Bericht openen
de rechtspraak dag voor de leidinggevenden

De Rechtspraak

Dag voor Leidinggevenden
De Rechtspraak

Centrale locatie voor leidinggevenden uit het hele land

De Rechtspraak beschermt rechten en vrijheden. Ze komt op voor de democratische rechtsstaat, zorgt voor een goede toepassing van het recht en voor beslissingen door onafhankelijke, onpartijdige, integere en deskundige rechters.

Elk jaar vindt de Dag voor Leidinggevenden plaats, dit jaar in Maarssen. Er is gekozen voor een centrale en unieke locatie, rekening houdend met duurzaamheid. De Rechtspraak heeft aan VKOZ gevraagd om het evenement van A-Z te organiseren, inclusief het vinden van alle sprekers en samenstellen van het inhoudelijke programma. Hierbij was het doel om hen maximaal te ontzorgen.

live event

Congres

locatie

Maarssen

deelnemers

200

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

8

Theatervoorstellingen

2

Deelnemers verbinden met inspiratie en humor

Het is voor De Rechtspraak belangrijk om aandacht te geven aan duurzaamheid: wij hebben hiermee rekening gehouden door de keuze voor de locatie, catering en het gebruik van openbaar vervoer met het inzetten van pendelbussen. Daarnaast is interactiviteit belangrijk doordat in twee jaar het fysieke contact nauwelijks heeft plaatsgevonden. Tussen zowel bestaande als nieuwe collega’s hebben we dit op een verrassende manier met veel humor bereikt. Ook de loungesetting op de locatie helpt hierbij, wat het contact stimuleert en tevens mogelijkheden voor buitenactiviteiten biedt. Bijvoorbeeld het schermen en de drakenbootrace.

De improvisatieacteurs hebben hier voor een groot gedeelte aan bijgedragen: ze zorgden naast een leuk ontvangst voor het verbinden van mensen met veel humor. Er is gekozen voor inspirerende onderwerpen gedurende de acht workshops over de hele dag waarvan er zes binnen en twee buiten plaatsvonden. De gastspreker van deze dag was Karim Benammar met als onderwerp van zijn presentatie 'Radicaal anders denken', wat niet alleen heel inspirerend maar ook humoristisch en verbindend was. Hij deed zowel de opening als de afsluiting, samen met de improvisatieacteurs.

Het begin van een jaarlijkse samenwerking

Tijdens de opening in de plenaire zaal hebben deelnemers kaartjes ingevuld naar aanleiding van vragen van Karim. Deze zijn doorgenomen en buiten opgehangen zodat iedereen ze kon lezen. Bij de plenaire afsluiting zijn de kaartjes besproken en kwamen er inspirerende antwoorden uit. Dit was een leuke manier om inhoud op te halen.

De deelnemers vonden het een geslaagde dag met een combinatie van workshops met veel informatie en sportiviteit. We hebben optimaal gebruik kunnen maken van de locatie door het prachtige weer: deelnemers konden buiten lunchen en de twee workshops die buiten plaatsvonden. De improvisatieacteurs hebben veel deelnemers kunnen verbinden en nieuwe mensen hebben elkaar leren kennen. De Rechtspraak hoopt het evenement jaarlijks te kunnen organiseren op net zulke mooie locaties als InnStyle.

Bekijk hier de behind the scenes van het evenement

"Met dank aan Marjolein van Rosmalen, die achter de schermen zorgde dat alles goed geregeld werd.
De reacties en het plezier van iedereen maakte het een heerlijke dag!"
Marlies Rijnbergen - De Rechtspraak

Innstyle maarssen

Zoom in op:
Innstyle. Een evenementenlocatie waar zowel binnen als buiten mogelijkheden zijn, centraal ligt en toch in de natuur.

Drakenbootrace

Wist je dat...
Je een drakenbootrace kunt doen als activiteit voor teambuilding? Je leert goed samenwerken en het is nog eens leuk ook!

