eventmarketing
5 stappen om je evenement als salesmiddel in te zetten
16 juni 2019
VKOZ partner Rotterdam Partners
VKOZ is partner van Rotterdam Partners
17 juni 2019
enquêtes voor je event

Tips voor enquêtes voor, tijdens en na je event

Enquêtes zijn de meest effectieve manier om oprechte, bruikbare feedback te krijgen terwijl je evenement nog vers in het geheugen van je bezoekers zit. Je kan hier oa. mee zien of je de doelen van je event hebt behaald en de ROI bepalen.
Als je geen enquêtes gebruikt loop je essentiële feedback mis die nodig is om je evenement te laten groeien en voor een betere bezoekerservaring te zorgen. En al gebruik je wel enquêtes, als je de verkeerde vragen stelt, trek je waarschijnlijk ook de verkeerde conclusies.
Enquêtes voor, tijdens en na je event
Je wilt de mening van je bezoekers horen na afloop van het evenement. Maar die is ook op andere momenten belangrijk. Voorafgaand aan je evenement kan je hiermee inzicht krijgen in de verwachtingen en wensen van potentiële bezoekers. Vraag bijvoorbeeld input van bezoekers om het programma vorm te geven. Zoals: op welke vragen wil je tijdens dit evenement een antwoord krijgen? Je wilt natuurlijk weten hoe je er een onvergetelijk en geslaagd event van kunt maken! En je betrekt de bezoekers gelijk bij je evenement en geeft ze het gevoel dat ze helpen het event vorm te geven.
Krijg onmiddellijke feedback tijdens je evenement
Het evenement zelf is het uitgelezen moment om directe feedback te krijgen terwijl je bezoekers er nog middenin zitten. Zulk praktisch onderzoek kan op meerdere manieren worden verricht terwijl een evenement in volle gang is. Bijvoorbeeld via een eventapp of QR-codes op het grote scherm aan het einde van elke presentatie, die bezoekers kunnen scannen, om een enquête op hun eigen telefoon in te vullen. Of laat medewerkers met een tablet bezoekers face-to-face vragen een snelle enquête in te vullen. Als je bezoekers persoonlijk aanspreekt, zullen ze eerder stoppen en je enquête invullen. Ook een idee is om de deelnemers te belonen met een prijs.
Communicatie is belangrijk
Of je nu een enquête klaar hebt op het evenement of niet, laat bezoekers weten dat je ze ook na afloop een enquête zult sturen. Vermeld je enquête aan het einde van presentaties en hang posters op bij de uitgang waarop je om reacties vraagt. Zo zullen bezoekers de enquête niet zo snel mislopen wanneer deze in hun inbox belandt.
Download hier het ebook met nog meer tips van SurveyMonkey.

 

vrijblijvend kennismakingsgesprek met VKOZ

 

Bron: Eventbrite

Comments are closed.