VKOZ lanceert nieuwe website
22 juni 2017
Hoe trek je sponsors aan voor je evenement
Hoe trek je sponsors aan voor je evenement?
26 juni 2017
Rotterdam Make It Happen

Rotterdam. Make It Happen.

Rotterdam is geen grijze muis. Het is een stad met een uitgesproken karakter, energiek en nooit hetzelfde. Rotterdam en Rotterdammers gaan het experiment niet uit de weg. Zoeken het eerder op. Het energieke karakter van de stad is een belangrijk onderdeel van het gezicht van Rotterdam. Zoals de Nieuwe Maas een sterk symbool is voor de constante beweging. Een stad waar de Make It Happen mentaliteit voelbaar en zichtbaar is. Met partijen die voor Rotterdam kiezen en hun eigen invulling geven aan de Rotterdamse mentaliteit en ‘can do’ spirit. Of je nu bewoner, bezoeker of ondernemer bent: Rotterdam. Make It Happen. Als uitnodiging en belofte.

Gezamenlijke profilering
Havenbedrijf Rotterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam, Gemeente Rotterdam en Rotterdam Partners hebben eind 2014 de handen ineen geslagen om Rotterdam in binnen- en buitenland nog beter op de kaart te zetten en bewoners, bedrijven, studenten en bezoekers aan te trekken en aan de stad te binden. Met een gezamenlijke profilering en de pay-off Make It Happen, die de Rotterdamse mentaliteit weerspiegelt en laat zien waar stad, haven en inwoners voor staan: pionieren, grenzen verleggen en no-nonsense. De gezamenlijke Make It Happen profilering is gebaseerd op het DNA van de stad: internationaal, ondernemend en rauw. Werelds, grensverleggend, no-nonsense.

Wil je meer weten over het DNA van Rotterdam en de Rotterdammers? Kijk dan op deze website.

Rotterdam Make It HappenRotterdam Partners
Rotterdam Partners bestaat uit een aantal afdelingen, ieder met een eigen focus in dienstverlening en doelgroepen. Maar allen met een gemeenschappelijk doel: het vooruit helpen van Rotterdam. Zoals de afdeling Netwerken, Marketing & Communicatie, die zich richt op het positief beïnvloeden van de beeldvorming over Rotterdam in binnen-en buitenland. Naast het ontwikkelen en inzetten van eigen middelen en campagnes en het organiseren van evenementen en (netwerk)bijeenkomsten, spelen een proactief mediabeleid, Joint Marketing en City Branding hierbij een belangrijke rol. De afdeling International Trade & Investement haalt internationale bedrijven en investeringen binnen en versterkt het Rotterdamse ondernemersklimaat. Het naar de stad halen van grote, internationale (wetenschappelijke) congressen en corporate events, en het stimuleren van toerisme behoort tot de kerntaken van het Convention Bureau en Tourism Board. De afdeling is verantwoordelijk voor het benaderen van evenementenorganisatoren, het uitvoeren van site-inspecties voor potentiële klanten, het samenstellen van bidboeken en het interesseren van intermediairs om Rotterdam in het toeristisch aanbod op te nemen. De afdeling Hospitality staat garant voor een gastvrij welkom in de stad Rotterdam voor bezoekers, bewoners en dienstverleners. De Rotterdam Tourist Information in Rotterdam Centraal en het Schielandshuis (aan de Coolsingel) zijn de primaire locaties van waaruit informatie wordt aangeboden over het toeristische aanbod in de stad.

Meer informatie? Ga hier naar de website.