Meer weten?
Bekijk de website van de Rechtspraak om meer te weten te komen over rechtbanken, -zaken, de procedures ervan en nog veel meer.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
CIS global forum virtueel

CIS Global Forum Virtual

CIS Global Forum Virtual
Council of International Schools

Ieder jaar een andere Europese stad

Council of International Schools, aangeduid als CIS, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Om deze leden bij elkaar te brengen, worden congressen op verschillende locaties georganiseerd. Dit gebeurt elk jaar in een andere stad en wij hebben er een aantal mogen organiseren. Begin 2020 is dit vanwege Covid omgezet naar een online global forum. Hierbij hebben we meegekeken naar verschillende mogelijkheden voor zowel een online als hybride evenement.

online evenement

Congres

locatie

SpotMe

deelnemers

1100

conceptontwikkeling VKOZ

Concept

klok

24

kalender

3

Tijdsverschil als grote uitdaging

Vanwege de inmiddels circa 1100 deelnemers uit meer dan 115 landen was het tijdsverschil tijdens dit online evenement de grote uitdaging. Daarom heeft CIS gekozen voor een geheel online evenement in plaats van hybride. Tijdens verschillende brainstormsessies hebben we gekeken naar software, waar de focus in 2020 vooral lag bij de juiste vorm en welke platformen daarbij werden gebruikt voor het uitgebreide programma.

Er is hierbij uiteindelijk gekozen voor het platform SpotMe, wat veel op een facebookervaring lijkt. Hetzelfde live programma was omgezet naar online, dus echt één op één. Dit betekent dat we tijdens drie dagen een plenaire opening en afsluiting, 50 sessies, 60 workshops, 2 beurzen en een awarduitreiking hadden.

Interactiviteit vormde het evenement

We hebben tijdens de evaluatie gevraagd naar feedback over het online global forum, waaruit bleek dat de virtuele hangouts populair waren onder de deelnemers.

Daarom legden we de focus in 2021 meer op inhoud en interactiviteit zoals de mogelijkheid om één op één afspraken te maken met andere deelnemers en er was meer fun met virtual social activities.

CIS online community

De online community van CIS

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS Global Forum

Zoom in op:
Het platform SpotMe, waar wij gebruik van hebben gemaakt tijdens het event. Bekijk alle mogelijkheden van het platform op de website. 

Wist je dat...
Het lastig is om een online programma samen te stellen wat voor iedereen interessant is? Lees ons blog met 10 tips voor een afwisselend programma.

Meer weten?
Bezoek de website van CIS om meer over hen te weten te komen.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CIS Global Forum Vienna

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Forum Edinburgh

INTERNATIONAAL CONGRES
Bericht openen
Karel 5 Utrecht

New Business Roundtable

Congressen, seminars en webinars
New Business Roundtable

Even over de New Business Roundtable

De New Business Roundtable is een Europees netwerk van executives in New Business Development en Innovation van bedrijven zoals Google, KPN, ING, Arcadis, Eneco, AkzoNobel, Achmea, IBM, Arcadis, Damen, Boskalis en Philips.

Jan van den Ende, professor Innovation and Technology Management bij Rotterdam School of Management aan de Erasmus Universiteit is de initiatiefnemer hiervan. VKOZ organiseert vanaf 2018 de evenementen van New Business Roundtable. Zo vindt er twee keer per jaar een congres plaats en drie keer per jaar een seminar.

live event

Congres

locatie

Nederland

deelnemers

30

totaalaanpak

Totaalaanpak

locatie

9

professors

29

Twee keer per jaar een congres

Het congres wordt elk jaar in april en oktober georganiseerd, waarbij we ook in coronatijd deze congressen op een veilige manier hebben kunnen organiseren. Elke keer hebben de congressen andere onderwerpen, zoals Agile portfolio management, Ecosystem innovation en Scaling up innovation projects. Inmiddels hebben we een vaste locatie voor het congres, namelijk Karel 5 in Utrecht. Dit prachtige historische pand is op loopafstand van Utrecht Centraal station, maar het lijkt alsof je je begeeft op een landgoed.

