nodigen en op deze wijze te belonen (en verbinden).
Eigen twist aan relatie event
Gezien er vaak niet veel aan het publieksevenement zelf veranderd kan worden, is het voor jou van belang om je bedrijf op andere en creatieve manieren te promoten, denk hierbij aan:
•   Een eigen unieke event brochure (collectors item).
•   Exclusief transport naar de locatie, bijvoorbeeld met paardenkoets naar het CHIO.
•   Eigen hostesses met de uitstraling passend bij je bedrijf.
•   Live verslag door een reporter. Laat iemand gedurende de activiteit live verslag doen op een humoristische manier; hij stelt kritische vragen, start discussies en maakt ondertussen beeldmateriaal wat na het evenement naar de relaties verstuurd kan worden. Tevens kan hij live updaten/streamen op de social media kanalen.
•   Een groot ledscherm. Kom met een interactief spel, waarbij zowel het event als de kijkers actief betrokken zijn en waarvan ‘live’ statistieken en statuten op het scherm te volgen zijn.
Aanhaken bestaand evenement
Naast het deelnemen aan een bestaand event, kan je er ook voor kiezen om in te spelen op het concept van het bestaande event. Denk hierbij aan het Internationale Film Festival Rotterdam (IFFR), wat een unieke gelegenheid biedt om tijdens deze periode klanten op een bijzondere locatie in Rotterdam uit te nodigen voor de première van jouw bedrijfsfilm; met relaties en verhalen van vroeger tot nu. Je lift dan mee op het concept en de bekendheid van het publieksevenement. Ook op social media kan je hier gebruik van maken door in te haken op de communicatie van het bestaande event.
Ook een interessante optie in Rotterdam is de Wereldhavendagen: huur je eigen boot of locatie aan het water en creëer je eigen relatie event. Bijvoorbeeld het varend monument de Helena; een historisch zeilschip uit 1875.
Bron: Amy Pieterse

Comments are closed.