REDFACTOR tekst en online management
Over RedFactor: creatief tekstbureau
20 juni 2017
VKOZ lanceert nieuwe website
22 juni 2017
Kreagaan webdesign Rotterdam

Over Kreagaan

Kreagaan is een zelfstandige grafische studio in Rotterdam. John Kagenaar is de oprichter en vormgever: “De focus ligt bij ons op het visualiseren van de fantastische ideeën die opdrachtgevers hebben. Dat begint met het onderzoeken naar wat hen drijft. Wat is hun doel en wat willen ze uitstralen? Wij vinden het geweldig om ondernemers te helpen om van hun plannen een succes te maken.”

Bij Kreagaan zit de opdrachtgever direct aan tafel met de vormgever. Daar zit geen accountmanager tussen. “Dat werkt voor mij niet. De vormgever moet gevoel krijgen bij de opdracht en de passie van de klant ervaren. Dat zie je terug in het ontwerp. Bovendien kunnen we de kosten ook wat drukken door die laag van accountmanagement er tussenuit te halen.”

Potlood en papier

Kreagaan ontwerpt een nieuw visitekaartje of een brochure maar vaak is de opdracht om de complete branding van een merk of product vorm te geven. En natuurlijk websites, zoals de nieuwe site van VKOZ waarvoor Kreagaan ook het nieuwe logo heeft ontworpen.

“Gedurende mijn opleiding aan het grafisch lyceum was er nog geen internet. Dat is er later pas bijgekomen. Ik werk met moderne tools maar toch ook nog graag met potlood en papier, lekker ambachtelijk. Daarna zet ik ontwerpen om in een digitaal bestand. De kracht van Kreagaan is dat we vormgevers zijn. Door gebruik te maken van slimme technologie kunnen we net zo makkelijk een website maken. Maar anders dan een ICT-er die een website bouwt kijken wij eerst naar de vormgeving.”

Het oog van VKOZ

John over de samenwerking met VKOZ: “Marjolein van VKOZ wilde beter communiceren dat zij een (Rotterdams) evenementen bureau runt. Zij had heel helder voor ogen wat zij wilde maar stond ook open voor nieuwe ideeën.

Haar ‘Kijk Op Zaken’ is in het nieuwe logo gevisualiseerd met een oog. De buitenste ‘pijlvormen’ zijn de hoeken van het oog. Als je die met een gekromde lijn verbindt ontstaat een volledig oog als beeldmerk. De ‘pijltjes’ kun je ook uitleggen als dat VKOZ meerdere diensten levert; van concept tot productie.

Het oog staat ook symbool voor het ‘oog voor detail’ dat Marjolein bezit en voor ‘ het kijken naar evenementen/het beleven van evenementen’.

Het ‘oog’ kan VKOZ in haar communicatie los van de letters gebruiken als dat nodig is. Het hele logo kun je uit elkaar halen en dan blijft het toch herkenbaar.”

Website met twee kleuren

De nieuwe website is heel strak en subtiel geworden. Er zijn maar twee kleuren (met wat varianten in verzadiging) gebruikt die ook meteen de nieuwe huisstijl van VKOZ vormen. En er is wat micro-interactie toegevoegd. Dat zie je bijna niet maar de bezoeker ervaart wel dat de website lekker “voelt”. Uiteraard is de website responsive zodat de mobiele bezoeker dezelfde beleving heeft op de website als de desktop-internetter.

Rotterdamse mentaliteit

Kreagaan heeft met veel plezier gewerkt aan de nieuwe stijl van VKOZ. De Rotterdamse mentaliteit van Marjolein en John sloot lekker op elkaar aan; aanpakken, heldere feedback geven en ontvangen en oog voor detail hebben. Een fijne samenwerking met als resultaat een nieuw logo en een website waarmee VKOZ zich sterk kan presenteren in de markt. En die ruimte biedt om te groeien.

 

Website Kreagaan

Comments are closed.