Het doel van elk congres is om 'lessons learned' met betrekking tot de onderwerpen te delen, gebaseerd op diepgaande discussies naar aanleiding van bestaande cases van de deelnemers. De ochtend begint met een plenair gedeelte en gastsprekers van (inter)nationale universiteiten. Na de lunch wordt de groep opgedeeld in diverse werkgroepen in verschillende zalen, geleid door academici. De dag wordt afgesloten met een receptie in de mooie binnentuin.

Drie keer per jaar een andere locatie voor een seminar

De seminars worden het gehele jaar gehouden op diverse locaties zoals CIC in Rotterdam, Media Plaza, Creative Valley en Jaarbeurs in Utrecht. Elke keer verschilt het onderwerp en is er een andere academische gastspreker aanwezig. Namen zoals Professor Frank Piller uit Duitsland, Erkko Autio uit Engeland en Professor Ashish Sood uit Californië, Verenigde Staten zijn voorbijgekomen. Het doel van de seminars is het uitwisselen van ervaring op een interactieve manier. De deelnemers doen namelijk opdrachten waarin vertrouwelijke informatie wordt besproken, uiteraard op een veilige plek. De bijeenkomsten worden afgesloten met een netwerkborrel, zodat deelnemers met elkaar kunnen praten op een informele manier.

CIC Rotterdam

NBR webinar VKOZ

Een webinar is een online seminar

Het delen van kennis in de vorm van een webinar

Hier heeft VKOZ gebruik van gemaakt vanwege de coronamaatregelen. Het concept is omgezet naar een interactief onlineprogramma. De academische sprekers gaven in hun presentatie veel aandacht aan polls en Q&A’s.

Na de presentaties werd de groep opgesplitst in kleinere groepen voor een breakout-sessie en plenaire terugkoppeling. We hebben gekozen voor kleinere groepen zodat deelnemers met kennis en handvatten weer aan de slag kunnen. Professor Jan van den Ende faciliteerde hierna het online netwerken op een actieve manier door vragen stellen en mensen in contact te brengen.

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
De locatie Karel 5 in Utrecht. Een voormalig 14e eeuws klooster in het hart van Utrecht. Dit monumentaal pand heeft 13 zalen, goede gastronomie en verschillende tuinen en terrassen.

Keycords NBR

Wist je dat...
Wij keycords met twee haakjes in de huisstijl van New Business Roundtable gebruiken? Handig! En met een papieren naambadge is deze ook nog milieuvriendelijk.

Meer weten?
Bekijk alle onderwerpen en events op de website van New Business Roundtable.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
Congres gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam

Congres Stop Ondermijning!
Gemeente Rotterdam

Leer met en van collega’s

Ondermijning is een steeds groter thema in de politiek en de media. Veel collega’s binnen de Gemeente Rotterdam hebben hiermee te maken en om dit onderwerp meer onder de aandacht te brengen heeft de gemeente in samenwerking met VKOZ een congres georganiseerd met als thema: ‘Stop Ondermijning!’.

Dit gebeurde door het delen van kennis voor én door collega’s in verschillende workshops. Hierbij was het doel van de Gemeente Rotterdam om door middel van informatieve en interactieve workshops de clusters met elkaar te verbinden. Plus Henny Schilders als gastspreker tijdens de plenaire opening.

live event

Congres

locatie

Rotterdam

deelnemers

200

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

11

container

1

Een Rotterdams tintje

VKOZ heeft hieraan bijgedragen door een eigen ontwikkelde app te gebruiken tijdens het event: de OndermijningsTour. De deelnemers verdienden hierin punten door vragen te beantwoorden en bij te dragen aan de klaag- en jubelmuur. Hiermee konden zij leuke Rotterdamse prijzen winnen. Ook was het programma, de plattegrond en persoonlijk workshopschema te vinden in de app en was het een ideale tool om data mee op te halen.

