live communicatie en eventmarketing
Inspireer mensen voor, tijdens en na je event met een sterk communicatieplan
17 mei 2018
dag van de eventmanager
21 juni: Dag van de Event Manager
15 juni 2018
festivaltrend

De festivaltrend: hoe verwerk je dit in jouw zakelijke evenement?

Congrestival, bedrijfsfestival, zakelijk festival… Het is een krachtige trend: zakelijke evenementen en bijeenkomsten benaderen als een festival of op zijn minst een vleugje festival meegeven. Hoe doe je dat?
buiten evenementHier een aantal tips:
•  Laat de deelnemers los. Organiseer het niet te strak, zet de catering ook in tijdens keuzesessies. In plaats van een sessie te volgen kan men dan ongedwongen met elkaar in gesprek gaan.
•  Zorg voor een afwisselende programmering met interactie, zaalwisselingen, acteurs, energizers, virtual reality en acts.
•  De setting waarin je mensen plaatst is heel belangrijk, dus geen standaard theateropstelling. Creëer een andere sfeer met de juiste aankleding en decoratie. Gebruik eens losse zitjes of krukjes. Zorg voor plekken/areas waar gasten echt kunnen ontspannen, of om in festivalsfeer te blijven: kunnen chillen…
•  festivalFoodtrucks, picknicktafels op een groen kleed, barista, ballonnen, sessies in tipi-tenten en een DJ bij de borrel. Gebruik live muziek als omlijsting van het plenaire programma, ook als inloop- en uitloopmuziek.
•  Voeg ook beleving toe aan het voor- en natraject, bijvoorbeeld met een goede aftermovie. Je kunt ook een vlogger inzetten. Of laat de hele dag samenvatten door de tekenaars van het Wandverslag, zij vullen een groot paneel met quotes en illustraties.
•  Diverse podia zorgen al snel voor een festivalsfeer.
•  Durf ook buiten aanbod te bieden. Waarom niet een scherm van een plenaire ruimte buiten zetten, zodat mensen een hapje kunnen eten en drinken in de buitenlucht en toch content tot zich kunnen nemen.

Ben je druk bezig met de voorbereidingen, maar kan je wel wat meer tips of hulp gebruiken? Neem contact op met VKOZ.

Bron: evenementorganiseren.nl

Comments are closed.