Rotterdam is de sportstad van NederlandRotterdam Topsport
Rotterdam is dé Sportstad van Nederland. Geen stad biedt jaarlijks zoveel (top)sportevenementen. Nationale, Europese en Wereldkampioenschappen worden afgewisseld met jaarlijkse evenementen als de Rotterdam Marathon, het CHIO, het World Tennis Tournament en de Zesdaagse van Rotterdam, maar ook met unieke evenementen als City Racing en de Red Bull Air Race. Het Rotterdamse sportbeleid is breed en veelzijdig, het richt zich op topsport en breedtesport, sport in de wijken en sport op school. Maar ook op sportinfrastructuur, sportevenementen, sportopleidingen, sportpromotie en sport als instrument van citymarketing. Het integrale sportbeleid maakt van Rotterdam niet alleen dé Sportstad van Nederland, het draagt ook in belangrijke mate bij aan de ontwikkeling van Rotterdam als aantrekkelijke stad om in te wonen, te werken en te verblijven. Rotterdam dankt een groot deel van de reputatie als Sportstad aan de aanwezigheid van talloze sportaccommodaties. De drie voetbalstadions (Feyenoord, Sparta en Excelsior), Sportpaleis Ahoy, het Topsportcentrum Rotterdam, Honkbalstadion Neptunus, het grootste hockeycomplex van Nederland: Hockey Club Rotterdam. Rotterdam Topsport is zelf geen bouwheer maar wel aanjager van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van het vestigingsklimaat voor topsporters. De organisatie initieert en adviseert de gemeente Rotterdam met betrekking tot het ontwikkelen en realiseren van nieuwe sportaccommodaties. Zij zorgen dat de accommodaties aan nationale en internationale eisen en normen voldoen. De keuze van sportbonden en sportclubs voor een specifieke locatie van evenementen en wedstrijden is immers afhankelijk van de kwaliteit en beschikbaarheid ervan.

Kijk voor meer informatie op de website.

evenementen organiseren in RotterdamRotterdam festivals
Rotterdam Festivals steunt en initieert projecten in samenwerking met andere partijen in de stad, in aanvulling op het bestaande aanbod en vanuit een grote betrokkenheid bij de toekomst van de stad en haar bewoners. De ontwikkeling van het culturele en vrijetijdsklimaat in de stad – en het uitdragen daarvan – staat daarbij centraal. Rotterdam Festivals heeft van de Rotterdamse gemeenteraad het mandaat gekregen om, op enige afstand van de gemeentebestuur, het evenementenbeleid vorm te geven. De ideeënrijkdom en het organisatorisch vermogen van festivalorganisatoren en culturele instellingen vormen de onmisbare bron waarmee wij een samenhangend programma opbouwen dat voldoet aan de wensen van het publiek en de belangen van de stad dient. Mede door de steun die het gemeentebestuur hier altijd aan gegeven heeft, is in Rotterdam een sterke traditie ontstaan van festivals die vanuit de stad zelf gegroeid zijn. Omdat in Rotterdam meer particulier initiatief is dan in welke stad dan ook, heeft de stad een heel eigen, onderscheidend evenementenprofiel. Rotterdam Festivals steunt initiatiefnemers in hun streven uit te groeien tot bij de stad betrokken, professionele ondernemers. Zij hebben zich ontwikkeld tot een organisatie die samenwerkingsprojecten faciliteert en onder de aandacht brengt van een breed, vaak nieuw publiek. Dat betreft festivals, samenwerkingsprojecten van de culturele instellingen, zoals Opera Rotterdam en de Vereniging Musea Rotterdam en het Rotterdams Uitburo. De activiteiten op het terrein van publieksontwikkeling in de culturele sector, hangen nauw samen met hun festivalactiviteiten en gebeuren vanuit dezelfde culturele doelstelling om ook in de toekomst een breed publiek aan de sector te binden.

Wil je meer weten wat ze doen? Lees meer op de website.

VKOZ is een evenementenbureau in Rotterdam en organiseerde diverse zakelijke, sportieve en culturele evenementen.
Laat je inspireren en maak van jouw event een onvergetelijk moment.

 

Bron: Rotterdam. Make It Happen. | Foto’s: Ossip van Buivenbove en Peter Bezemer

Comments are closed.