Burgemeester Aboutaleb deed de opening en heeft in zijn toespraak een interne app gelanceerd. Om het event nog leuker te maken waren de improvisatieacteurs Michel en Mascha aanwezig. Zij zorgden onder andere voor interactie, steunden de dagvoorzitter Ernst Pols (van het OM) en assisteerden bij de opening en afsluiting.

Het congres vond plaats op een typisch Rotterdamse locatie: De Kuip. De 11 workshops, lunch, borrel en het plenaire gedeelte vonden plaats in de ruimtes van het Maasgebouw. Toch was dit niet genoeg, waardoor we creatief moesten zijn en besloten we een aantal workshops zelfs in de gastenkleedkamer en in de perszaal plaats te laten vinden! Buiten was er ook genoeg te doen. Zo stond er een hennepcontainer en scanbus.

Het begin van nóg meer leren

Het congres werd afgesloten door André Vervooren. Er was een prijsuitreiking, waar onder andere Hedone sweatshirts werden uitgereikt; het kledingmerk opgericht door Marco den Dunnen. Van hetzelfde merk ontvingen alle workshopgevers een mooie canvas tas.

Het event was erg geslaagd en aan de hand van een videoverslag en evaluatie uit de game is het de bedoeling dat het event tweejaarlijks gehouden zal worden. Dit zal voor meerdere mooie samenwerkingen leiden.

Bekijk hier de Behind the scenes video

"VKOZ levert veel kwaliteit bij de organisatie van evenementen."
Gemeente Rotterdam

Zoom in op: 
De Improvisatieacteurs. Ben je benieuwd wie de improvisatie-acteurs zijn en wat ze precies doen? Lees hun eigen blog waarin ze zichzelf voorstellen!

Wist je dat...
Bij ondermijning de onder- en bovenwereld met elkaar vermengd raken? Criminelen maken namelijk gebruik van legale bedrijven en diensten om illegale activiteiten te volbrengen.

Meer weten?
Bekijk deze eventlocatietip over het organiseren van een evenement in De Kuip.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

RIEC Rotterdam

HYBRIDE CONFERENTIE
Bericht openen
HTC Eindhoven

International Roundtable

International Roundtable
Erasmus University

Duitsland komt naar Nederland

International Roundtable is een initiatief van Professor Jan van den Ende, dat hij samen met VKOZ in 2019 heeft opgezet. Dit congres was een samenvoeging van De New Business Roundtable en de RWTH Aachen, Duitsland. Innovatiemanagers van bedrijven zoals KPN, Eneco, Google, Ford, Vodafone, Bayer en Miele waren hier uitgenodigd. Door deze twee groepen samen te voegen, was het voor de deelnemers interessant om met andere bedrijven te sparren.

logo New Business Roundtable
live event

Congres

locatie

Eindhoven

deelnemers

30

totaalaanpak

Totaalaanpak

tourguide

1

2 landen

2

Speeddaten, maar dan op een andere manier

New Business Developers uit diverse branches kwamen op de High Tech Campus in Eindhoven bij elkaar om kennis en ervaringen te delen. Collaboration for Innovation in Times of Industry 4.0 was het onderwerp van dit congres. Externe sprekers van bedrijven en academici zoals Frank Piller, Michael Bösinger en Aristedis Katsiorchis deelden hun verhaal met de deelnemers.

Naast de diverse presentaties en breakout sessies, hebben de deelnemers op een zakelijke manier gespeeddatet. Zo leerden zij elkaar in een hele korte tijd kennen op zakelijk gebied. Ook vond er een uitgebreide lunch op de campus plaats, waarbij de deelnemers zelf konden kiezen waar ze gingen eten. De dag werd afgesloten met een receptie.

Innovatieve locatie voor het netwerken

Het Conference Center biedt een unieke, innovatieve en duurzame locatie op de slimste vierkante kilometer van Europa. De ideale locatie voor dit event. De deelnemers werden ook rondgeleid op de campus door Cees Admiraal. Het heeft diverse zalen en lobbies, een inhouse Starbucks en diverse restaurants.

