Hoe voorkom je no show op jouw online evenement? 6 tips Een online evenement vergt net als een live evenement de nodige voorbereiding. Het is dan ook vervelend als je ten tijde van de uitvoer een hoge no show hebt. Misschien heb je veel aanmeldingen voor de tijd ontvangen en komt er tijdens het event zelf maar 50% opdagen. Hoe kun je het voorkomen? Als organisator van een fysiek evenement kun je rekening houden met 10 – 30 % no show. Bij een gratis evenement ligt dit percentage hoger. Er zijn een aantal mogelijkheden om de no show te verlagen. Tip 1: Zorg voor een helder programma Bied waardevolle informatie waarmee je geen twijfel laat voor de online eventgast of hij/zij er bij wil zijn ja of nee. Of biedt een relatiegeschenk aan om potentiële bezoekers aan het evenement te binden. Draag zorg voor een relevant programma. Tip 2: Maak gebruik van een no show mailing Een paar dagen voor het event stuur je naar alle geregistreerde gasten een mailing met de vraag: weet je zeker dat je er online bij bent? Je wil het echt niet missen en wel om deze.. en deze.. reden. Maak ze bewust van de gevolgen die een no show heeft. Tip 3: Bevestig iedere aanmelding Vaak vergeten, maar zo belangrijk: de bevestiging van de aanmelding. Even een berichtje met daarin de ontvangstbevestiging zorgt ervoor dat de gast zich gezien voelt en eerder geneigd is daadwerkelijk te komen. Wanneer je je ontvangstbevestiging vergezeld laat gaan van een korte en persoonlijke ‘leuk-dat-je-er-bij-bent’-tekst, vergroot je die impact. De meest belangrijke gasten kun je het beste bellen. Maak gebruik van SMS. Voor de bevestiging en/of stuur een dag voor het evenement of op de ochtend zelf alle gasten nog even een - liefst persoonlijk - SMS-berichtje: “vandaag is het zover, we beginnen om…, wij verheugen ons op je komst!” Tip 4: Wees persoonlijk naar jouw bezoekers Zorg voor een hogere attentiewaarde door een persoonlijke uitnodiging. Spreek de bezoekers aan bij naam en wees zo persoonlijk mogelijk. Potentiële bezoekers zullen de betrokkenheid voelen en zij doen beter hun best om bij het evenement aanwezig te zijn. Denk in deze tijden ook eens aan een uitnodiging per post. Misschien met een aantal tips ter voorbereiding voor het event. De kans is groot dat jouw evenement echt in de agenda wordt gezet. Tip 5: Maak het makkelijk én moeilijk Maak afmelden tot 2 weken voor het evenement makkelijk door in elke communicatie een afmeld optie te geven zonder verplichte opgaaf van reden. Verander de afmeldmogelijkheid 2 weken voor het evenement door aan te bieden dat men iemand als vervanger kan sturen want de kosten zijn gemaakt. Laat bezoekers iemand meenemen. De commitment van beide bezoekers naar elkaar maakt dat men eerder andere afspraken afzegt en toch naar het event komt. Tip 6: Maak gebruik van social media Maak eventueel een Facebook- evenement of een LinkedIn groep aan, waarop je mensen uitnodigt voor verschillende themadiscussies die ook tijdens het evenement een rol spelen. Een groot voordeel hiervan is dat je betrokkenheid creëert terwijl je de genodigden tegelijkertijd uit de anonimiteit haalt. Kan je wel wat meer tips en ideeën gebruiken voor een aantrekkelijk programma en communicatietraject met je deelnemers? Plan een brainstormsessie met ons in. Online of met gepaste afstand. [button title="Bel of mail VKOZ" link="https://www.vkoz.nl/contact" target="_blank" align="" icon="" icon_position="" color="" font_color="" size="2" full_width="" class="" download="" rel="" onclick=""] Bron: evenementorganiseren.nl
Hoe voorkom je no show op jouw online evenement? 6 tips
10 september 2020
Onderzoek naar live events
Onderzoek: de kracht van live events
30 september 2020
online events van VKOZ

De online en hybride oplossingen van VKOZ

Het evenement is al jaren een belangrijk instrument in de marketingmix. Het is een direct communicatiemiddel, gericht op een specifieke doelgroep en met een duidelijk doel:
•   het delen van kennis of informatie
•   verbeteren van interne of externe relaties
•   motiveren of belonen
•   het versterken van het imago
•   vergroten van de naamsbekendheid
VKOZ digitaal interactief eventOp dit moment moeten we anders naar onze evenementen kijken, zonder dat we de toegevoegde waarde van events verliezen. De behoefte om met elkaar in contact te blijven is nu groter dan ooit. Je kan kiezen uit de volgende vormen:
•   Live:            persoonlijk bijeenkomen met 1,5 meter afstand – lees hier verder
•   Online:       een digitaal of virtueel evenement
•   Hybride:    combinatie van live en online
Ook al blijft de basis – op verrassende wijze je doelgroep en doelstellingen bereiken – hetzelfde, elke vorm vraagt om een eigen concept. Je kan bijvoorbeeld een live event niet 1-op-1 vertalen naar een online event. VKOZ helpt je met het ontwikkelen van een inspirerend totaalconcept met langdurige impact. Zo creëren we waarde voor, tijdens en na je evenement.
VKOZ studio online evenementOnline en hybride evenementen
VKOZ events & communicatie werkt samen met Savvy Congress voor het organiseren van jouw interactieve evenement. Jouw voordelen:
•   een veilige livestream
•   zonder technische zorgen
•   via een supersnelle internetverbinding
Waar organiseer je jouw evenement?
•   een evenementenlocatie
•   jouw bedrijf
•   onze kant en klare studio
Wij zetten jouw doelstellingen centraal én denken vanuit de behoeften van jouw deelnemers. Zo creëren wij een uniek programma waarbij wij tevens inhoud ophalen en data verzamelen. Denk aan: quiz, stemmen, Q&A, evaluatie, chatten, breakout sessie, wordcloud, mood mirror, eventtour, klaag- en jubelmuur, evaluatie en nog veel meer mogelijkheden.
Ons team met online event experts staat voor je klaar
Wij hebben ons de afgelopen maanden gespecialiseerd in online events, zodat jij dat niet hoef te doen! VKOZ neemt jou de last uit handen van het uitzoeken hoe je een boeiend online of hybride evenement kan creëren en welk platform en techniek je hiervoor moet gebruiken.
Meer weten? Neem contact met ons op voor een gratis adviesgesprek.
Bel of mail VKOZ
Lees ook ons inspiratie blog: nieuwe kijk op events.

Comments are closed.