Het programma bood genoeg mogelijkheden om te netwerken tijdens dit congres, zodat de deelnemers gelegenheid hadden om met nieuwe bedrijven in contact te komen. Door het grote succes gaan we dit congres elke twee jaar te organiseren. In 2021 heeft VKOZ het programma vertaald naar een interactief online congres.

Breakout sessies

Breakout sessies gedurende de dag: deelnemers gingen in groepjes aan de slag

Zoom meeting

Met het platform Zoom werd het online congres waargemaakt

Ook online een groot succes

Wegens groot succes werd het congres in principe na 2 jaar weer in Eindhoven georganiseerd. Helaas is deze verplaatst naar een online congres vanwege de coronamaatregelen. Tijdens deze middag konden verschillende leden een eigen businesscase presenteren en gaf Fred Langerak een presentatie. Dit werd gevolgd door verschillende break-outsessies in virtuele kamers. Ondanks de onlineversie konden alle deelnemers toch met elkaar netwerken. Deze onlineversie beviel goed bij alle deelnemers en wij zullen het evenement blijven organiseren: jaarlijks een online congres of twee jaarlijks in Eindhoven.

"Marjolein en haar team hebben uitstekende ideeën voor de inrichting van events, en door hun super efficiënte werkwijze nemen ze je alle zorgen uit handen!"
Professor Jan van den Ende

Zoom in op:
High Tech Campus Eindhoven. Een goede evenementenlocatie voor congressen als deze.

speeddaten

Wist je dat...
Zakelijk speeddaten een goede manier is om elkaar in korte tijd goed te leren kennen? Met veel humor en een belletje werkte dit erg goed. Probeer het eens uit!

Meer weten?
Bekijk wie Professor Frank Piller is en wat hij doet.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
CIS global forum wenen

CIS Global Forum Vienna

Global Forum Vienna
Council of International Schools

Deelnemers over de hele wereld komen samen

VKOZ organiseerde voor en samen met Council of International Schools het jaarlijkse Global Forum on International Admission & Guidance. In 2018 hebben wij dit in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen georganiseerd. Hiervoor hadden we het Austria Center Vienna afgehuurd. Van 7 tot 9 november kwamen 900 internationale scholen en universiteiten uit 116 landen over de hele wereld bij elkaar.

live event

Congres

locatie

Wenen

deelnemers

900

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

42

piano

1

De mooiste locatie van Oostenrijk

Om de deelnemers een divers programma te bieden, hebben we onder andere het volgende georganiseerd: een muzikale opening, 42 diverse workshops, twee beurzen, drie prijsuitreikingen en drie netwerkrecepties. Eén van deze recepties organiseerden wij in Das Rathaus. Dit prachtige monument is gebouwd tussen 1872 en 1883. De bezoekers werden hier naartoe vervoerd per bus vanaf het Austria Center Vienna. In de Festivalzaal van 71 meter lang en bijna 20 meter hoog werd de openingsreceptie gehouden. Ook trad de band van Michaela Rabitsch op: zangeres, componiste en beste vrouwelijke jazztrompettist van Oostenrijk!

We hadden contracten afgesloten met verschillende hotels door de hele stad. Het ACV ligt vlak bij een metrostation. Wanneer de deelnemers hier uitstapten, werd het meteen duidelijk welke kant zij op moesten door de led schermen op het station en de stickers op straat in eventbranding van CIS.

Vergroot je impact met een eventapp

Voor dit event hadden we een app ontwikkeld zodat deelnemers zicht hadden op onder andere het uitgebreide programma en de plattegrond. Deelnemers konden in de app onder andere met elkaar connecten en chatten. Het was ook mogelijk om foto’s te delen op social media, welke te zien waren op het event. Deelnemers kregen ook verschillende meldingen vanuit de app. Daarnaast kon er data opgehaald worden waarmee de ROI bepaald kon worden na afloop van het event.

Wij besteedden veel aandacht aan de communicatie: voor, tijdens en na het event. De onlinecommunicatie werd getoond op een groot scherm waar ook de tijdlijn van Facebook en Twitter op te zien was. Wanneer deelnemers een foto postten, was dat op het scherm te zien. De communicatiemedewerkers waren actief bezig om hier gebruik van te maken door content te delen op social media. We vroegen mensen daarnaast om leuke foto’s te maken met de shoebag, welke wij als gadget weggaven aan alle deelnemers. Wij van VKOZ zijn trots dat wij dit grootse event mochten organiseren voor CIS.

Bekijk hier de slideshow voor een impressie van het CIS

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS Global Forum

Zoom in op:
Austria Center Vienna, het grootste en eerste groene conferentiecentrum van Oostenrijk. Deze grenst aan het 
Vienna International Centre, het hoofdkantoor van veel VN-agentschappen in Wenen.

CIS app

Wist je dat...
Je de impact van je event kan vergroten door middel van de eventapp? Zo laat je bezoekers van je event ook online deelnemen en verloopt veel soepeler.

Meer weten?
Lees ons blog over het inspireren van mensen met een sterk communicatieplan. 

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
CIS forum barcelona

CIS Forum Barcelona

CIS Forum Barcelona
Council of International Schools

Een gevarieerd driedaags programma

VKOZ organiseerde het CIS Forum Barcelona: een jaarlijks terugkerend internationaal evenement voor bezoekers om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en te leren over de huidige trends. CIS, Council of Internationaal Schools, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Het evenement duurde drie dagen waar we een speciaal programma voor hadden ontwikkeld. Zo hadden we onder andere twee beurzen, 50 workshops, twee netwerkborrels en een award uitreiking georganiseerd. Daarnaast hadden we ook verschillende contracten afgesloten met hotels in de stad.

live event

Congres

locatie

Barcelona

deelnemers

800

totaalaanpak

Totaalaanpak

workshop

50

eventapp

1

Veel uitdagingen, maar toch een groot succes

Wij organiseerden het congres in het conferentiecentrum in het Fira Barcelona Montjuic. Deze werd in 1929 gebouwd voor de EXPO en is gelegen in het centrum, vlak bij de beroemde Magic Fountains. Inmiddels is de locatie herbouwd en wordt het gebruikt als conferentiecentrum. Een grote uitdaging hierbij was het verdelen van de grootste hal in twee delen. De deelnemers hadden hier eerst een uitgebreide zittende lunch met meteen daarna de beurs met minimaal 400 standhouders. Niet elke locatie is geschikt voor een congres als deze aangezien we naast de plenaire zaal, ook een grote hal en tien break-outzalen nodig hadden. Dankzij ons event designplan paste alles gelukkig toch. Door onder andere bij de lunch rekening te houden met verschillende uitgiftepunten en alvast een aantal koude gerechten al op tafel te zetten.

Veel aandacht voor interactiviteit

We hadden tijdens het event veel aandacht voor de communicatie, zoals de branding. De bezoekers zagen buiten al dat de hele gevel in de speciale eventbranding van het forum was.

Met voor het eerst dat jaar een speciale eventapp, hadden we veel aandacht voor interactiviteit. Daarnaast besteedden we hierbij veel aandacht aan nieuwsbrieven, social media en een message board. Dit bord stond midden in de centrale hal en iedereen kon hier reageren op stellingen of berichten achterlaten. De communicatiemedewerkers waren druk bezig op social media om bezoekers te activeren. Daarnaast hadden we in de entree een groot digitaal bord waar we gedurende drie eventdagen allerlei berichten op toonden.

CIS forum barcelona

Het eerste CIS Forum waarbij de eventapp, mede ontwikkeld door VKOZ, is gebruikt!

"Thank you for all your support, guidance, eye for detail and your reliability."
Willemijn Nieuwenhuys - CIS

Zoom in op:
Het vervullen van de behoeften van bezoekers. Lees ons blog om hier meer over te weten te komen.

message board

Wist je dat...
Het message board een leuke manier is om feedback van je deelnemers te krijgen door middel van bijvoorbeeld stellingen?

Meer weten?
De locatie Fira Barcelona Montjuic is zeer geschikt voor allerlei internationale evenementen. Bekijk wat de mogelijkheden zijn!

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

Bericht openen
CIS Forum Edinburgh

CIS Forum Edinburgh

CIS Forum Edinburgh
Council of International Schools

Begin van meerdere samenwerkingen

Council of International Schools, aangeduid als CIS, is een wereldwijde ledenorganisatie die samenwerkt om internationaal onderwijs te vormen door middel van diensten voor scholen, universiteiten en individuen. Om deze leden bij elkaar te brengen, worden congressen op verschillende locaties georganiseerd. Dit keer in Edinburgh, Schotland. Deze editie in 2015 is voor het eerst georganiseerd door VKOZ. We kregen hier de opdracht om het bestaande evenement herkenbaar te laten, maar vernieuwende elementen toe te voegen. We hebben hiermee onze blauwdruk gezet voor het organiseren van toekomstige forums. Waar we in Edinburgh nog 800 bezoekers hadden, is dit inmiddels opgelopen tot 1200.

live event

Congres

locatie

Edinburgh

deelnemers

800

totaalaanpak

Totaalaanpak

CIS event app

1

Catchbox

8

Vernieuwend met een eventapp

Het jaarlijks terugkerend, internationaal evenement heeft als doel om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en te leren over de huidige trends en duurt in totaal drie dagen. Gedurende het event hadden we twee beurzen, 50 workshops, een netwerkborrel en award uitreiking. Het programma was tijdens dit forum voor het eerst te vinden in de eventapp. Hiernaast hadden we nog wel het bestaande programmaboekje, geheel in de eventbranding.

Communicatie tijdens dit event was erg belangrijk, waarvoor we hebben samengewerkt met de communicatieafdeling van het CIS. Dit was dan ook een onderdeel van ons eventdesignplan, waarbij we keken naar de verschillende elementen die belangrijk zijn voor de beleving en duidelijkheid op locatie voor de bezoeker.

Niet alleen een event, maar ook een stedentrip

De locatie van het conferentie center was midden in de stad, wat erg uniek is. We spreidden de registratie door beurshouders hun spullen de dag voor het event neer te laten zetten en mensen die nauw betrokken waren eerder te registreren. Het vertrouwde, maar vernieuwend congres verliep soepel door de faciliteiten en het CIS was zo tevreden dat het forum in 2017 is herhaald in Edinburgh.

Tijdens het event is er veel gebruik gemaakt van de informatiebalie van de stad. Mensen konden met de verkregen informatie en kortingsbonnen het event combineren met een stedentrip.

CIS forum edinburgh

De toenmalige directeur heette iedereen welkom op het forum.

"You left the forum in a stronger place than where you found it."
Nunana Nyomi - Council of International Schools

Zoom in op:
De communicatie tijdens je event. Lees ons blog over het opnemen van je communicatie gedurende je event, om zo uiteindelijk inhoud op te kunnen halen.

Wist je dat...
Je een microfoon in de vorm van een kubus kunt branden om deze het publiek in te gooien? Zo'n microfoon heet een catch box en kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden.

Meer weten?
Het Edinburgh International Conference Center ligt midden in de stad en is een gezellige en functionele locatie. Wist je dat de locatie break-out rooms kan creëren door de wanden te verplaatsen? Bekijk de video over deze ruimte.

De afgelopen jaren organiseerden we live online en hybride events in Rotterdam, Nederland en het buitenland.
Meer weten? Laat je inspireren:

CIS Forum Barcelona

INTERNATIONAAL CONGRES

CIS Global Forum Vienna

INTERNATIONAAL CONGRES
Scroll naar boven